شیار شوگر ضمن پاسداشت شهیدان خواستار همبستگی مردم و گریلا شد

شیار شوگر عضو فرماندهی یگان‌های مدافع روژهلات کوردستان ضمن پاسداشت چهار گریلای جانباخته در سالگرد شهادت آنها از جوانان روژهلاتی دعوت کرد مسئولیتی که شهیدان بر عهده داشتند را به دوش بگیرند. او همچنین خواستار واکنش مردم به ساخت‌ و سازهای نظامی ایران شد.

شیار شوگر عضو فرماندهی یگان‌های مدافع روژهلات کوردستان (YRK) در گفتگو با خبرگزاری فرات با یادآوری آنکه در ماه مشابه پارسال چهار همزرم آنها جان خود را از دست دادند گفت: سه رفیقمان چهاردهم ماه در منطقه شاهو شهید شدند. چند روز قبل از آن نیز رفیق رِوان در بانه شهید شد. رفقا شیرکو، سیروان و هژار مدت‌های مدیدی در مبارزات روژهلات بودند و برای رسیدن به آزادی فدائیانه مبارزه کردند.

رفیق شیرکو از اهالی روانسر بود. مردم ما در آن منطقه بویژه جوانان می‌باید وظایفی که او برای جامعه خود بر دوش گرفته بود را بر عهده بگیرند. رفیق هژار هم اهل سنه بود. دو برادر باهم به جنبش آزادی پیوسته بودند. آنها بزرگ شدەی یک خانواده میهندوست بودند. وقتی نگاه می‌کنیم می‌بینیم ده‌ها شهید از شهر سنه در جنبش وجود دارند. رفیق هژار یکی از آن قهرمانان بود که مشتاقانه علیه اشغالگری می‌جنگید. رفیق سیروان نیز از اهالی آلان سردشت بود. علیرغم ترفندهای سیاسی و تبلیغاتی که دشمن برای سیاهنمایی گریلا انجام می‌دهد، مردم آن منطقه همچنان وطندوستی خود را حفظ کرده اند.

رفیق رِوان که در بانه شهید شد نیز از اهالی شهر مردین باکور بود. او برای رساندن اندیشەهای رهبر آپو به زنان روژهلاتی تا آخرین لحظه کوشید. زحمات زیادی در مبارزات روژهلات انجام داد. آن رفقایمان که در جنگ با اشغالگری جانشان را از دست دادند، همەی فکرشان معطوف به پیکار برای سرزمینی آزاد بود.

عضو فرماندهی یگان‌های مدافع روژهلات کوردستان به تمامی شهدای جنبش ادای احترام کرد و گفت مردم ما در روژهلات و ایران می‌باید بدانند که وقت صیانت از شهیدان و یکی شدن با گریلاهاست. این مسئولیتی است که در این برهه بر دوش مردم ما قرار دارد. بنابراین آگاهی از نقش و مأموریتی که داریم یک نکته اصلی چگونگی انجام مبارزات است.

شیار شوگر خواستار دقت افکار عمومی به تلاش دشمنان برای ایجاد شکاف میان مردم و گریلا و استفاده از افراد خودفروش فراخواند و گفت: هیچ اقدامی که نظام اشغالگر ایران علیه مردم ما انجام نداده باشد باقی نمانده. سالهاست به هر طریقی ما را می‌کُشند و اعدام می‌کنند. این نظام در کدام تاریخ کدام خدمت را به خلق کورد انجام داده؟ هرآنچه انجام داده است نابودی کوردها بوده. ما جوانان را دعوت می‌کنیم که با فکر و فلسفه رهبر آپو علیه اشغال کوردستان و قتل‌عام کوردها مبارزه کنند. وظیفە گریلاها در این بین، دفاع و پاسداری از مردم ما است.

عضو فرماندهی ی‌.ر.‌ک در عین حال به احداث پایگاههای نظامی در روژهلات واکنش نشان داد و مردم منطقه را به اعتراض علیه ساخت و سازهای نظامی ایران که غیر از خسارت هیچ فایدەای برای جامعه کوردها ندارد دعوت کرد. او گفت اگر مردم متحد باشند اشغالگران نمی‌توانند در روستاهایشان پاسگاه و پایگاه بسازند.