تدارک عملیات انقلابی علیه مقر ارتش ترکیه در زاپ

ارتش ترکیه اخیرا پس از تحمل تلفات شدید مجبور شد از سه ناحیه در ارتفاعات زاپ عقب‌نشینی کند. گریلا‌ تی‌وی، شبکه تصویری نیروی مدافع خلق اکنون ویدئویی از تدارک عملیات در زاپ قبل از حمله به مواضع نیروهای اشغالگر ترکیه منتشر کرده است.

ارتش اشغالگر ترکیه در جریان کارزار عملیات انقلابی شاهین‌های زاگرس و  در نواحی "قلعه بدو"، "جیلوی کوچک" و "تپه شهید مونزور" تلفات سنگینی متحمل شد.

در این نواحی ارتش ترکیه علیرغم برخورداری از سپرهای دفاعی نتوانست جلوی شبیخون گریلاها علیه مقر نیروهای اشغالگر را بگیرد و مجبور به عقب‌نشینی شد.

گریلاهای شرکت کننده در عملیات انقلابی شاهین‌های زاگرس می‌گویند نخستین هدفشان گرفتن انتقام همرزمان شهیدشان بوده و سنگرهای دشمن را یکی از پس دیگری پاکسازی می‌کنند.

تیرژ دژوار گریلای نیروی مدافع خلق می‌گوید: "مدت زیادی‌ست در حال تدارک عملیات هستیم. هدف اول گرفتن انتقام شهیدان است که در تونل‌های جنگی علیه آنها در اقدامی وحشیانه از سلاح شیمیایی استفاده شد. قدرت نیروهای گریلا را در عملیات دوباره می‌بینید. در این مدت قدرت بیشتری پیدا کردند و همه جا قادر به جنگ‌."

در تپه شهید مونزور با وجود سلاح‌های سنگین، دوربین‌های مداربسته و سیم‌های خاردار و برخورداری نظامیان از فناوری پیشرفته امنیتی، گروهی از گریلاها بدون آن که نیروهای اشغالگر پی ببرند به مقرشان سرازیر شده و تعدادی را مجازات کردند. مهمات‌ و سلاح‌های سنگی در این مقر نیز توقیف شدند.

این تصاویر نشان می‌دهد که فناوری امروزی ارتش ترکیه نیز در برابر تاکتیک گریلاهای مدرن بی فایده است.

نیروی مدافع خلق پیش از این اعلام کرده بود که در این عملیات ٨ نظامی اشغالگر ترکیه کشته و تسلیحات آنها توقیف شدند.

ویان بوتان گریلای یژاستار پس از اتمام عملیات می‌گوید برای یک نظامی شرم بزرگ آن است که سلاحش را از او بگیرند و به خود او شلیک کنند.

او با این وجود تأکید می‌کند ارتش ترکیه خجالت نمی‌کشد که نظامیانش با شنیدن صدای اولین فشنگ شروع به فرار از سنگرهای خود می‌کنند.