تصاویر ویدیویی لحظه انفجار سلاح شیمیایی در کوهستان شهید پیردوغان

ارتش اشغالگر ترکیه علیه تونل‌های جنگی کوهستان شهید پیردوغان در متینا از بمب‌های هسته‌‌ای تاکتیکی و سلاح شیمیایی استفاده می‌کند. تصاویر این حملات ثبت‌ شده است.

ارتش ترک از ۱۴ آوریل ۲۰۲۲ علیه مناطق حفاظت‌شده میدیا حملات اشغالگرانه خود را آغاز نموده بود. این حملات ۵ ماه است که ادامه دارد.

هدف ارتش اشغالگر ترکیه آن بود که زاپ، متینا و آواشین را اشغال نماید. در این مرحله ارتش اشغالگر ترکیه در مقابل مقاومت گریلاهای ه.پ.گ و یژاستار از هرگونه سلاحی و همچنین از جدیدترین تکنولوژی استفاده کرده ‌است. هم‌زمان بارها از سلاح شیمیایی و بمب اتمی تاکتیکی استفاده کرده‌است.

سازمان‌های بین‌المللی که سلاح شیمیایی را ممنوع کرده‌اند، در خصوص جرایم جنگی ترکیه سکوت کرده‌اند. ارتش ترکیه از سکوت سازمان‌های ذیربط بهره می‌گیرد. تصاویری منتشر شده ‌است که ارتش ترکیه چگونه مرتکب جنایت جنگی می‌شود. در کوهستان شهید پیردوغان در عرصه مقاومتی کوه آمیدی متینا که برای چندین ماه است جنگ دشواری در آن ادامه دارد، ارتش اشغالگر ترکیه در مقابل سنگرهای جنگی از بمب هسته‌ای تاکتیکی و سلاح شیمیایی استفاده می‌کند. تصاویر این حملات مستند شده‌اند.

صدای انفجار از چندین کیلومتری شنیده می‌شود. تصاویر از ۲ جهت ثبت شده‌اند. در این تصاویر دیده می‌شود که ارتش ترکیه با سلاح بمب هسته‌ای تاکتیکی می‌خواهد تونل‌های جنگی را منفجر کند. صدای انفجارها از چندین کیلومتری شنیده می‌شود. سربازان ارتش ترکیه با این تصور که تونل‌های جنگی را به طور کامل نابود کرده‌اند، به مقابل درهای تونل‌ها می‌روند تا آن را بررسی کنند. سپس چندین سرباز صلاح  شیمیایی سمی را در داخل تونل‌ها جایگذاری می‌کنند.

قرار دادن سلاح شیمیایی با شرکت تعداد بسیاری از سربازان و با حساسیت بسیار انجام می‌شود. پس‌از آن که سلاح‌های شیمیایی قرار داده می‌شوند، سربازان ارتش ترکیه از منطقه خارج می‌شوند. سلاح‌های شیمیایی در داخل تونل‌ها از فاصله دور منفجر شده و گاز سمی سیاهی از آن خارج می‌شود.

دولت ترکیه ۲۰۰۴ بار مرتکب جنایت جنگی شده ‌است

ارتش اشغالگر ترکیه در مقابل مقاومت گریلا نتوانسته ‌است به اهدافش دست یابد. نه‌فقط در کوهستان مقاومتی آمیدی، در مناطق بسیاری از سلاح شیمیایی استفاده می‌کند. تصویر این حملات شیمیایی پیش‌تر توسط گزارشگرها از این منطقه و توسط گریلاهای ه.پ.گ ضبط‌ شده بودند. مرکز اطلاع‌رسانی و نشر ه.پ.گ هفته گذشته آمار جنگ پنج‌ماهه را منتشر کرده و این‌گونه در رابطه با جنایات جنگی دولت ترکیه صحبت کرده بود:"به‌ویژه در مقابل سنگرهای جنگ و تونل‌ها از گاز سمی تا بمب فسفری، از بمب ترموباریک تا بمب هسته‌ای تاکتیکی و سلاح هایی که در سطح بین‌المللی تولید و استفاده از آنها ممنوع می‌باشد، استفاده شده ‌است. دولت ترکیه برای آنکه به اهداف خود برسد، ۲۰۰۴ بار مرتکب جنایت جنگی شده و نیروهایمان این جنایت را با سند و مدرک ثبت کرده‌اند."