تشکیلات حزب دمکراتیک خلق‌ها در شرنخ: مبارزه خود را ادامه می دهیم

تشکیلات حزب دمکراتیک خلق‌ها در شرنخ، در رابطه با عملیات بازداشت و دستگیری اعضا و مسئولین خود بیانیه‌ای را منتشر و این اقدام را محکوم کرد. در این بیانیه بر تداوم مبارزه تاکید شده است.

نیروهای پلیس ترک در چارچوب پرونده تحقیق و تفحص دادستانی جمهوری در شرنخ با حمله همزمان به مرکز و  توابع شهرهای جزیر، هزخ، سلوپی، قلابان و الکی از توابع شرنخ ، به منازل شهروندان حمله کرده و ۲۱ نفر از اعضا و مدیران حزب دمکراتیک خلق‌ها، حزب مناطق دمکراتیک و کنگره جامعه دمکراتیک را بازدشت کردند. همچنین در خبرها آمده است که زمان بازداشت دستگیر شدگان چهار روز تمدید شده است. 

تشکیلات حزب دمکراتیک خلق‌ها در شرنخ، در رابطه با عملیات بازداشت اوایل صبح اعضا و مسئولان خود در مقابل دفتر خود در این حزب بیانیه‌ای را به رسانه‌ها داده و بازداشت و دستگیری اعضا و مسئولان حزبی خود را محکوم نمود.حسن اوزگونش نماینده حزب دمکراتیک خلق‌ها در پارلمان، فعالان جنبش زنان آزاد، سازمان‌های حزب دمکراتیک خلق‌ها مرکز و منطقه در این مراسم شرکت کردند.

هیچ کس نمی‌تواند حرکت ما را متوقف کند

بیانیه از سوی صلاح‌الدین دنیز ریاست مشترک حزب دمکراتیک خلق‌های شرنخ قرائت شد. دنیز در این باره اظهار داشت که وی در مقابل حملات و تهاجمات تا آخرین لحظه دست از مبارزه نکشیده و در این رابطه گفت: ۵ سال است که حملات سازماندهی شده‌ای را علیه حزبمان سازماندهی کرده‌اند. اما در مقابل این حملات ما به عنوان حزب دمکراتیک خلق‌ها، کنگره جامعه دمکراتیک، حزب زحمت‌کشان سوسیالیست وحزب مناطق دمکراتیک، روز به روز قدرتمند می‌شویم. ما تلاش‌های قدرتمند خود را ادامه می‌دهیم. با نیرویی که ما از خلقمان میهگیریم، به سوی آینده گام بر می‌داریم. هیچ کس نمی‌تواند حرکت ما را به سوی آزادی متوقف کند. حاکمیتی که هر روز به ما حمله می‌کند، خود روز به روز تضعیف می‌شود.

دنیز در ادامه سخنان خود اظهار داشت که ما بی‌عدالتی و ستمکاری را محکوم می‌کنیم، آن را نمی‌پذیریم. رفقای ما را باید سریعا آزاد کنند. تا زمانی که حزب دمکراتیک خلق‌ها وجود داشته باشد، این حزب خواست دست‌یابی به عدالت، دمکراسی و آزادی را ادامه می‌دهد. ما نیز همیشه در مقابل حملات مقاومت می‌کنیم.

آ.ک.پ مشروعیت خود را از دست داده است

بعد از آن حسن اوزگونش نمایتده حزب دمکراتیک خلق‌ها در پارلمان سخنرانی کرد. اوزگونش درسخنرانی خود با توجه به بازداشت‌های اعضای این حزب گفت: امروز صبح درب منزل رفقای ما شکسته و وارد خانه‌های آنها شده و آن‌ها را بازداشت کرده‌اند. ما این بازداشت‌ها را محکوم می‌کنیم. رفقای ما بریوان کوتلو و مریم آشکارا، با این بهانه که پلیس را مضروب کرده‌اند دستگیر شده‌اند؟ مگر چنین چیزی امکان‌پذیر است؟ رفقای ما فایق دورسون نیز با بیماری سرطان دست و پنجه نرم می‌کند. پرونده پزشکی به وی اجازه ماندن در بازداشت را نمی‌دهد. این ۲۱ نفر از رفقای ما در پرونده کنگره جامعه دمکراتیک دستگیر شده‌اند. کنگره جامعه دمکراتیک نهادی است که مسائل اکولوژیک، زنان و جوانان را پیگیری می‌کند. دولت این سازمان را به خوبی می‌شناسد. مبارزات آن نیز کاملا قانونی هستند. در زمان تداوم فرایند مبارزه، رئیس پیشین مجلس، آقای جمیل چیچک نامه‌ای را به این نهاد ارسال کرده و در رابطه با فرایند گفتگو و مذاکره، نظرات کنگره جامعه دمکراتیک را جویا شده است. هم اکنون نیز می‌خواهند که از طریق این عملیاتها، کنگره جامعه دمکراتیک را غیر قانونی کنند. این اقدام به معنای خاتمه یافتن مسیر آ.ک.پ/م.ه.پ است. آ.ک.پ مشروعیت خود را از دست داده است. رفقای ما، اعضا و تلاشگران حزبی هستند. ما می‌دانیم که پیروزی از آن ماست، پیروزی از ان خلق ماست.