طی یک هفته گذشته حداقل ٢٠ کولبر زخمی شده‌اند

به دنبال سخنان ابراهیم رئیسی که گفته بود لازم است کولبران سازماندهی شوند، حملات مسلحانه توسط نیروهای نظامی رژیم تشدید شده، به طوری که طی روزهای اخیر حداقل ٢٠ کولبر مجروح شده‌اند.

روژهلات کوردستان یکی از بخش‌های سرشار از منابع زیر زمینی و روزمینی در کوردستان است، ما شهروندان در بخش از خاک کوردستان به دلیل سیاست‌های ناکارآمد رژیم ایران، با فقر و بیکاری دست و پنجه نرم میکنند.

سیاست‌های اقتصآدی نادرست و چپاول ثروت‌های عظیم عمومی در روژهلات کوردستان، باعث شده که شهروندان کورد در سرما و گرما به شغل کاذب و مشقت بار کولبری روی بیاورند.

کولبری نماد نابرابری اقتصادی، اجتماعی و سیاسی است که شهروندان مدام از طریق آن قربانی می‌شوند.

کولبران اگر توسط نیروهای نظامی رژیم ایران کشته نشوند، یا با انفجار مین یا از طریق حوادث طبیعی و غیرمترقبه مجروح یا کشته می‌شوند.

شب گذشته در نتیجه‌ی انفجار مین در نواحی مرزی شهرستان بانه شهروندی کولبر به نام محمد کریمی به سختی زخمی شد و برای مداوا به بیمارستان صلح‌الدین ایوبی بانه منتقل شد.

این در حالیست که طی سه روز گذشته در بانه، نوسود، مریوان بر اثر شلیک مستقیم نیروهای نظامی رژیم چندین کولبر زخمی شدند.

مشخصات برخی از این کولبران مجروح شده بدین شرح اعلام شده: ناصح کریم‌زاده، رزگار مجیدی، یاسین، همت عبدی، سهیب راست خانه و سوران ایوازه.

همچنین روز شنبه نیروهای نظامی رژیم اشغالگر ایران در منطقه نوسود هورامان برای گروهی از کولبران کمین کردند و کولبری به نام زانا اسماعیلی ٢٢ ساله اهل مریوان زخمی شد.

بر اساس آمار مرکز خبر آرین تی‌وی طی چهار روز گذشته دستکم ١٨ کولبر در مناطق مریوان، سردشت، بانه و نوسود توسط نیروهای نظامی رژیم زخمی شدند.

در مرداد ماه حداقل ۴۵ کولبر بر اثر تیراندازی نیروهای رژیم و حوادث دیگر کشته و مجروح شدند.

کشتار کولبران بعد از سخنان ابراهیم رئیسی شدت زیادی گرفت که گفته در سنه و کرماشان گفته بود لازم است که کولبران سازماندهی شوند.

اما این سازماندهی جز تشدید قتل و مجروح کولبران چیز دیگری به همراه نداشته است.