سلسله عملیات گریلایی در گرامیداشت یاد و خاطره محمدخیری دورموش: ١٢ ارتشی ترکیه ازپای درآمدند

در عملیات گریلاهای آزادیبخش کوردستان برای گرامیداشت یاد و خاطره محمد خیری دورموش ١٢ ارتشی تُرک به هلاکت رسیدند و ۴ تن دیگر زخمی شدند.

مرکز رسانه و مطبوعات نیروهای مدافع خلق کوردستان (ه.پ.گ) در اطلاعیه‌ای از تداوم عملیات‌های گریلایی علیه ارتش متجاوز ترک خبر داد.

برپایه اطلاعیه ه.پ.گ، گریلاهای کوردستان در گرامیداشت یاد و خاطره محمدخیری دورموش از پیشاهنگان و بنیانگذاران پ.ک.ک سلسله عملیات‌هایی را علیه ارتش متجاوز ترکیه به انجام رسانده‌اند.

ه.پ.گ اعلام کرده است که ١١ سپتامبر/ ٢٠ شهریور در چارچوب کارزار انقلابی شاهین‌های زاگرس در عرصه زاپ، تیم‌های سیار گریلا در منطقه مقاومت تپه جودی نظامیان رژیم متجاوز ترکیه را در حالی که درصدد ورود به تونل‌های جنگ این منطقه بودند تحت کنترل قرار دادند و در عملیاتی همزمان ١٠ اشغالگر را مجازات و ۴ تن دیگر را زخمی کردند. ه.پ.گ از کشته شدن یک فرمانده ارتش ترک در این عملیات خبر داده و هویت کشته شدگان را بدین شرح اعلام کرد؛ ساواش، فاتح، گوکهان، سرکان، بوراک، ناجی، هارون، مرت، اوغوز و فواد. ه.پ.گ می‌افزاید ارتش ترک برای جلوگیری از دستیابی نیروهای ما به اسلحه‌ها و تجهیزات نظامیان، اجساد سربازان خود را با هواپیماهای جنگنده بمباران کرده است. در همین منطقه یک پهپاد ارتش ترک هدف قرار گرفته و به آن صدمه وارد شد. همچنین ٢ اشغالگر از سوی تک‌تیراندازان کشته شدند. ارتش ترک پس از پاسخ دندان شکن نیروهای گریلا اجساد نظامیان خود را با بمب‌های آتش‌زا بمباران کرده و آنها را سوزاند. محل عملیات و بخشی از اجساد باقیمانده همچنان در کنترل نیروهای گریلا قرار دارد. ه.پ.گ خاطرنشان کرده است که از ساعت ١٠ تا ١۶ در مجموع ١٢ ارتشی ترک از جمله یک فرمانده آنان کشته و ۴ تن دیگر زخمی شده‌اند.

ه.پ.گ با اشاره به استفاده ارتش ترکیه از سلاح‌های ممنوعه در حمله به مناطق تحت کنترل گریلا می‌افزاید: ١١ سپتامبر تونل‌های جنگ منطقه شهید باهوز در منطقه شهید فداکار هدف حمله بمب‌های آتش‌زا قرار گرفتند. همزمان تونل‌های جنگ با سلاح شیمیایی مورد حمله واقع شدند. مواد شیمیایی در این حملات به محض برخورد با دیوار به آن می‌چسپید.

ه.پ.گ در بخش دیگری از گزارش به تداوم بمباران مناطق حفاظتی میدیا از سوی هواپیماهای جنگنده و توپخانه‌های مرزی اشاره کرده و می‌گوید؛ روز ١١ سپتامبر مناطق مقاومت تپه بهار، تپه جودی و سیدا ٢٢ بار توسط هواپیماهای جنگنده بمباران شدند. همچنین پایگاهای دشمن روز ١١ سپتامبر ده‌ها بار مناطق مقاومت تپه اف‌ام، تپه جودی و سیدا را هدف آتش سلاح‌های سنگین قرار دادند. بالگردهای تهاجمی نیز ٢٠ بار منطقه مقاومت تپه جودی را هدف حملات راکتی و گلوله‌باران قرار دادند.

ه.پ.گ در پایان می‌افزاید: ١١ سپتامبر ارتش اشغالگر ترک تلاش نمود مواضع و تونل‌های جنگ منطقه شکفتا بریندارا را با بیل‌های مکانیکی تخریب کند.