سخنگوی یگان‌های مدافع خلق: هیچ عضو کمتر از ۱۸ سال در صفوف نیروهای ما حضور ندارد

​​​​​​​نوری محمود سخنگوی یگان‌های مدافع خلق اعلام نمود که برخی از گروه‌ها و افراد درصدد سیاه‌نمایی انقلاب روژآوا هستند و در این خصوص جنگ ویژه‌ای را علیه یگان‌های مدافع خلق براه انداخته‌اند. اما ما براساس چارچوب تفاهم‌نامه‌های بین‌المللی عمل می‌کنیم.

نوری محمود سخنگوی یگانهای مدافع خلق اعلام نمود شایعاتی از سوی برخی نیروها و محافل مبنی بر حضور افراد کمتر از ۱۸ سال در میان صفوف نیروهای سوریه دمکراتیک منتشر شده است. این شایعات کذب محض هستند و بر اساس چارچوب تفاهم‌نامه‌های سازمان ملل متحد که امضا نموده‌ایم عمل می‌کنیم. هیچ عضو کمتر از ۱۸ سال در صفوف نیروهای ما حضور ندارد.

نوری محمود طی گفتگویی با خبرگزاری هاوار اظهار داشت که انقلاب روژآوای کوردستان و شمال-شرق سوریه در سطح منطقه‌ای و تمامی جهان وارد مرحله مهمی شده است و در مبارزه انقلابی انسانی در تمام جهان پیشاهنگ است. وی در ادامه افزود: به همین دلیل است که علیه ساکنان روژاوا، شمال-شرق سوریه نیز مراکز جنگ ویژه دست به حملاتی برای سیاه نمایی زده‌اند.

هدف این حملات سیاه‌نمایی مبارزه انقلابی است

محمود در بخش دیگری از اظهارات خود اظهار داشت که مراکز جنگ ویژه اخیرا بر مسئله کودکان تمرکز کرده و در این باره افزود: هدف از این اقدامات سیاه‌نمایی مبارزه انقلابی است که سالیان درازی است تداوم یافته است. به همن دلیل می‌خواهند با حمله به نهادهای روژآوا و شمال-شرق سوریه به آن آسیب برسانند.

محمود در رابطه با مسئله کودکان نیز گفت: کودکان آینده جامعه و منطقه را می‌سازند. امکان ندارد که بر اساس مذهب، دین، هویت و فرهنگ بر آنها تسلط پیدا کرد. به همین دلیل نباید هیچ گروه و نهادی به افراد زیر ۱۸ سال به این منظور نزدیک شود. منطقه روژآوای کوردستان و شمال-شرق سوریه بر این اساس به کودکان نگریسته و براین باور است که تنها  باید بر اساس ارزش‌های اخلاقی آموزش دیده و این نسل بر این مبنا پرورش پیدا کند.

نوری محمود در بخش دیگر‌ی از این گفتگو اظهار داشت که مراکز جنگ ویزه تلاش می‌کنند تا تمامی راهکارها را برای سیاه‌نمایی اقدامات و فعالیتهای شمال-شرق سوریه در پیش بگیرند. یکی از این راهکارها نیز شایعه‌سازی در رابطه با کودکان است. با انتشار چنین شایعات کذبی درصدد تحقق اهداف خود هستند. به همین دلیل خلقمان باید هوشیار بوده و ابعاد این مسائل را درک کند.

کودکان آینده‌ساز هستند

نوری محمود سخنگوی یگانهای مدافع خلق تاکید نمود که هم یگانهای مدافع خلق و هم یگانهای مدافع زنان از ابتدا تا کنون سازماندهی اجتماعی، نگرش‌ها و ایستارهای خود را بر این مبنا شکل داده و بر اساس ارزش، نگرش‌ها و ایستارهای اجتماعی-اخلاقی با این مسئله برخورد کرده‌اند. در تمامی مناطق شمال-شرق سوریه کودکان را از ترور، فاشیسم و ظلم نجات داده‌اند. تا کنون نگرش نیروهای ما به هزاران کودک و حتی خانواده‌های داعشی نیز نگرشی مبتنی بر ارزش‌های انسانی بوده و جامعه بین‌المللی نیز این مسئله را می‌بیند.

