تداوم اعتصاب غذای زندانیان بهدینان در ١٨مین روز

اعتصاب غذای فعالان و روزنامه‌نگاران بهدینان در زندان‌های بارزانی در ١٨مین روز ادامه دارد. آسایش پ.د.ک زندانیان را تحت فشار قرار داده‌اند تا به اعتصاب غذا پایان دهند. اعتصابگران اعلام کرده‌اند که تا تحقق خواسته‌های خود به اعتصاب ادامه می‌دهند.

مسعود علی حاجی، بندورا ایوب رشید، کارکر عباس و شیروان طه أمین چهار فعال بهدینان که در زندان‌های بارزانی محبوس شده‌اند از روز ۶ سپتامبر/ ١۴ شهریور دست به اعتصاب غذای مرگ زده‌اند. اعتصاب زندانیان امروز وارد هجدهمین روز خود شد.

پس از آغاز اعتصاب این چهار فعال بهدینان، ٨٢ روزنامه‌نگار و فعال اهل بهدینان اعلام کردند که در محکومیت عدم محاکمه و رسیدگی به پرونده‌های خود دست به اعتصاب غذا زده‌اند.

ماهر بروشکی برادر روزنامه‌نگار امید بروشکی در مورد وضعیت زندانیان گفت که روز ١۶ سپتامبر/ ٢۵ شهریور توانسته است برای چند دقیقه با برادر دربندش تلفنی صحبت کند.

به گفته ماهر بروشکی، آسایش پ.د.ک زندانیان را تحت فشار قرار داده است تا به اعتصاب خود پایان دهند اما آنان به نیروهای آسایش گفته‌اند تا زمانیکه آزاد نشوند از اعتصاب غذا دست نمی‌کشند.

شایان ذکر است که بیش از یکسال است پارت دمکرات ١٠٠ فعال و روزنامه‌نگار بهدینان را به گروگان گرفته است. شماری از این زندانیان به درخواست مسرور بارزانی و با بهانه‌های واهی به ۶ یا ٧ سال زندان محکوم شده‌اند و به پرونده دیگران رسیدگی نشده است. بارزانی نه اجازه آزادی این روزنامه‌نگاران و نه اجازه رسیدگی به پرونده‌‌ی آنها را نمی‌دهد.