ستاد فرماندهی کل ه.پ.گ: هرگونه حمله‌ای با روح فدایی آپویی پاسخ داده می‌شود

ستاد فرماندهی کل ه.پ.گ اعلام کرد که نشست سالانه خود را برگزار کرده و افزود:" هرگونه حمله‌ای علیه نیروهای ما و خلقمان، با روح فدایی آپویی پاسخ داده می‌شود."

ستاد فرماندهی کل نیروهای مدافع خلق کوردستان (ه.پ.گ) با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که نشست عادی سالانه خود را برگزار کرده است.

در بیانیه ستاد فرماندهی آمده است:

"همچون ستاد فرماندهی کل ه.پ.گ نشست عادی سالانه خود را در روزهای ١٨- ٢۶ ژانویه / ٢٩ دی تا ٧ بهمن برگزار کردیم. در این مرحله که مبارزه ما مرحله‌ای تاریخی را سپری می‌كند با مشارکت ۴٠ عضو از اعضای ستاد که فرماندهی تمامی عرصه‌ها را بر عهده دارند، سال ٢٠٢٠ را از لحاظ سیاسی و نظامی مورد ارزیابی گسترده قرار دادیم. وضعیت کنونی گریلاهای جنبش آزادیخواهی کوردستان در عرصه‌ها و ایالت‌های گوناگون را مورد بحث قرار داده و برای آنکه سال ٢٠٢١ به سال پیروزی خلقمان مبدل گردد دستورالعمل‌های لازم ارائه شده است. با تعیین تاکتیک‌های این برهه، برنامه‌ سال ٢٠٢١ تهیه شده است.

 نشست ما اعلام می‌دارد که استعمارگری ترک در رابطه با مبارزه خلقمان در سخت‌ترین دوران خود بسر می‌برد و برای نجات از این وضعیت تمامی جریان‌های پیشرو جامعه را هدف حمله و فشار و سرکوب قرار داده است، برای رهایی از بن‌بست عرصه نظامی به ابزار تکنولوژیک متوسل شده است. نشست اعلام می‌دارد که ائتلاف رژیم با ارگنکون به نتیجه‌ای دست نیافته است و به رغم اتخاذ سیاست جنگ ویژه و تحریف واقعیت‌ها تلاش نموده‌اند که افکار عمومی و هواداران خود را فریب دهند. نشست به این نتیجه رسید که وظایف انقلابی که این مرحله بر ما واجب کرده است به مرحله عمل درآیند، دور نیست ائتلاف فاشیستی که مایه درد و شکنجه خلقمان شده بود به زباله‌دانی تاریخ انداخته شود.

با روحیه‌ی فدایی آپویی به هرگونه حمله‌ای پاسخ داده می‌شود

نشست ما در چارچوب مباحث مربوط به تاکتیک، شیوه‌های مبارزه و رویه‌های مبارزاتی نیروهای گریلا ارزیابی‌های گسترده‌ای را به انجام رساند، در مورد مسائل سازمانی و امور قرارگاه و واقعیت‌های جنگ نوین، وظایف نیروهای گریلای جنبش آزادیخواهی کوردستان را تعیین نمود، در مقابل حملات هژمونگرا و استعمارگر مدرنیته کاپیتالیستی، خط مشی جنگ و مبارزه مرحله نوین گریلاهای مدرنیته دمکراتیک را ارائه کرد. نشست ما در این رابطه تصمیمات مهمی را اخذ کرد، موضوع مبارزات سال ٢٠٢٠، کاستی‌ها و نواقص آن، مبحث رویه‌های تاکتیکی را به شیوه‌ای مفصل مورد گفتگو قرار داد و بر مبنای روشنایی راه شهیدان این مقطع و تجارب گسترده گریلاهای شکست‌ناپذیر جنبش آزادیخواهی کوردستان برنامه مبارزات سال ٢٠٢١ را تهیه کرده است. بر اساس جنگ خلق انقلابی، برنامه مرحله نوین مبارزه را روزآمد نموده است. در این چارچوب هر گونه حمله‌ای به نیروهای ما و خلقمان صرف‌نظر از محل حملات، با روحیه فدایی آپویی پاسخ داده می‌شوند. تصمیم گرفته شد که در این مرحله به تمامی وظایف به نحو احسن عمل شده و بر تصمیم به پیروزی قطعی اخذ گردید.

