فرمانده سورخوین آوستا: دشمن را قفل می‌کنیم

فرمانده سورخوین آوستا گفت:"وقتی نام 'پنجه-کلید' را شنیدیم، گفتیم؛ ما آنها را در زاپ قفل می‌کنیم و ما چنین هم کردیم. اجازه نمی‌دهیم خارج شوند."

سورخوین آوستا یکی از فرماندهان کارزار انقلابی شهید ساواش مرعش جنگ خابور در گفتگو با شبکه سترک تی‌وی به ارزیابی جنگ گریلا علیه رژیم متجاوز ترکیه پرداخت.

آوستا گفت که گریلاهای کوردستان هیچ شکی در مورد قطعیت شکست رژیم متجاوز ترک ندارند و افزود:"با ایمان، اراده و عزم به پیروزی در مقابل فاشیسم و اشغالگری ایستادگی می‌کنیم. اگر این جنگ ده سال، صد سال به درازا بکشد تا آزادی کشورمان کوردستان، تا بیرون راندن فاشیسم از کوردستان از پای نمی‌نشینیم."

این فرمانده گریلا گفت که ارتش ترک به تکنولوژی جنگی دل بسته است و افزود:"این تکنولوژی هم هیچ ارزشی در مقابله با نیرو و اراده گریلا ندارد. ما همچون گریلا هم در خلال جنگ و هم دور از میدان جنگ به بازسازی خود می‌پردازیم."

اوستا یادآور شد که ارتش ترک نام بسیار جالبی را بر حمله خود گذاشته است و افزود:"نام 'پنجه-کلید' را بر حمله گذاشتند. وقتی ما این نام را شنیدیم در جبهه جنگ بودیم، آنها را تحت نظر قرار داده بودیم. همراه با گروهی از هوالان تحرکات آنها را مد نظر قرار دادیم. آن زمان گفتیم، درست است، نام پنجه-کلید را بر عملیات گذاشته‌اند، اما ما آنها را در زاپ قفل می‌کنیم. آیا می‌توانند قفل را باز کنند و از زاپ خارج شوند یا نه؟ وضعیتی که اکنون در آن قرار دارند بیانگر این واقعیت است، ما آنها را در زاپ قفل کرده‌ایم."

فرمانده سورخوین آوستا خاطرنشان کرد که سطح برخودان افزایش یافته است و افزود:"جنگ در زاپ نتایج بزرگی را رقم خواهد زد. نابود خواهند شد. ارتش ترک چنان شکستی را تجربه خواهد کرد که دیگر تا ابد اسم زاپ را بر زبان نیاورد. تمامی هوالان با روحیه‌ای والا و عزمی نستوه در حال جنگ هستند. اجازه نمی‌دهیم نظامیان ترک زنده از زاپ خارج شوند. آنچنان آنها را زنجیر می‌کنیم که فرصتی برای نفس کشیدن نداشته باشند. نخواهیم گذاشت خواب خوشی داشته باشند."

سورخوین آوستا به پیشاهنگی گریلاهای یژاستار هم اشاره کرده و گفت:"از ١٧ آوریل نیروهای یژاستار با عملیات‌های خود به حملات اشغالگران پاسخ فوری می‌دهند. هر عضو یژاستار به مدافع نیرومند خلق کورد مبدل شده است. هر عضو یژاستار یک رزمنده نیرومند کوردستان است. مثل شاهین بر دشمن ضربه وارد می‌كنند. بجز زندگی آزاد هیچ راه دیگری باقی نمانده است. ما در این رابطه به یقین رسیده‌ایم. نقشه‌هایی که علیه گریلاهای کوردستان کشیده شده‌اند با پیشاهنگی یژاستار خنثی خواهند شد؛ پنجه -کلید در واقع به قفلی بر خود آنها مبدل شده است. اشغالگری ترک شکست می‌خورد و کوردستان به گورستان آنها تبدیل می‌شود."

فرمانده سورخوین آوستا در پایان گفت:"ما به مشکلات و مصائب آگاه هستیم و با درک به این حقایق عمل می‌کنیم. کاری می‌کنیم که از حمله به زاپ پشیمان شوند."