سزای تمللی: باخچلی صدای این دولت بی‌عقل است

سزای تمللی نماینده مجلس ه.د.پ از حوزه انتخابیه وان اعلام کرد، سخنان دولت باخچلی رئیس کل م.ه.پ فقط سخنان خودش نیست بلکه وی صدای حکومتی است که عقل خود را از دست داده است.

سزای تمللی پارلمانتار ه.د.پ در مورد دستگیری لیلا گوون رئیس مشترک ک.ج.د با خبرگزاری فرات مصاحبه کرد. تمللی اعلام کرد، آ.ک.پ به دلیل ضعفش دست به حمله زده است و گفت، "همه‌ی سازمان‌های دمکراتیک را از بین می‌برند. آن تفکری که ک.ج.د را دستگاهی مجرم می‌بیند، ضد صلح و دمکراسی است. اعمالی که به دست دادگاه هم انجام می‌شوند، نامشروع هستند."

یک رژیم فاشیستی است

تمللی در ادامه با اشاره به شرایط زندان‌ها گفت؛"لیلا گوون رئیس کل ک.ج.د با این اعتقاد که پایان دادن به حصر راه را به روی این کشور باز می‌کند، دست به اعتصاب غذای بزرگ زد. در حقیقت، برای خلق‌های ترکیه و برای همه به مایه‌ی امید تبدیل شد. متاسفانه یک بار دیگر ترکیه نتوانست از این امید بهره بگیرد. این حکومت علی رغم آنکه می‌داند تا زمانی که حصر ادامه داشته باشد، راه به روی صلح و دمکراسی در این کشور گشوده نمی‌شود، اما مانع صلح و دمکراسی می‌شود. حصر ادامه دارد و فروپاشی را به این کشور تحمیل میهکند. با این هدف هم با لیلا گوون معامله می‌کند، حکومت برای انتقام اینگونه با گوون برخورد می‌کند. اما هیچ راه دیگی برای آنها باقی نمانده است، این آخرین راه آنهاست. ما این تصمیم را نمی‌پذیریم و به رسمیت نمی‌شناسیم. "

ماندنشان به چاره‌یابی وابسته است

تمللی به نقش مهم ک.ج.د در پروسه‌ی گفتگو اشاره کرد و اعلام نمود که در مرحله‌ی بازنویسی قانون اساسی، ک.ج.د توسط پارلمان و دستگاههای مدنی به عنوان مهم‌ترین مرکز دیده می‌شد و گفت،" اگر ترکیه بخواهد دمکراتیک شود و خود را از مسائل برهاند، قدم اولیه این است که مسئله‌ی کورد را حل کند. همه این را می‌دانند. اما دولت که بر حل نکردن مسئله‌ی کورد اصرار دارد، از رژیم خود دفاع کرده و تلاش می‌کند به رویه فاشیستی خود ادامه دهد. مشکل اصلی هم همین است. "

این صدای حکومتی است که عقل خود را از دست داده است

سزای تمللی به رفتارهای فردپرست، تفرقه افکن و نژادپرست آ.ک.پ و م.ه.پ اشاره کرد و گفت،"یک سیستم ظالم است. این حکومت که سخنگویش باخچلی است نابودی را بر افکار متفاوت تحمیل می‌کند. سخنان باخچلی فقط سخنان خود او نیستند بلکه در حقیقت او صدای حکومتی است که عقل خود را از دست داده است. باید همه این را ببینند که این حکومت عقل خود را از دست داده است."