تداوم کشتار کوردستانیان از سوی رژیم ایران در مهر ١۴٠٠

شبکه حقوق بشر کوردستان گزارش ماهانه خود را در مورد نقض حقوق بشر، قتل زنان و کولبران و بازداشت شهروندان روژهلات کوردستان در مهر ماه ١۴٠٠ منتشر کرد.

شبکه حقوق بشر کوردستان به عنوان یک سازمان ناظر بر حقوق بشر در روژهلات کوردستان و ایران گزارش ماه مهر را نتشر کرد. بنابر گزارش در مهر ماه یک کولبر کورد در تیراندازی نظامیان رژیم غاصب ایران به قتل رسید و ٣ کولبر دیگر زخمی شده‌اند.

در گزارش ماهانه شبکه حقوق بشر کوردستان آمده است:

- در مهر ماه ١۴٠٠ در مناطق مرزی استان‌های سنه، کرماشان و اورمیه حداقل یک کولبر به نام «ژیان علی‌پور» به قتل رسیده است. علی‌پور در مرز سردشت در تیراندازی مستقیم نظامیان رژیم جانباخته است. همچنین ٣ کولبر زخمی شده‌اند، دو کولبر حین فرار از نظامیان رژیم در اثر سقوط از ارتفاع و یک کولبر نیز در نتیجه تیراندازی نظامیان ایران زخمی شده‌اند.

- در مهر ١۴٠٠ بنابر داده‌‌های جمع‌آوری شده حداقل ٣ شهروند کورد در زندان کرماشان اعدام شده‌اند. احتمالا شمار اعدامیان بیش از آمار اعلام شده رسمی است.

- در مهر ١۴٠٠ در شهرهای روانسر استان کرماشان، سنه و همدان روژهلات کوردستان حداقل ٣ زن کورد به بهانه "ناموس" و "اختلافات خانوادگی" به قتل رسید‌ه‌اند. دلیل قتل یک زن اهل روانسر به نام مرضیه حاصلی هنوز محرز نمی‌باشد.

- در مهر ١۴٠٠ در نتیجه انفجار مین‌های بجا مانده از جنگ تحمیلی رژیم‌های ایران و عراق بر خلق کورد حداقل دو شهروند کورد در استان‌های کرماشان و اورمیه به سختی زخمی شده‌اند. 

- در مهر ١۴٠٠ حداقل ١٨ شهروند کوردستانی در استان‌های سنه، کرماشان و ایلام به بهانه فعالیت سیاسی دستگیر شده‌اند. در این ماه همچنین احکام قضایی ٩ کوردستانی از سوی دادگاه‌های رژیم اشغالگر ایران صادر شده است. همچنین حکم اعدام زندانی سیاسی کورد «شاکر بهروز» مورد تأیید دیوان عالی نظام مستقر در قم قرار گرفته است.