یگان‌های روژهلات کوردستان: هوال سمکو همچون قندیل سربلند مُهر خود را بر تاریخ زد

فرماندهی ی.ر.ک به مناسبت یازدهمین سالگرد شهادت فرمانده سمکو سرهلدان در بیانیه‌ای با ادای احترام به وی با آرمان‌های این فرمانده گریلایی روژهلات کوردستان تجدید میثاق کرده است.

فرماندهی یگان‌های مدافع روژهلات کوردستان (ی.ر.ک) با ادای احترام به فرمانده بزرگ سمکو سرهلدان در ١١مین سالگرد شهادت وی از زنان و جوانان روژهلات دعوت به عمل می‌آورد همچون سمکو به صفوف گریلا ملحق شوند و در نبرد سرنوشت‌ساز آزادی کوردستان جای گیرند.

در بیانیه ی.ر.ک آمده است:

"ما یاد و خاطره فرمانده بزرگ سمکو سرهلدان (ماجد کاویان) را در ١١مین سالگرد شهادت وی گرامی می‌داریم. در شخص هوال سمکو سر تعظیم در برابر تمامی شهیدان انقلاب رهایی‌بخش خلقمان در تمامی بخش‌های کوردستان، بویژه شهیدان جنگ تحمیلی رژیم اشغالگر ایران در سال ٢٠١١ که دوشادوش فرمانده سمکو و با پشاهنگی آن رفقا، به سمبل‌های قهرمانی یکی از بزرگترین مقاومت‌های تاریخ شدند خم می‌کنیم. پژاک در سرآغاز قرن ٢١ از شوکت و هیبت خلقمان دفاع کرده و با خون پاک رزمندگان خویش اجازه نداد اشغالگران به اهداف کثیف خود دست یابند، ما یکبار دیگر یاد شهدا را زنده نگاه می‌داریم.

پس از سپری شدن ١١ سال از این شهادت، امروز پژاک، یگان‌های مدافع روژهلات کوردستان و نیروهای مدافع زنان روژهلات کوردستان بر اساس دستاوردهایی که در حوزه‌های سیاسی، نظامی و اجتماعی کسب نموده‌اند، ما با مبارزه و فعالیت در عمق خاک این بخش کوردستان، روزانه زمینه سازماندهی و گسترش فکر و فلسفه رهبر آپو را برای آگاهی‌بخشی به خلقمان علیه ظلم و زور اشغالگران با تأکید بر خوددفاعی و ترویج ارزش‌های اجتماعی و برساخت ملت آزاد و دمکراتیک به پیش برده‌ایم. همانگونه که حماسه قندیل سربلند و باشهامت با پیشاهنگی هوال سمکو به منبع فکر و اراده شکست‌ناپذیر که در هر شرایط و وضعیتی به برخودان خود ادامه داده و در مقابل دشمن سر خم نکند مبدل شد. حقیقتی که هوال سمکو با روحیه و جان فدایی کسب نمود، آفرینش ملتی بااراده و شرافتمند بود که تمامی نظام‌های ستمگر را به زانو درآورد. همچون کوه سربلند قندیل مُهر خود را بر تاریخ زده و با قامت سرفراز سرپا ایستاده است. ما نیز مبارزه را تا پیروزی نهایی خلقمان با روحیه و اراده شهیدان پیشاهنگی همچون هوالان سمکو، رِزان، رِناس، هورام، روژدا، زیلان، کاوندا، عادل، رِوان، روکن، جنگاور، لشکر، بروسک و صدها شهید فدایی راه آزادی و حقیقت روژهلات کوردستان بدون وقفه ادامه داده و آنرا به پیروزی برسانیم.

به مناسبت سالگرد شهدات فرمانده ملی هوال سمکو از زنان و جوانان روژهلات کوردستان دعوت می‌کنیم، همچنانکه هوال سمکو در سال ١٩٩٩ در مقابل توطئه بین‌المللی علیه رهبر آپو به صفوف گریلا ملحق شد و در انقلابی که رهبر آپو پشاهنگی آنرا برعهده داشت شرکت نموده و تا آخرین نفس قهرمانانه مبارزه کرد، در مقابل تمامی ظالمان و اشغالگران هر چهاربخش کوردستان رزمید، شما نیز به صفوف گریلا ملحق شوید. ما با همدیگر تمامی توطئه‌هایی که تا امروز با پیش‌قراولی دولت‌های اشغالگر ترکیه و ایران جریان دارند را خنثی کنیم. در آستانه یکصدمین سال پیمان لوزان با قربانی کردن خقلمان و کشورمان برای منافع اشغالگران ما را تجزیه کردند؛ امروز با مبارزه بی‌وقفه رهبر آپو و گریلا که در هر چهاربخش کوردستان جریان دارد و روز به روز به پیروزی نزدیکتر می‌شود، شما نیز می‌توانید با پیوستن به صفوف گریلا از اراده پولادین رهبری و گریلا صیانت به عمل آورید. زمان آن فرارسیده است که خلق کورد و خلق‌های فرودست منطقه به آزادی دست یابند و ما همچون خلق کورد مانند تمامی خلق‌های جهان دارای اندیشه و اراده مستقل خود باشیم و در کوردستان آزاد با رهبری آزاد زندگی کنیم و از بردگی و زورگویی نجات یابیم."