'سیاست‌های پ.د.ک و اشغالگری‌های ترکیه در یک راستا قرار دارند'

کمال رئوف، سیاستمدار و روزنامه‌نگار حمله‌ی پ.د.ک به ۷ گریلای کوردستان را محکوم کرده و این کار را امری ناشایست و دور از سنت‌ها و رسوم کوردی می‌داند و می‌گوید؛"سیاست‌های پ.د.ک و اشغالگری‌های ترکیه یک پکیج علیه گریلا هستند."

مرکز اطلاع‌رسانی نیروهای مدافع خلق کوردستان(ه.پ.گ) روز گذشته (شنبه ١٣ شهریور/ ۴ سپتامبر) اعلام نمود که ۷ نیروی گریلایی آنها در آب‌های زاپ در مرز خلیفان توسط پ.د.ک به کمین افتاده‌اند، به آنها حمله شده و به شهادت رسیده‌اند. کمال رئوف، سیاستمدار و روزنامه‌نگار کورد در این رابطه با خبرگزاری روژنیوز صحبت نمود.

کمال رئوف گفت:"این سرآغازی بسیار بد و خطرناک است و شروع خشونت‌ها می‌باشد. پ.د.ک می‌گوید 'گریلا در اینجا مهمان است'، اگر آنها مهمان هستند، این سنت و کار درستی نیست که آنها را به تله بیندازید. در حال حاضر ترکیه حملات اشغالگرانه‌ای علیه باشور کوردستان انجام می‌دهد. طیفهای کوردی اگر در مقابله با این حملات اشغالگرانه به نیروهای گریلا کمک نیز نمی‌کنند، لااقل از پشت به آنها خنجر نزنند."

این کار به دور از سنت‌های کوردی است

وی همچنین گفت:"این اقدامات پ.د.ک کاری بسیار ناشایست و مخالف آداب و رسوم و سنن کوردی است. باید پ.د.ک در مورد این رخداد شفاف‌سازی کند. چون فکر نمی‌کنم این حوادث ناخواسته باشند، بلکه برنامه‌ریزی شده و از قبل تعیین شده‌اند. سکوت آنها نشانه آن است که هیچ بهانه‌ای برای این حوادث ندارند."

کمال رئوف در مورد اقدامات تازه پ.د.ک علیه نیروهای گریلا گفت:"این سیاست پ.د.ک همزمان با آغاز اشغالگری‌های ترکیه است. همچنین ترکیه بدون اطلاع مسئولین اقلیم کوردستان به داخل خاک اقلیم نیامده است. یعنی این‌ها همه یک پکیج علیه گریلا و مناطق حفاظت شده‌ی میدیا است. این سیاست در حال حاضر بسیار اشتباه است. هیچ یک از شهروندان کورد و حتی پیشمرگه‌های خود آنها در این اقدامات همراه آنها نیستند و نمی‌خواهند با این جنگ مواجه شوند."

علیه این اقدامات بپاخیزید

روزنامه‌نگار کمال رئوف در پایان درخواست نمود:"درخواست می‌کنم پ.د.ک به صدای شهروندان این اقلیم گوش دهد و نه به ترکیه. چون اگر مقاومت گریلا نباشد به این معنی نیست که ترکیه از خاک اقلیم بیرون می‌رود. این گونه تفکرات، تفکراتی غیر سیاسی و خام هستند. امیدوارم افکار عمومی علیه این تلاش‌ها بپاخیزند تا جنگ داخلی رخ ندهد."