خبر فوری: استرک تی‌وی و مدیا هابر‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌: این حمله غیرقانونی و توطئه است، نمی‌توانند ما را ساکت کنند

توطئه در ۲۳ سال خود قرار دارد: اوجالان تمام مداخلات سیاسی را خنثی کرده است

کسکین بایندر ریاست مشترک حزب مناطق دمکراتیک گفت: توطئه برای درهم شکستن اراده خلق کورد، عملیاتی سیاسی بود. اما اوجالان تمام دخالت‌های سیاسی علیه خود و خلقها را خنثی کرد.

عبدالله اوجالان رهبر خلق کورد در ۹ اکتر سال ۱۹۹۸ در جریان توطئه‌ای بین‌المللی از سوریه خارج و در ۱۵ فوریه ۱۹۹۹ به ترکیه تحویل داده شد. اوجالان که نیروهای جهانی درصدد از میان برداشتن وی بودند، ۲۳ سال است که در زندان فوق امنیتی امرالی در شرایط بسیار سنگین انزوا شدید به سر می‌برد. در طول این مدت در امرالی علل و نتایج توطئه بین‌المللی را تحلیل کرده و اعلام کرده است که نیروهای بین‌المللی صلح در خاورمیانه را هدف قرار داده و نقش نگهبانی را به ترکیه داده‌اند. او در تمام گفتگوهای خاطرنشان کرده است که با انجام این توطئه تلاش می‌شد زمینه‌های همزیستی و صلح میان ترک-کورد را از میان بردارند. اما تلاش‌های اوجالان بر اساس دست‌یابی به راه حل صلح آمیز بدون وقفه با تحمیل انزوایی سنگین روبرو شدند. این وضعیت با ممانعت وکلا و خانواده وی همچنان ادامه دارد.

کسکین بایندر ریاست مشترک حزب مناطق دمکراتیک در ۲۳ سالگرد دستگیری رهبر اجالان، در خصوص اهداف توطئه، نتایج و انزوای تحمیل شده بر رهبر آپو اظهار داشت: نیروهای بین المللی با دست زدن به توطئه‌ای بین‌المللی علیه اوجالان تصور می‌کردند که طرح‌ها و اهداف استراتژیک و تاریخی خودشان را می‌توانند تحقق ببخشند. با توطئه صورت گرفته علیه آقای اوجالان بر این باور بودند که سازماندهی سیاسی و اجتماعی خلق کورد را بر هم زده‌اند. لازم است که توطئه بین‌المللی را به نوعی مداخله سیاسی نگریست که آینده یکصد ساله خلق کورد را تعیین می‌کند. توطئه برای در هم شکستن اراده کورد آزاد و بپاخاسته، عملیاتی سیاسی بود.

واقعیت کورد

بایندر در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت که آقای اوجالان ۲۳ سال است که در زندان امرالی دستگیر شده است، اما با مقاومت خود در زندان توطئه را خنثی کرده است. زمانیکه به سازماندهی خلق کورد نگریسته شود،  مشاهده می‌شود که از سال ۱۹۹۹ نه فقط در کوردستان، بلکه در تمام خاورمیانه و جهان، تاثیر گذار بوده است. واقعیت کورد و مساله کورد در همه پراکنده شده است. بدون گمان پیشنهادات آقای اوجالان برای دست‌یابی به راه حل دمکراتیک در خاورمیانه به معنای روشنگرانه، فلسفی و اندیشه‌ای و تاریخی بسیار مهم است. در مقابل توطئه، خلق کورد توانست به سطح جدیدی از آگاهی دست پیدا کند. در همان زمان، برای حل بحران‌های ۲۰۰ ساله اخیر در خاورمیانه، پیشنهاداتی را برای حل مساله مطرح کرده است.

اوجالان به مرکز ثقل تبدیل شده است

بایندر در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت که تفکر، اندیشه و پارادایم و پیشنهادات اوجالان برای راه حل مسئله کورد در خاورمیانه تاثیر بزرگی داشته است و در ادامه افزود: دیگر به هیچ عنوان دخالت‌های نظامی وسیاسی دولت‌ها در خاورمیانه نمی‌توانند به راه حلی برسند. برعکس، ایستارهای راه حل آقای اوجالان نشان می‌دهند که راه حل‌های اجتماعی روز بروز بیشتر مورد قبول هستند. در نتیجه افکار آقای اوجالان در خاورمیانه به مرکز ثقل تبدیل شده‌اند.

مقاومت اوجالان

بایندر در ادامه سخنان خود افزود که اوجالان ۲۳ سال است که در امرالی در انزوایی سنگین قرار داده شده است. با تحمیل انزوا می‌خواهند که مبارزه سازماندهی شده خلق کورد را از میان بردارند. مرکز تمام حملات علیه کورد در امرالی‌ست. امرالی به آزمایشگاهی برای سرکوب و حمله مبدل شده است. اما اوجالان تمام مداخلات سیاسی علیه خود و خلق را خنثی کرده است. اوجالان ۲۳ سال است که بدون وقفه مقاومت خود را ادامه می‌دهد. درصدد ارائه راه حل برآمده ست و هیچ کس نمی‌تواند واقعیت وی را انکار کند. مقاومت اوجالان، خلق کورد و خلق‌های خاورمیانه در میدان سیاسی به جایگاهی بسیار مهم ارتقا داده است.

هدف آزادی است

کسکین بایندر خاطرنشان ساخت که آ.ک.پ/م.ه.پ برای آنکه توطئه بین‌المللی را به پیروزی برسانند، حمله‌ای سنگین را آغاز کرده و در ادامه افزود: خلق کورد و نیروهای دمکراتیک در ترکیه و خلق‌های دیگر خاورمیانه، در مقابله با توطئه بین‌المللی، آزادی آقای اوجالان را هدف گرفته‌اند. این تفکر و اندیشه به هر نحو ممکن، در حال مبارزه‌ای سنگین است. ما با در دست گرفتن سیاست و زیرساخت اجتماعی ترکیه، این واقعیت را نشان داده‌ایم. با پیشاهنگی آ.ک.پ/م.ه.پ تلاش می‌شود که توطئه را به پیروزی برسانند. به همین دلیل جنگ دشواری به پیش برده می‌شود. در مقابله با این، خواست آزادی آقای اوجالان از سوی خلق کورد، دوستان و نیروهای ترکیه گسترده شده است.