"تا زمانی که اطلاعات دقیقی در مورد رهبر اوجالان به دست نیاوریم، همه در خیابان‌ها بمانید"

جوامع زنان کوردستان: آزادی رهبرمان آزادی ماست. تا زمانی که شرایط روشن نشود، ما یکبار دیگر تکرار می‌کنیم، تا اطلاعات درستی در مورد وضعیت رهبرمان به دست  نیاوریم، باید همه بویژه زنان و جوانان در خیابان‌ها باقی بمانند.

بیانیه‌ی شورای اجرایی جوامع زنان کوردستان (ک.ژ.ک) به شرح زیر می‌باشد:

"حصر رهبر آپو روز به روز شدید‌تر می‌شود. ۲۳ سال است در زندان امرالی محبوس می‌باشد. اعمال ضد بشری که در طول تاریخ در مقابل هیچ کسی انجام نشده، علیه رهبری انجام گرفته است. شکنجه، ماندن تنها در یک اتاق و حصر شدید، تراشیدن سر و مسموم کردن، نمونه‌هایی از این اعمال ضد بشری است که علیه رهبر اوجالان انجام شدند. سال گذشته نیز با تهدید کرونا و ایجاد آتش‌سوزی در امرالی اعمال ضد بشری علیه را رهبر آپو به اوج رسید.

هنگامی که خلق ما از این شرایط آگاه شد، میلیونها تن به خیابان‌ها آمده و تا اطلاعاتی در مورد سلامت رهبر آپو به دست نیاوردند، آرام نگرفتند. هر بار رهبری با مسئولیت بزرگ خود، خلق و جنبش‌مان را آرام کرد.

خبری که روزهای اخیر در ۱۵ مارس ۲۰۲۱ در مورد زندگی رهبر آپو در رسانه‌های ترکیه منتشر شده است، سبب لبریز شدن کاسه صبر مردم ما، جنبشمان، زنان و دوستانمان شد.

در این شرایط میلیون‌ها تن به ویژه زنان و خلق کورد با خشم بسیار، نگران هستند. تنها راه تماس فوری با رهبری و صحبت مستقیم با او است. بیانیه‌‌های آن‌ها برای ما هیچ ارزشی ندارد و حساسیت جنبشمان، زنان و خلف ما در مورد وضعیت رهبری آشکار است. در این رابطه بهتر است که صبر ما را امتحان نکنند. آنچه که تلاش می‌کنند تا وضعیت رهبری را عادی نشان دهند، اشتباه بزرگی مرتکب می‌شوند.آنها باید خود را برای پاسخ شدید خلق آماده نمایند. رهبر ما به رهبری جهانی در سطح بین‌المللی تبدیل شده و با کمپین آزادی از وی حمایت می‌شود.

این کمپین در میان خلق کورد و در سطح بین المللی برای آزادی فیزیکی رهبر آپو برگزار می‌شود. دیگر آزادی فیزیکی او واجب شده است.

دیگر قابل قبول نیست که با اخبار و موضع‌گیری در مورد تهدید زندگی رهبری پاسخ مردم داده شود.

زندگی که سهل است، اگر حتی به یک ناخن رهبر آپو آسیبی وارد شود، باید هر جا به میدان مقاومت و میدان عملیات و مبارزه تبدیل شود. شرایط این چنینی، شرایطی جدی است که باید با اعتراض و مقاومت بزرگ پاسخ داده شود. نباید اجازه دهیم که شرایط اینگونه نشان داده شود. باید با فعالیت‌ها، اعتراضات و مبارزاتمان حقیقت را به فاشیسم نشان دهیم. آزادی رهبری، آزادی ماست. به همین دلیل تا زمانی که همه چیز روشن نشود، ما یک بار دیگر تکرار می‌کنیم، تا اطلاعات دقیق و درستی در مورد وضعیت سلامت رهبری به دست نیاوریم، همه باید نگران باشند و باید زنان، جوانان و خلق کورد در میدان‌ها باشند و به فعالیت و مبارزه بپردازند.

ما از سی‌پی‌تی و سازمان‌های بین‌المللی درخواست می‌کنیم، در مقابل این شرایط به مسئولیت و وظیفه‌ی خود عمل کنند.

در صورت رخ دادن هر حادثه‌ای، این سازمان‌ها نیز به اندازه‌ی دولت فاشیستی ترکیه مسئول هستند.

از حالا به بعد، غیر از آزادی کامل رهبری به هیچ چیز دیگر راضی نمی‌شویم. تا رهبری در اسارت باشد، زندگی وی همیشه در خطر است. با روح مقاومت ماه مارس برای آزادی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان به استقبال نوروز برویم."