"ترکیه تلاش می‌کند پارت دمکرات کوردستان را به عنوان نیرویی کنترا گریلا مورد بهره‌برداری خود قرار دهد"

راپرین مونزور عضو شورای هماهنگی پاژک در مورد نقشه‌های ترکیه برای استفاده از پارت دمکرات کوردستان در جنگ علیه جنبش آزادیخواهی کوردستان هشدار داد و گفت که چنین وضعیتی سرنوشت پارت دمکرات کوردستان به عنوان یک حزب را به پایان می‌رساند.

راپرین مونزور عضو شورای هماهنگی حزب آزادی زنان پاژک با خبرگزاری فرات نیوز گفتگو کرده و در این گفتگو خاطرنشان ساخت که در وضعیت کنونی اگر برخورد و نبردی روی دهد، این برخورد به برادرکشی ختم نخواهد شد، بلکه به دفاع مشروع کورد علیه حملات نابودگرانه تبدیل شده و از تمامی شخصیتهای واجد کرامت انسانی که تحت عنوان پیشمرگ فعالیت می‌کنند درخواست نمود که از سیاستهای مزدوری بدور شده و در این باره موضع خود را نشان دهند.

زنان در تمامی حوزه‌ها باید از خود دفاع کنند

مونزور در ابتدای سخنان خود با اشاره به حملات دولت ترک به زنان در شمال کوردستان گفت: قتلعام، تعدی، خشونت جنسیتی علیه زنان و دختران کوردستان و ترکیه به سطحی رسیده است که امروز قابل توصیف نیست. ما این رویدادها را قتلعام سیستماتیک زنان تعریف می‌کنیم. این اقدامات بخشی از سیاستهای دولت هستند. همزمان این اقدامات با فاشیسم از رابطه‌ای مستقیم برخوردارند. فاشیسم با سیاستها و اقدامات نابودگرانه خود بیش از پیش زنان را مورد تهاجم قرار داده است. فاشیسم تلاش می‌کند تا جامعه کوردستان را به انفعال کشانده و تعدی و تجاوز به زنان را به یک فرهنگ تبدیل کند. علیه زنان دست به تداوم سیاست جنگی مداوم، توهین زده است و با اخلاق و آینده جامعه بازی می‌کند.

راپرین مونزوز مبارزه زنان علیه این اقدامات را خاطرنشان ساخته و اظهار داشت که ما  به مبارزه، تصمیم و عزم نستوه زنان در مقابله با این اقدامات درود می‌فرستیم. این مسئله موضع و مقامتی بزرگ علیه فاشیسم است. در تمامی اقدامات زنان پیشاهنگ و پیشقدم هستند. لازم است که با مبارزه‌ای مشترک دست به فعالیت و مبارزه زد. در مقابله با فاشیسم باید بر مبارزه مشترک تاکید کرد. این موضوع باید بیش از هر چیزی از سوی زنان مورد تایید قرار گیرد. زیرا حمله‌ای سنگین، قتل‌عام و قتل زنان افزایش یافته است. لازم است که زنان در هر حوزه‌ای از خود دفاع کنند.

نیروهایی که دست به حمله می‌زنند، پیشمرگه نیستند، کنتراگریلا هستند

راپرین مونزور عضو شورای هماهنگی پاژک در ادامه سخنان خود خاطرنشان ساخت که حملات پارت دمکرات کوردستان و محاصره نواحی گریلایی افزایش یافته‌اند. این حملات به این منظور تداوم یافته‌اند تا راه را بر اشغالگری‌های دولت ترک بگشایند و مشروعیت حزبمان را در جنوب کوردستان از میان بردارند. همراه با برخورد نرم و منعطف و مملو از صبر ما بر جنگ اصرار می‌کنند. اشکار است که در این باره وظیفه‌ای بر عهده انها گذاشته شده است و آنها نیز در این چارچوب عمل می‌کنند.

