یک گردان ارتش ترک دوربین‌های مداربسته را جاسازی می‌کند، یک گریلا آنرا از کار می‌اندازد

ارتش متجاوز ترک که در مقابل گریلاهای آزادی کوردستان با هواپیماهای جنگنده، بالگردهای تهاجمی و پهپاد نتوانسته‌ نتیجه‌ای کسب کند اکنون بر استفاده از دوربین‌های مداربسته روی آورده. تعداد زیادی دوربین جاسازی شده شناسایی و منهدم شده‌اند.

گریلا تی‌وی تصاویر دوربین‌های جاسازی شده ارتش متجاز ترک در خاکورک، هفتانین و متینا را که از سوی نیروهای گریلا شناسایی و خنثی شده‌اند منتشر کرد.

٢ عملیات در ١٣ می و ٢۶ ژوئن در خاکورک، یک عملیات در ۴ آگوست در هفتانین و یک عملیات در ٢٨ می در متینا به انجام رسیده‌اند.

در عملیات ٢٨ می در متینا لحظه شناسایی دوربین مداربسته و خنثی‌سازی یک دوربین مداربسته از سوی نیروهای گریلا به تصویر کشیده شده است.

در تصاویر ویدیویی عملیات در خاکورک هم دو گریلا در حالی که بسوی یک دوربین مداربسته روی یک تپه گام برمی‌دارند دیده می‌شوند. گریلا از فاصله‌ای نزدیک دوربین را هدف قرار می‌دهند.

در هفتانین هم دوربین که به یک تیرک متصل شده است از سوی نیروهای گریلا با کلاشینکوف منهدم می‌شود. همچنین تصاویر ویدیویی خنثی کردن تعدادی دیگری از دوربین‌های مداربسته توسط نیروهای گریلا دیده می‌شوند.

منابع گریلا می‌گویند، دولت ترک بر استفاده از دوربین‌های مداربسته متمرکز شده و این نشان می‌دهد که پهپادهای تهاجمی و تجسسی نتوانسته‌اند به اهداف ارتش متجاوز ترک خدمت کنند.

ارتش ترک برای جاسازی هر کدام از این دوربین‌ها ناچار است گردانی از نظامیانش را در منطقه مستقر کند. این دوربین‌های برای نظارت زمینی جاسازی می‌شوند. به گفته منابع گریلا برای هر یک دوربین مداربسته، ارتش ترک حداقل یک گردان را به منطقه گسیل می‌کند و این نیز فرصت بیشتری برای ضربه زدن به اشغالگران و تلفات بیشتر آنها به نیروهای گریلا می‌دهد.

یک گریلای یژاستار که در کنار دو دوربین مداربسته ضبط شده در خاکورک نشسته است می‌گوید:"دشمن در عرصه خاکورک برای جلوگیری از تحرکات ما به استفاده از دوربین‌های مداربسته و دوربین‌های عکاسی روی آورده است.

این گریلای یژاستار می‌افزاید:"با این‌ها نمی‌توانند ما را متوقف کنند" و می‌گوید دولت ترک برای نصب این دوربین‌ها نیرویی بزرگ را به منطقه گسیل کرده است.

این گریلا می‌گوید:"برای نصب این دوربین‌ها یک گردان نظامی را به منطقه می‌آورند در حالیکه توانایی حفاظت از نیروهای خود را ندارند، این دوربین‌ها را بکار می‌برند."

گریلا می‌گوید تمامی دوربین‌ها منهدم می‌شوند و افزود:"می‌خواهند حاکمیت خود را بر منطقه تحمیل کنند اما ما نخواهیم گذاشت به این هدف دست یابند."