سزگین: اتحاد ملی تنها راه حل در مقابل بازی‌های دشمنان است

نوران سزگین عضو شورای هماهنگی مجلس اشتار در گفتگویی با خبرگزاری مزوپوتامیا اظهار داشت که ترکیه در توطئه‌های پلیدی در جنوب کوردستان دست داشته و تلاش می‌کند تا کوردها را نابود کرده و دستاوردهای آنان را از میان بردارد.

حزب دمکرات کردستان که کنترل اقلیم جنوب کوردستان را در دست دارد، به دلیل گام‌هایی که اخیرا با همکاری دولت عراق و ترکیه برداشته است، هدف انتقادات افکار عمومی کورد قرار گرفته است. این حزب به دلیل سیاستهایی که در پیش گرفته است، در آستانه برخورد و تنش با گروه‌های دیگر قرار گرفته است. به دلیل ارتباطات دیپلماتیک خطر درگیری‌ها همچنان ادامه دارد. یکی از نشانه‌های این سیاست پ.د.ک در میان افکار عمومی، نارضایتی گسترده‌ای است که یک وسال نیم است به دلیل تحریم کمپ پناهندگان مخمور صورت گرفته است و همچنان ادامه دارد.

روابط ترکیه و پارت دمکرات کوردستان

نوران سزگین عضو شورای هماهنگی مجلس اشتار که از سوی زنان کمپ مخمور تاسیس شده است، سیاستهایی را که از سوی پارت دمکرات کوردستان بر این کمپ تحمیل می‌شوند را ارزیابی کرده و در این باره اظهار می‌دارد که در منطقه کوردستان، بحران اقتصادی همراه با بحران سیاسی وجود دارد. نوران سزگین در این باره می‌افزاید: علت این بحران منافع خانوادگی پارت دمکرات کوردستان و ارتباط این خانواده با آ.ک.پ/م.ه.پ است. به منظور مخفی کردن این بحران‌ها، پارت دمکرات کوردستان علیه حضور پ.ک.ک دست به تبلیغات و سیاه‌نمایی کرده است. خلقمان در منطقه اقلیم جنوب کوردسان به خوبی بر این نکته واقف است که پ.ک.ک به هیچ وجه علیه خلق در جنوب کوردستان و سیستم آنها به هیچ اقدامی دست نمی‌زند. خلقمان در جنوب کوردستان هم نوع برخورد پ.ک.ک و هم نوع برخورد آ.ک.پ/م.ه.پ را در مسئله رفراندوم استقلال جنوب کوردستان مشاهده کرده است.

مخمور نیز یکی از نقاطی است که در معرض خطر قرار دارد

سزگین در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت که پیمان شنگال در ۹ اکتبر بین پ.د.ک و حکومت مرکزی بغداد امضا شده است. وی در این باره خاطرنشان ساخت که بعد از انعقاد این پیمان کمپ مخمور نیز در معرض خطر قرار گرفته و در این باره افزود: پارت دمکرات کوردستان و حکومت ترکیه می‌خواهند که حکومت مرکزی بغداد را نیز وارد این جنگ کنند. درک می‌شود که اکنون بر سر کمپ پناهندگان در مخمور نیز بده بستانهایی در جریان باشد. مخمور یکی از دستاوردهای ماست، هیچ نیرویی نمی‌تواند دستاوردهای ما را از میان بردارد. نابودی این دستاوردها به آسانی امکان‌پذیر نیستند. ما دستاوردهایمان را فدای پیمانی پلید نمی‌کنیم.

تنها راه اتحاد ملی است

نوران سزگین در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان ساخت که تنها راه از میان برداشتن و خنثی کردن حملات و توطئه‌ها علیه خلق کورد اتحاد ملی بوده و در این باره اظهار داشت: با برگزاری کنگره ملی سیاست‌های مشترک، دفاعی مشترک می‌تواند تحقق پیدا کند. در صورتیکه ما بتوانیم اتحاد ملی خود را تحقق بخشیم می‌توانیم بر ظلم و ستم‌هایی که بر ما تحمیل شده‌اند، خاتمه دهیم. ترکیه تا امروز با هیچ کس و گروهی دوستی نکرده است. تنها هدف آنها به جنگ واداشتن نیروهای کورد و از میان برداشتن دستاوردهای خلق کورد بوده است. باید این مسئله به خوبی درک شود. مشاهده می‌شود که در همه جا دست به احداث پایگاه زده‌اند. حکومت اقلیم کوردستان باید این مسائل را درک کند.

اوجالان آدرس حل مسئله است

نوران سزگین در خاتمه سخنان خود اظهار داشت که یکی از آدرسهای دست‌یابی به اتحاد ملی رهبر خلق کورد عبداللان اوجالان است. هدف اصلی انزوای تحمیلی بر وی نیز ممانعت از پیشنهادات و نیروی اوجالان برای دست‌یابی به حل و فصل مسائل و مشکلات است. آنها به منظور ممانعت از حل و فصل مسئله، دمکراتیک شدن کوردستان و خاورمیانه از میان برداشتن دستاوردهای خلق کورد، ممانعت از دستیابی خلق کورد به موقعیتی سیاسی انزوای تحمیل شده بر رهبر خلق کورد را تعمیق می‌کنند.