یک عضو کنگره ملی کوردستان: مردم باید از مقاومت گریلا حمایت کنند

یکی از اعضای کنگره ملی کوردستان با تصریح آنکه هدف حملات ترکیه از بین بردن هویت خلق کورد است، از مردم می‌خواهد که از مقاوت گریلاهای کوردستان حمایت کنند.

خالد قادر، عضو کنگره ملی کوردستان در شهر رانیه در گفتگو با روژنیوز با بیان اینکه دولت ترکیه به عنوان دشمن اصلی کوردها همچنان به توطئه‌‌گری علیه خلق کورد ادامه می‌دهد، می‌گوید: کوردستان هم‌اکنون به دلیل سیاست‌های نادرست برخی احزاب کوردی در وضعیتی خطرناک قرار دارد. نه تنها دولت ترکیه بلکه دولت عراق هم به فکر اشغال خاک کوردستان افتاده است.

او می‌گوید رژیم های سوریه و ایران نیز علیه کوردها در سایر بخش‌های کوردستان در حال توطئه هستند و این بیانگر شرایط خطرناکیست که هم احزاب سیاسی و هم خلق کورد باید آن را درک کنند.

خالد قادر اشاره کرد در چنین وضعیتی ایجاب می‌کند که احزاب سیاسی کوردستان با اتحاد و همبستگی به توطئه‌ها پاسخ دهند و نهادهای مردمی و نهادهای مدنی بر احزاب سیاسی فشار بیاورند تا نقاط مشترک ملی خود را علیه دشمنان به کار ببرند.

عضو کنگره ملی کوردستان، مقاومت گریلاهای آزادیخواه علیه اشغالگران را تنها عاملی دانست که هم اکنون از دستاورهای خلق کورد حفاظت می‌کند و از همین روز خواستار حمایت از آنها شد.