راپرین مونزور در ادامه افزود: نیروهای خود را در نواحی گریلایی مستقر کرده‌اند و به نیروهای گریلا حمله می‌کنند، اما این نیروها در اصل، نیروهای کنترا‌گریلای اطلاعاتی هستند. به همین دلیل باید این نیروها را به عنوان نیروهای پیشمرگه یا با اسامی پیشمرگه‌های روژ، گولان ملاحظه نکرد. نیروهای پیشمرگه در این سرزمین از تاریخ و سنت ریشه‌داری برخوردار هستند. واجد احترام و آوازه هستند. اما نباید به نیروهایی که به گریلا حمله می‌کنند پیشمرگ گفته شود. این نیرو، نیروی کنتراگریلای ویژه است. این نیروها جدا از آن کنتراگریلاهای نیستند که از همان روز اول علیه ما بکار گرفته شده و سازماندهی شده‌اند. قادر به اعزام پیشمرگه‌های عادی به نواحی گریلا نیستند. پیشمرگه‌های واجد شرف در مقابل اعزام به این مناطق اعتراض کرده‌اند.

دولت ترک به منظور دست زدن به جنگ، به منظور گستردن جنگ، جوانان کورد، انسان کورد را به قتل می‌رساند و دشمن سوگند یاد کرده کورد است. در هر چهار بخش کوردستان دست به این اقدامات می‌زند. در عرصه بین‌المللی، در  عرصه منطقه‌ای نیز در حال تشدید برخورد و تنشهاست. دیپلماسی دولت ترک، پیمانها و اقتصاد آنان، سیاست و ایدئولوژی آنان، تمامی این موارد بر اساس دشمنی با کورد بنا شده است. برای نابودی مبارزه کورد، نیرویی که به دولت ترک امتیاز نداده باشد، اکنون در میدان نیست. تلاش می‌کنند تا پارت دمکرات کوردستان را به عنوان نیرویی کنتراگریلایی مورد بهره‌برداری قرار دهند. اما نباید پارت دمکرات کوردستان اجازه بدهد که مورد بهره‌برداری قرار گیرد. این مسئله در نهایت به نابودی پ.د.ک منجر می‌شود. این موضوع در راستای منافع خلقمان در جنوب کوردستان، به نفع خلق کورد نیست.

صبر ما را محک نزنند

راپرین مونزور با اشاره به تلاشهای خلق و نیروهای سیاسی کورد به منظور ممانعت از روی دادن جنگی داخلی میان نیروهای کورد اظهار داشت: به نمایندگی از حزبمان با مسئولیت رفتار کرده و علیه حملات پارت دمکرات کوردستان، علیه همکاری آنها با دولت ترک بسیار صبورانه عمل می‌کنیم. چرا؟ زیرا خلق کورد از چنین جنگی دچار آسیب می‌شود. به منظور ممانعت از بهره‌برداری دشمن از فرصت ایجاد شده، به منظور ممانعت از قتل و کشتار کورد، سیاست صبر را در پیش گرفته‌ایم. اما صبرمان نیز آستانه‌ای دارد. اگر در مواجهه با حمله‌ای قرار بگیرید، آنزمان است که دفاع از خود طبیعی‌ترین واکنش به شمار می‌رود و ما نیز نیروی دفاعی این خلق محسوب می‌شویم.

مونزور در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان ساخت که آرایش جنگی موجود پارت دمکرات کوردستان به معنای خیانت و نوکری بوده و در ادامه افزود: گفته می‌شود که اجازه ندهید جنگ برادرکشی روی دهد. اما جنگ را بر ما تحمیل می‌کنند. ما پاسخی نمی‌دهیم. گلوله‌ای را شلیک نکرده‌ایم. باید این مسئله به پ.د.ک گفته شود. آنها علیه پ.ک.ک اعلام جنگ کرده‌اند. علیه نیروهای گریلا اعلان جنگ کرده‌اند، هر روز یکی از فرزندان این خلق را مورد هدف قرار می‌دهند. نیروهای دولت ترک حمایتهای لجستیکی، اطلاعانی پ.د.ک را دارند.

