تحرکات مشترک پ.د.ک و دولت ترکیه در متینا و هفتانین

دولت اشغالگر ترکیه در مقر و پایگاه‌های نظامی خود در کانی ماسی، نیروهای نظامیش را افزایش می‌دهد، به ویژه طی ۱۵ روز اخیر تعداد زیادی نیروی نظامی با هلیکوپتر به این پایگاه‌ها منتقل کرده است.

پس از اقدامات اخلالگرانه پارت دمکرات کوردستان در منطقه گاره، تحرکات زمینی و هوایی نیروهای اشغالگر ترکیه در اطراف مناطق حفاظتی مدیا افزایش یافته است. به ویژه شب‌ها هلیکوپترهای دولت اشغالگر ترکیه در آسمان مناطق متینا و هفتاتین گشت‌زنی می‌کنند.

از طرف دیگر نیروهای مسلح پ.د.ک ایست و بازرسی و مقرهای جدید نظامی در مناطق کانی ماسی و باتیفا و درکاره تاسیس می‌کنند.

هم زمان ارتش اشغالگر ترکیه همه‌ی نیروهایی که بر روی تپه‌های منطقه‌ی هفتانین مستقر کرده بود را به حالت آماده‌باش در آورده و احداث دیوار و ایجاد موانع در اطراف مقرهای نظامی خود را سرعت بخشیده است. هم زمان به دلیل عملیاتهای موفق گریلا، سیستم دفاعی زیرزمینی درست می‌کنند.

نه با گریلا بلکه علیه دولت ترکیه بجنگند

اهالی منطقه‌ی برواری در مورد شرایط پیش آمده با خبرگزاری فرات صحبت کردند. یکی از اهالی منطقه که نخواست نامش فاش شود گفت:"هر شب در منطقه‌ی ما تحرکات نظامی دولت ترکیه آغاز می‌شود. با اطلاع قبلی به بهانه‌ی حضور گریلاهای پ.ک.ک منطقه‌ی ما را بمباران می‌کنند اما هیچ نیروی گریلایی در منطقه‌ی ما حضور ندارد. گریلا در کوهستان‌ها هستند. حمله و بمباران روستاهای منطقه با اطلاع و برنامه‌ریزی شده انجام می‌گیرد و بخشی از برنامه‌ی اشغالگری است. "

این شهروند در مورد تحرکات نظامی پ.د.ک هم می‌گوید، پیشتر با افتخار به پیشمرگه‌ها نگاه می‌کردیم، اما متاسفانه حقیقت پیشمرگه را تغییر دادند. گهگاهی تحرکات نظامی در منطقه دیده می‌شود، پیشتر اینگونه نبود. همه می‌دانند که اینها پیشمرگه نیستند بلکه نیروی متفاوت دیگری هستند. اما برای آنکه مردم منطقه آنها را بپذیرد، از نام پیشمرگه استفاده می‌کنند. اگر این اقدامات اخلالگرانه باشد ما از آنها انتقاد می‌کنیم و آنها را نمی‌پذیریم. اگر می‌خواهند بجنگد، دوشادوش گریلا و با اشغالگران بجنگند."

باید پ.د.ک نیروهای خود را عقب بکشد

یک شهروند دیگر اهل منطقه‌ی برواری در این رابطه گفت:"با هر حمله‌ای که انجام می‌دهند، می‌خواهند ما را بترسانند و از منطقه‌ی خود دورمان کنند. اما ما خاک خود را ترک نمی‌کنیم. این اقدامات و تحرکات مشترک دولت ترکیه و پ.د.ک به مبارزات و دستاوردهای خلق کورد آسیب می‌زند. ما از پ.د.ک می‌خواهیم که نیروهای خود را عقب بکشد. اگر میان کوردها جنگی رخ دهد، مسئولیت آن به عهده‌ی پ.د.ک خواهد بود. چه پیشمرگه و چه گریلا همه فرزندان کورد هستند، آنچه روی مي‌دهد، نقشه‌ی گسترده‌ی دولت ترکیه است، باید همه این حقیقت را خوب بدانند."