«شرزان» به آغوش خاک کوردستان برگشت

گریلا شرزان کاتو برای انتقام خلقی که تحت حملات نابودگرانه و پاکسازی بودند، در سال ۲۰۱۲ به نیروهای گریلا پیوست و در سال ۲۰۱۹ در کوهستان‌های بوتان قهرمانانه شهید شد.

کوردستان سرزمینی است که به رغم صدها سال سلطه ستمگران هرگز تسلیم نشده است. فرزندان کوردستان با تکیه بر حقیقت ظلم‌های دشمن و داستان قهرمانی و جنگ کوردها علیه این ظلم، بزرگ می‌شوند. فرزندان کورد در کودکی ظلم استعمارگران را درک می‌کنند و در جوانی به حماسه‌های قهرمانی آن می‌پیوندند. یکی از این جوانان شرزان کاتو بود. در کوردستان تاریخی وجود دارد که خود را تسلیم نمی‌کند و زانو نمی‌زند، به همین دلیل همه به بخشی از میهن خود تبدیل می‌شوند....

مظلوم دومان (شرزان کاتو) که با درد و رنج میهنی در لبه‌ی نابودی و پاکسازی بزرگ شد، در سال ۱۹۹۳ در شرنخ متولد شد. چون دولت فاشیست ترکیه روستای آنها را غارت کرد و سوزاند، با خانواده‌اش به مردین می‌روند. مظلوم دومان همیشه با حس میهن‌دوستی در فعالیت‌ها شرکت می‌کرد و پس از آنکه برادر بزرگش توسط نیروهای فاشیست دستگیر شد، برای آنکه علیه ظلمی که به خلق کورد روا داشته می‌شود، بجنگد در سال ۲۰۱۲ به صفوف گریلا پیوست. با حس قوی انتقام با سلاح دستش مقاومت و مقابله‌ی جانانه‌ای مقابل دشمن انجام داد.

خود او نام شرزان کاتو را انتخاب کرد و با حس انتقام در کوهستان‌های آزاد و برای آنکه مقابل دشمن بجنگد به زندگی گریلایی پیوست. مظلوم دومان پیشاهنگی در زندگی را وظیفه خود می‌دانست. با فداکاری و شجاعتش شهره شده بود. برای آنکه خود را از لحاظ تئوری و ایدئولوژی تقویت کند، بیشتر زمان خود را صرف مطالعه‌ی آثار عبدالله اوجالان می‌کرد. گریلا شرزان کاتو برای انتقام خلقی که تحت حملات نابودگرانه و پاکسازی قرار داشتند، در سال ۲۰۱۲ به صفوف گریلا پیوست و در سال ۲۰۱۹ در بوتان قهرمانانه به شهادت رسید.