مونزور در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت که ما در نبردمان با دولت ترک، مشاهده می‌کنیم که پارت دمکرات کوردستان کاملا آشکارا با دولت ترک همگام شده است و در یک سنگر قرار گرفته است. علیه ما دست به نبرد زده‌اند. لازم است که دست از این رویه بردارند. نباید صبر پ.ک.ک را محک بزنند.

جنگ در راستای منافع جنوب کوردستان نیست

راپرین مونزور عضو شورای هماهنگی پاژک در بخش دیگری از سخنان خود از خلقمان در جنوب کوردستان درخواست نمود که در مقابل جنگ‌طلبی، از جنوب کوردستان حمایت کرده و در این باره افزود: لازم است که در مقابل خیانت، در مقابل سیاست نوکرانه قیام کنند، از این خیانت، نوکری و خونریزی جوانان کورد هیچگونه پیروزی به دست نمی‌آید. خلقمان در جنوب کوردستان در مقابل صدام سر تعظیم فرود نیاورد که در مقابل نوکران سر تسلیم فرود آورد.

مونزور راپرین در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: لازم است که پارت دمکرات کوردستان بر این نکته واقف باشد که سیاست انها به معنای نابودی جنوب کوردستان و نابودی این خلق است. مسئله فقط حمله به پ.ک.ک، حمله به مناطق استقرار نیروهای گریلا نیست. دولت ترک جنوب کوردستان را به اشغال در می‌آورد. چندین کیلومتر از نوار مرکزی وارد جنوب کوردستان شده است. دهها پایگاه را در جنوب کوردستان احداث کرده است، در همه جا نیروهای وابسته به میت را سازماندهی کرده است. بازار جنوب کوردستان را تحت کنترل خود قرار داده است. با مسئولان پ.د.ک در رابطه با نفت و بسیاری از مسائل دیگر به معامله و سوداگری دست می‌زند. به همین دلیل است که خلقمان در جنوب کوردستان لازم است که خاک خود را حفظ کند، در مقابل استعمارگری و اشغالگری بپاخیزد. وظیفه ما به عنوان نیروی گریلا و به عنوان جنبش حفاظت و حراست از جنوب کوردستان است. گریلا به نبردی فدایی دست می‌زند. ما در این رابطه هزاران شهید برای حفظ خاک داده‌ایم. دولت ترک و ناتو از طریق تضعیف پ.ک.ک تلاش می‌کنند تا این نیروی دفاعی را از میان برداشته و چنان جوی را ایجاد کنند که بتوانند به آسانی در جنوب کوردستان دست به مداخله بزنند. به همین دلیل حملات صورت گرفته علیه پ.ک.ک در راستای منافع جنوب کوردستان نیستند. در راستای منافع عراق نیستند. بر اساس منافع خلقمان در جنوب کوردستان نیستند. شاید پ.د.ک در فکر دست‌یابی به منافع خود باشد، اما این حملات حتی به نفع خود پ.د.ک نیز نیستند.

در صورت روی دادن هر گونه جنگی این برخورد، جنگ برادرکُشی نخواهد بود، بلکه دفاع از خود در مقابل خیانت خواهد بود. دفاع از خود در مقابل مزدوری، در مقابل قتلعام کورد خواهد بود. شخصیتهای با شرف و محترمی که در پارت دمکرات کوردستان هستند، باید از این رویدادها به دور مانده و موضعگیری کنند. افرادی که تحت عنوان کوردایتی از موضع و ایستار برخوردار هستند، باید در مقابله با رویکرد پ.د.ک موضعگیری کنند. خلق کورد، خلقمان در جنوب کوردستان لازم است به مرحله‌ای دست پیدا کند که بر اساس واقعیات خود، منافع خود سیاست‌ورزی کند، خود را رهبری و مدیریت کند. در این رابطه سنگین‌ترین وظیفه بر دوش خلقمان در جنوب کوردستان می‌افتد. قیام در مقابل خیانت و نوکری وظیفه اصلی خلقمان در جنوب کوردستان است. نباید اجازه داد که دستاوردها و منابع ثروتمند کوردستان به ترک‌ها تقدیم شوند، نباید اجازه داد که خاک آنها اشغال شود.