نشست ما این مهم را یادآوری کرده است، در وضعیتی که خلقمان مرحله‌ای تاریخی را سپری می‌نماید و کوردستان هدف حملات همه‌جانبه استعمارگران قرار گرفته است، از سوی دیگر اتخاذ مواضع کوچک از سوی مدعیان سیاست‌ورزی کورد که در کُنسپت‌های مشترک دشمن هم شریک هستند زیان بزرگی به مسئله آزادی خلقمان وارد کرده و وضعیت خطرناکی را رقم می‌زند، بر اهمیت موضع ملی برای تمامی نیروهای کوردستانی تأکید کرده است، توسل به خشونت داخلی در میان کورد‌ها را رد کرده و اعلام نموده است که چاره‌یابی مسائل از طریق گفتگو ضروریست.

فراخوان به جوانانی که خواستار مشارکت در صفوف گریلا هستند

یکی از مباحث مهم دیگر نشست ما موضوع جوانانی است که خواستار پیوستن به صفوف مبارزه هستند. با اینکه سطح پیوستن به مبارزه به قوت خود باقیست، نشست ما به این نتیجه رسید که جوانان بسیاری که مایل به پیوستن به صفوف گریلا بوده‌اند نتوانسته‌اند خود را به عرصه‌های نیروهای ما برسانند، از تمامی جوانان میهن‌دوست کوردستان دعوت به عمل می‌آورد که برای رسیدن به عرصه‌های گریلایی، سازماندهی خود را نیرومندتر کنند، از جوانانی که مشتاق به پیوستن به نیروهای گریلا بوده‌اند و موفق نشده‌اند می‌خواهد که به عضویت یگان‌های محلی و اتونوم در زمینه‌های جداگانه بپیوندند.

یگانه معیار آزادی فیزیکی رهبر آپوست

در خلال ٩ روز رایزنی گسترده تصمیماتی تاریخی برای این مقطع حساس و مهم اخذ شده‌اند و برای دستیابی به پیروزی در سال ٢٠٢١ گام‌های مهمی خواهند بود. در مقابله با حمله رژیم استعمارگر ترک به عرصه گاره در روزهای ١٠ -١٣ فوریه، پاسخ نیروهای گریلای جنبش ازادیخواهی کوردستان نخستین بازتاب قابل مشاهد نشست ما بوده است. عملکردی که در میدان جنگ نشان داده شد نشانه‌های مهمی را با خود در طول سال به همراه دارد. نشست ما آزادی فیزیکی رهبر آپو را یگانه معیار پیروزی برای نابودی توطئه بین‌المللی عنوان کرده است و تصمیم گرفته است که با توجه به این مبانی عمل نماید. بر این اساس همچون نیروهای ه.پ.گ و یژا ستار با خطمشی پیروزمندانه رهبر آپو و قهرمانی فرماندهان همیشه جاوید قاسم انگین، عگید جفیان، یلماز درسیم، زین جزیره، دلشیر هَرَکُل، عگید گارزان، آمارا روناهی، لیلا آگری، بارگران اَرکندی، آریانا باران[ها] که سال گذشته به کاروان شهیدان ملحق شده‌اند، اعلام می‌نماییم که راه آزادیخواهی خلقمان و رهبرمان را به شیوه‌ای فدایی ادامه می‌دهیم و بر پیروزی پای می‌فشاریم، در این مرحله تاریخی مبارزه برای تمامی رفقا و نیروهای مبارز آرزومند پیروزی‌ بزرگ هستیم."