ولی انجو: مبارزه عدالتخواهی ما ادامه می‌یابد

ولی انجو که دو سال قبل به ادعای عضویت در سازمان دستگیر شده بود، در اظهار نظری در رابطه با سالگرد قتل‌عام روبوسکی از سوی ارتش ترک اعلام کرد که مبارزه آنها برای عدالتخواهی ادامه می‌یابد.

ولی انجو رئیس بنیاد روبوسکی که در جریان بمباران کولبران منطقه روبوسکی برادرش را از دست داده است با اتهام عضویت در سازمان با حکم ۵ سال زندانی مواجه شده است  و مدت سال است که در زندان به سر می‌برد. انجو در رابطه با نهمین سالگرد قتلعام روبوسکی در زندان شرنخ اعلام کرده که همچنان برای دست‌یابی به عدالت مبارزه می‌کند.

ولی انجو که پیام خود را به آژانس خبری مزوپوتامیا انتقال داده است گفته است که نه سال پیش، در ۲۸ دسامبر ۲۰۱۱، سی و چهار نفر از اقوام و نزدیکان ما که ۱۹ نفر از آنان نوجوان بودند در جریان حملات هوایی ارتش ترک در منطقه روبوسکی به شیوه‌ای وحشیانه قتلعام شدند. با نهمین سالگرد این قتلعام به منظور ممانعت از فاش شدن واقعیت، نه تنها مسئولان و امران این رویداد وحشیانه دستگیر نشدند که بلکه پرونده آن نیز بسته شد در قفسه‌های خاک خورده ماندند تا همچنان دردها و مصائب ما حفظ شوند.

دیگر به دستگاه قضایی و مسئولان دولت اعتمادی نداریم. چندین سال از این رویداد گذشته است، اقدامات صورت گرفته در روبوسکی از سوی حاکمیت کشور نادیده گرفته شد و آمران مورد پیگرد قرار نگرفتند، کسانی که عاملان قتلعام بودند مجازات نشدند. کسانی که پرونده قتلعام را پیگیری کردند و اجازه ندادند فراموش شود را به دالان‌های تاریک کشانده و با همکاری دستگاه قضایی، متهم و مقصر جلوه می‌دهند. اعتماد ما را نیز به دستگاه قضایی از میان برده‌اند.

از شما می‌پرسیم آیا رفورم‌های شما دردها و آزارهای خانوادگان روبوسکی، که با قوانینتان بر جراحت‌های ما می‌افزاید، را همچمنان عمیقتر نمی‌کند؟ آیا پرونده‌های روبوسکی را که به قفسه‌های خاک خورده سپرده‌اید بار دیگر نمی‌گشایید؟ آیا بی‌اعتمادی ما به دستگاه قضاوت شما، برای درک شما از دادگستری و امید ما به عدالت کافی است؟

بگذارید عدالتی را که خانواده‌های روبوسکی مدت ۹ سال است در انتظار تحقق آن هستند، به اجرا درآید. درخواست ما برای تحقق عدالت تا روز قیامت همچنان ادامه می‌یابد. عدالتی را که ۹ سال است درخواست می‌کنیم، فریادهایی را که برای تحقق آن ۹ سال است سر می‌دهیم، آیا روزی سرانجام تحقق می‌یابد؟ دست از رویکرد 'نمی‌بینم، نمی‌شنوم و لال هستم' بردارید.

۳۴ نفر از بستگان ما کشته شدند. مادرانمان همچنان فریاد و مویه سر می‌دهند، درخواست آنان برای تحقق عدالت همچنان بی‌پاسخ باقی مانده است. زخمها و دردهای آنان بهبود نیافته است. اما همچنان مادران فریادهای خود را سر می‌دهند. تا زمانیکه عدالت تحقق پیدا نکند درخواست و مبارزات ما برای تحقق عدالت ادامه پیدا می‌کند. نمی‌توانید با مجازات ما، دستگیری و ارعاب ما را بترسانید. نمی‌توانید ما را از مطالبه برای عدالت پشیمان کنید. هیچگاه نخواهید توانست که ما را در مطالبه برای عدالت که ۹ سال است خانواده‌های روبوسکی منتظر تحقق آن هستند پشیمان کنید. تا آخرین نفس و لحظه با اراده و عزم راسخ مبارزه شرافتمندانه خود را برای عدالت پیگیری می‌کنیم.