نوری محمود سخنگوی یگانهای مدافع خلق در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت که نهادهای شمال-شرق سوریه با مسئله کودکان به صورت مسئله‌ای انسانی برخورد کرده و نسبت با کودکانی که از خانواده فرار می‌کنند نیز با شیوه‌های تربیتی برخورد می‌کند. در همین رابطه لازم است که جامعه ما نیز نسبت به این امر واقف باشد که کودک برای آینده جامعه بسیار ارزشمند بوده و تداوم ارزش‌های اخلاقی و اجتماعی میهنمان را نشان می‌دهند. به همن دلیل باید بر اساس ارزش‌های بزرگ اخلاقی و انسانی تربیت و آموزش ببینند و تحصیلات خود را ادامه دهند. رژیم سوریه نگرشی را ترویج کرده بود و همین امر باعث شد که در تشکیل انقلاب روژاوای کوردستان و شمال و شرق سوریه نگرشی عادلانه شکل نگیرد. وی در ادامه افزود: بسیاری از کودکان به دلیل خشونت خانواده را ترک می‌کنند.

کودکان تحت تاثیر شخصیتهای انقلابی قرار گرفته‌اند

نوری محمود در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت که بخش بزرگی از کودکان از انقلاب و شخصیتهای حاضر در انقلاب روژآوا تاثیر گرفته و می‌خواهند به صفوف آنها بپیوندند. ده‌ها و صدها کودک تلاش کردند که وارد صفوف یگانهای مدافع زنان و خلق شوند. ما نیز با همکاری خودمدیریتی تلاش کرده‌ایم که این مسئله را حل کنیم.

نوری محمود در ادامه افزود: کودکان منطقه مشکلات فراوانی دارند، واحدها و نیروهای نظامی با نهادهای شمال-شرق سوریه، سازمان ملل متحد برای حل مشکلات کودکان و خشونت‌های خانگی تلاش‌های بسیاری را انجام دادند. بسیاری از کودکان برای فرار از خشونت‌های خانگی تلاش می‌کنند به صفوف مبارزان بپیوندند. اما طبق تفاهمنامه‌های بین‌المللی نهادهای اموزشی و راهکارهایی که برای حمل مشکلات کودکان روژآوا در نظر گرفته شده است، این کودکان با نظارت خودمدیریتی و سازمان ملل متحد تنها تحت آموزش قرار می‌گیرند.

هیچ کس با سن کمتر از ۱۸ سال در میان نیروهای ما قرار ندارد

نوری محمود سخنگوی رسمی یگانهای مدافع خلق و یگانهای مدافع زنان تاکید نمود که نیروهای نظامی در روژآوای کوردستان و شمال-شرق سوریه اجازه نمی‌دهند که کودکان در میان صفوف آنها حضور بیابند. در سیستم و قراردادهای ما، کودکان کمتر از ۱۸ سال پذیرفته نمی‌شوند. کودکانی که نزد ما می‌آیند، به خودمدیریتی سپرده می‌شوند تا شرایط مناسبی برای آنها مهیا شود.

محمود همچنین اعلام نمود که طرف‌های وابسته به جنگ ویژه مسئله کودکان را مورد بهره‌برداری قرار می‌دهند، از این مسئله برای سیاه‌نمایی ارزش‌ها و اصول انقلاب و سیستم دمکراتیک در روژآوای کردستان و شمال-شرق سوریه استفاده می‌کنند. این گروه‌ها تلاش می‌کنند دستاوردهایی را که با خون ۱۱ هزار شهید و بیش از ۲۲ هزار مجروح ایجاد شده است، تخطئه کنند. این گروه‌ها نه تنها در رابطه با مسئله کودکان دست به چنین حملاتی می‌زنند بلکه بخشی از جوانان را نیز به کار می‌گیرند تا ان‌ها را در راستای سیاستهای خود مورد بهره‌برداری قرار دهند. برای نمونه توزیع و ترویج مواد مخدر و فحشا در میان جوانان و خصوصا در مناطق اشغال شده است.

نوری محمود در این باره اظهار داشت که باید همه و خصوصا خانواده‌ها مسئولیتهای خود را در این باره به جا آورده و فرزندانشان را به شیوه‌ای شایسته و مناسب با اصول انقلاب و فداکاریهای انجام شده تربیت کنند. منطقه ما در مرحله‌ای تاریخی به سر می‌برد.

نیروهای سوریه دمکراتیک در ژوئیه سال ۲۰۱۹ با نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در امور کودکان و جنگهای مسلحانه تفاهمنامه‌ای را برای حراست از کودکان در مناطق خودمدیریتی امضا کرده بود.