سنجار: خلق کورد این حاکمیت را نمی‌بخشد

مدحت سنجار، رئیس مشترک ه.د.پ اظهار کرد:"خلق کورد حاکمیتی را که استخوان‌های فرزندانشان را در کیسه به دست آنها می‌دهد نخواهد بخشید."

مجلس حزب دمکراتیک خلق‌ها (ه.د.پ) در خصوص تعیین سیاست‌ها و نقشه راه مقطع آتی خود در دفتر مرکزی این حزب گردهم آمد، مدحت سنجار ریاست مشترک ه.د.پ در آغاز نشست در سخنانی به ارزیابی تحولات اخیر پرداخت.

سنجار در ابتدای سخنانش در مورد مسئله گفتگوها در رابطه با ه.د.پ صحبت کرد و گفت:"شیوه‌ی حکومت که کینه و دشمنی در این کشور بود، سبب ایجاد ویرانی‌ها شد. این نیز در مقابل چشمان خلقمان انجام می‌شود. دوم، آن‌هایی که علیه حزبمان می‌ایستند و در رابطه با حزب ما صحبت می‌کنند، مهم نیست چه کسانی باشند و یا چه حزب و چه دستگاه‌هایی باشند، ما به آنها می‌گوییم، قبل ‌از آنکه به ه.د.پ تهمت بزنند، ابتدا به دادگاه رفته و به خودشان نگاه کنند، باید بخوبی به آینه نگاه کنند، باید رفتار و گفت‌وگوهای خود را ببینند.

سوم، در ابتدا به پشتیبانی و هوشیاری و انتظار عمومی نگاه کنیم. ه.د.پ با پشتیبانی این خلق راه‌پیمایی آزادی خود را بزرگ‌تر و گسترده‌تر می‌کند. علی‌رغم تمامی ظلم‌ها و علی‌رغم همه‌ی تحریم‌ها، ه.د.پ حتی ۱ میلی‌متر نیز به عقب گام برنداشته ‌است. ما به‌آسانی به اینجا نرسیده‌ایم، بهای سنگینی داده تا به این روزها رسیده‌ایم. ما با منافع شخصی و حزبی به این‌جا نیامده‌ایم، ما با زحمت و رنج و قربانیان بزرگی به این مرحله رسیده‌ایم. امروز علی‌رغم همه وضعیت‌های منفی، اگر ما به امیدی برای مردم و مردم به امیدی برای ما تبدیل شده‌اند، علتش آنست که در دل خلق مان برای خود جایی باز کرده‌ایم."

به ‌صورت تمام‌کننده‌ای در راه درست خود مبارزه می‌کنیم

سنجار گفت:"آن‌هایی که پشتیبانی مردم را ندارند، بیرون آمده و حکم خود را به ما نشان می‌دهند. راه خود را ترک نکنید، ما با اراده این راه حقیقی را طی می‌کنیم. نه عملیات‌های حکومت و نه تحریک‌های برخی افراد دیگر نمی‌توانند ما را از راهمان جدا کنند. راه ما درهای دمکراسی را در این کشور باز می‌کند. راهمان می‌خواهد راه‌حلی برای مسئله کورد پیدا کند. ما می‌خواهیم زندگی یکسان و باشکوه برای همه کسانی که در این کشور زندگی می‌کند بنیاد بنهیم. ما خلأها را پر می‌کنیم. در مورد انتخابات صحبت می‌شود، موضع‌گیری ه.د.پ از کارنامه‌اش مشخص است، چون دارای اراده و اعتماد است و پشتیبانی قدرتمند مردم را دارد. همه می‌دانند این انتخابات چقدر برای ما مهم است."

ائتلاف کار و آزادی

سنجار به موضع‌گیری و مدارکی که در رابطه با انتخابات طی سال گذشته برای افکار عمومی منتشر شده ‌است اشاره کرد و اعلام نمود که موضع‌گیری که در گذشته داشته‌اند، هنوز هم ادامه دارد و هیچ‌کس نظر خود را عوض نمی‌کند. وی گفت:"ما می‌گوییم که ما در افکار عمومی تغییر ایجاد می‌کنیم. سیستم دروغ، غارت و خونریزی را در انتخابات آینده تغییر خواهیم داد. به‌همین دلیل فراخوان ما برای گفتوگوی آزاد و مذاکرات مستقیم در رابطه با انتخابات ریاست‌ جمهوری را تکرار می‌کنیم، اما یکبار دیگر باید به این مسئله توجه کنیم که مخاطب این فراخوان‌ها در اساس مردم ترکیه و همه جامعه هستند. ابتدا خلق مستضعف به حاشیه رانده شده‌اند. ما می‌دانیم که مردم این صدا را می‌شنوند، ترکیه می‌بیند که این مناقشه، اراده‌دار و دلسوزانه با جامعه سر بر می‌آورد. هر کسی غیر از این راه را در پیش بگیرد و برای برهم زدن ائتلاف دمکراسی با ه.د.پ و خلق کورد تلاش کند،  در وجدان مردم ترکیه به‌ شدت محکوم خواهد شد."

می‌خواهیم این سیستم و حکومت را تغییر دهیم

ما می‌خواهیم این سیستم و حکومت را تغییر دهیم، به‌همین دلیل ما مسئولانه برخورد می‌کنیم. ما حکومت خود را می‌شناسیم و می‌دانیم حزب ما در این انتخابات مهم‌ترین نقش را دارد. همه باید بدانند ما از همه‌چیز مطلع هستیم و با حساسیت برخورد می‌کنیم، چون ما در مقابل مردم مسئول هستیم. ه.د.پ مسئولیت بزرگی دارد و مسئولانه برخورد می‌کند.

موضع رفیقمان سمرا گوزل، موضع‌ خلق کورد است

این حکومت به مردم ظلم می‌کند. کشور را غارت کرده و به تبهکاران تسلیم نموده ‌است، خشونت بی‌حد و مرز علیه خلق کورد وجود دارد. این حکومت وحشیگری خود را به عالی‌ترین سطح رسانده ‌است. گونی‌ای که در دست دایی علی‌رضا بود، هرگز از حافظه‌ی این مردم پاک نخواهد شد. این خلق، حکومت را نخواهند بخشید، حکومتی که استخوان فرزندان آن‌ها را در گونی به خانواده‌هایشان تحویل می‌دهند. ما می‌خواهیم این کشور را از دوزخ مردگان آزاد نماییم. باید به مرگ‌ها پایان داده شود و صلح غالب شود. این حکومت به وحشیگری خود ادامه می‌دهد. فکر می‌کنند به خلق کورد ظلم می‌کنند، اما خود را فریب می‌دهند. نه خلق کورد و نه ه.د.پ هرگز تسلیم نخواهند شد. موضع‌گیری رفیقمان سمرا گوزل، موضع‌گیری خلق کوردستان را نشان داد.