تداوم آتش‌سوزی گسترده در ارتفاعات جنگلی ثلاث باوه‌جانی

از روز جمعه (١۶ اکتبر/ ٢۵ مهر) بخش گسترده‌ای از ارتفاعات جنگلی «درنه» و «کوگاه» در شهر ثلاث باوه‌جانی طعمه حریق شده است، فعالان محیط زیست ادعای فرماندار ثلات باوه‌جانی در مورد مهار آتش‌سوزی را تکذیب کردند

آتش‌سوزی ارتفاعات درنه و کوگاه در شهر ثلاث باوه‌جانی همچنان ادامه دارد. علیر‌غم اعلام مهار این آتش‌سوزی از سوی فرماندار این شهر اما فعالان محیط زیست از ادامه آن خبر می‌دهند.

یکی از فعالان محیط زیست این منطقه که به دلایل امنیتی نخواست نامش فاش شود به شبکه حقوق بشر کوردستان گفته است:"از روز جمعه ۲۵ مهر بخشی عظیمی از منطقه بکر جنگلی در «درن» و «کوگاه» دچار حریق شده است و به دلیل کوهستانی و صعب‌العبور بودن این منطقه مهار این آتش‌سوزی دشوار شده است."

این درحالیست که یدالله شکری، فرمانداری ثلاث باوه‌جانی در گفت‌وگو با رسانه‌های دولتی از مهار این آتش‌سوزی در صبح دیروز خبر داده بود.

این فعال محیط‌زیست از احتمال آتش‌سوزی عمدی این منطقه توسط نیروهای نظامی خبر داد و در ادامه افزود که درخواست‌های مردم و فعالان محیط زیست از مقامات دولتی برای اعزام بالگرد به ارتفاعات کوهستانی این منطقه تاکنون بدون پاسخ گذاشته شده است و برخلاف ادعای مقامات دولتی همچنان بخش گسترده‌ای از این منطقه جنگلی در آتش می‌سوزد.