وژین ادامه دهنده‌ی راه هلمت‌هاست

وژین هلمت گریلای یژا ستار گفت:"زمانی که به پ.د.ک و ی.ن.ک نگاه می‌کردم، می‌دیدم که فقط برای منافع خود می‌جنگند. اما من با چشمان خود دیدم که پ.ک.ک حزب خلق‌ها است."

خلق کورد در جنوب کوردستان همیشه مقاومت بزرگی از خود نشان داده است. در هر مرحله‌ای در میان مردم شخصیتهای بزرگ پیشاهنگی مبارزات را به عهده داشته‌اند. یکی از این شخصیتهای بزرگ که نقش بزرگی داشته است، کادر پیشاهنگ پ.ک.ک هلمت-دیار غریب بود. شهادت قهرمان پیشاهنگ دیار غریب، تاثیر بسیاری بر جنوب گذاشت، در سرتاسر جهان، اروپا و به ویژه جنوب کوردستان تاثیر بسیاری ایجاد کرد. پس از این شهادت مقدس، جوانان جنوب کوردستان با هدف انتقام به کوهستان‌ها روانه شدند.

"پ.د.ک کرکوک را فروخت"

گریلای یگان‌های زنان آزاد (YJA STAR)، وژین هلمت که متولد کرکوک است گفت، "در میان صفوف گریلا ما ادامه دهنده‌ی راه رفیق هلمت هستیم."

وژین هلمت در ادامه گفت:"سختی‌های بزرگ شدن در شهری مانند کرکوک بسیارند. به شیوه‌ی سیستماتیک خشونت علیه زنان انجام می‌شود. اولین برخورد من با سیستم آن زمان بود. به همین دلیل انقلابی‌گری بیشتر توجه من را به سمت خود جلب کرد. انقلابی بودن رویای کودکی من بود. در سال ۲۰۰۳ در چهارچوب آزادی جنوب کوردستان، حکومت بعث از کرکوک خارج شد از آن زمان ترسی در درونم بوجود آمد که جنگ پایان می‌یابد و من نمی‌توانم انقلابی شوم. رژیم عراق هم هیچ راه حلی برای مشکلات جامعه در پیش نمی‌گرفت. فشارهای پ.د.ک و ی.ن.ک هم وجود داشتند. زمانی که پارت دمکرات کوردستان (پ.د.ک) در سال ۲۰۱۷ کرکوک را فروخت، در میان مردم نارضایتی‌های زیادی بوجود آمد. من هم گفتم هرگز نمی‌توانم فروش کرکوک به دشمن را بپذیرم."

"شناخت پ.ک.ک"

وژین در مورد چگونگی آشنایی با پ.ک.ک گفت:"من سال ۲۰۰۸ پ.ک.ک را شناختم. مدام به دنبال حزبی می‌گشتم که برای آزادی خلق بجنگد. زمانی که دیدم حقیقتا پ.ک.ک حزب خلق است و برای خلق می‌جنگد و خود را فدای خلق کرده است، نزدیکی روحم به پ.ک.ک پدید آمد. زمانی که به پ.د.ک و ی.ن.ک نگاه می‌کردم با چشمان خودم می‌دیدم که برای منافع خود می‌جنگند. من جنگ کومله و دمکرات را هم که فقط برای روژهلات بود را نمی‌پسندیدم. زمانی که موضع‌گیری رهبری را دیدم، جنبش پ.ک.ک را بهتر شناختم. اینگونه بود که من بسیار تحت تاثیر رهبری و پ.ک.ک قرار گرفتم. زمانی که تصویر رهبری را در تلویزیون می‌دیدیم، نه فقط من بلکه خانواده‌ام هم تحت تاثیر قرار می‌گرفتند. زمانی که پ.ک.ک را شناختم در سال ۲۰۱۷ تصمیم گرفتم به آن بپیوندم. مادرم بسیار از من حمایت کرد تا به صفوف گریلا بپیوندم. کوهستان برای من جاییست که می‌توانم حقیقت فلسفه‌ی رهبری را درک کنم. به همراه رفقایم برای رسیدن به اهدافمان یک صدا و یک رنگ مبارزه می‌کنیم."

"زن و کوهستان"

گریلا وژین هلمت که مدت چهار سال است در کوهستان‌های آزاد برای خلقش مبارزه می‌کند، در مورد مبارزات زنان در کوهستان‌های آزاد گفت:" زن و کوهستان بسیار زیبا با هم در آمیخته‌اند و جدا کردن آنها محال است. ابتدا از لحاظ جسمی و فیزیکی در کوهستان متحمل سختیهایی می‌شدم، اما با گذشت زمان عادت کردم. من فهمیدم آنچه که کوهستان را زیبا می‌کند، سختی‌هایش است. ارتباط زن و کوهستان آنقدر قدرتمند است که من آنرا مانند مادر و کودک می‌دانم. رهبر آپو می‌گوید، "حتی اگر همه دست از کوهستان بکشند، زنان نباید هرگز این کار را بکنند، زنان نباید هرگز کوهستان را خالی کنند. کوهستان‌های کوردستان به زیبایی شهره هستند، زمانی که کسی به کوهستان می‌آید، حقیقتا آزاد می‌شود."

گریلای یژاستار وژین هلمت با درخواست از جوانان به سخنان خود پایان داد و گفت،"برای آزادی رهبری خلق کورد و کوردستان به طور ویژه از زنان و جوانان می‌خواهم، راه آزادی، راه تفکر رهبری است. به کوهستان‌ها بیایید، تا دوشادوش با هم برای آزادی خلق کورد و همه‌ی خلق‌ها مبارزه کنیم."