سرکان تومای، جوان کورد از سوی زندانبانان تُرک به قتل رسید!

سرکان تومای اهل منطقه بدلیس یک ماه قبل از سوی زندانبان تُرک مورد شکنجه واقع شد و به قتل رسید. خانواده سرکان می‌گویند:"مسئولان زندان قاتل پسر ما هستند."

سرکان تومای سال ١٩٩٣ در بدلیس چشم به جهان گشود. سرکان پس از آنکه توسط نیروهای امنیتی رژیم فاشیست ترک بازداشت و به ٢ سال زندان محکوم شد حکم انتقال وی به زندان فوق امنیتی گروه F کرک‌کاله صادر گردید. سرکان قبل از انتقال توسط زندانبانان تُرک بشدت مورد شکنجه قرار گرفته بود. دست او و سرش در حین شکنجه‌های وحشیانه زندانبانان شکسته شد و دادستانی ترک پس از آن به درخواست وی مبنی بر انتقال به زندان فوق‌ امنیتی در کرک‌کاله موافقت کرده بود. سرکان هنوز به کرک‌کاله منتقل نشده بود و دو روز قبل به خانواده وی گفته شد که در زندان جان خود را از دست داده است. جنازه سرکان امروز در مانیسا به خاک سپرده می‌شود.

پسرم را زندانبانان تُرک کشتند

حسیبه تومای مادر سرکان گفت که به دلیل شیوع بیماری کووید-١٩ نتوانسته‌ است با پسرش ملاقات کند و در همین برهه زمانی پسرش از سوی زندانبان مورد شکنجه واقع شده است. وی می‌افزاید:"پسرم در گزارشی به دادستانی جمهوری در کرک‌کاله از وضعیت خود در زندان خبر داده بود. پسرم از سوی مسئولان و زندانبان به قتل رسیده است. گروهی با نقاب وارد سلول وی شده و او را بشدت کتک زده‌اند، سر و دست وی را شکسته‌اند و سپس به قتل رسانده‌اند. هر کسی که در قتل پسرم دست داشته باشد باید پاسخگو باشد. من از آنها شکایت کرده‌ام."

کاظم تومای پدر سرکان هم می‌گوید:"پسر من در زندان کشته شده و قاتلان هم زندانبان هستند. افکار عمومی باید به این واقعیت اذعان داشته باشد."