یک نظامی ترکیه در ارتفاعات شرنخ به هلاکت رسید

گریلاهای ه.پ.گ و یژاستار نظامیان رژیم اشغالگر ترک را در کوهستان جودی غافلگیر کردند و در نتیجه درگیری یک نظامی اشغالگر از پای درآمد و یک تن دیگر زخمی شد.

مرکز خبررسانی و مطبوعات نیروهای مدافع خلق کوردستان (ه.پ.گ) در اطلاعیه‌ای جزئیات جنگ علیه ارتش غاصب ترکیه را با افکار عمومی در میان گذاشت.

در اطلاعیه آمده است:

"در چارچوب کارزار انقلابی شهید باگر و شهید رونیا نیروهای گریلا به عملیات‌های خود علیه ارتش اشغالگر ترکیه ادامه دادند. در این راستا؛

نیروهایمان روز ۴ اکتبر در منطقه آواشین علیه نظامیان ارتش اشغالگر ترک مستقر در تپه خودی عملیاتی را به انجام رساندند. به مواضع و استحکامات دشمن ضربات سهمگینی وارد شد ولی از تعداد دقیق کشته و زخمی‌های دشمن اطلاع موثقی در دست نیست.

ساعت ١۴:٣٠ روز ١٣ اکتبر نیروهایمان در منطقه آواشین نظامیان دشمن در تپه بایراک را هدف قرار دادند. در این عملیات نیز ضربات سنگینی بر استحکامات دشمن وارد شده و تعداد دقیق تلفات دشمن محرز نشده است.

ساعت ١٧:٣٠ همین روز ارتش اشغالگر ترکیه از قصد مزارع روستائیان در چمربوتک منتقه گاره را با پهبادهای بدون سرنشین هدف حمله قرار دادند. این حملات به آتش‌سوزی مزارع و باغ‌های روستائیان انجامید.

روز ١١ اکتبر ارتش اشغالگر ترک در اطراف روستای شیشمزن از توابع بخش باژرگان استان جولمرگ تحرکات اشغالگرانه‌ای را اغاز کرد. عصر همان روز ارتش اشغالگر ترکیه بدون کسب نتیجه از منطقه عقب‌نشینی کرد.

ارتش اشغالگر ترکیه از ساعت ١ تا ١:٣٠ بامداد ١١ اکتبر با هواپیماهای جنگنده اطراف روستای بازه در عرصه متینا را بمباران کرد.

روز ٢ اکتبر ارتش اشغالگر ترک در منطقه ناوسر کوهستان جودی استان شرنخ تحرکات اشغالگرانه‌ای را آغاز کرد. نیروهای ما اشغالگران را تحت نظر قرار داده و ساعت ١۶:٣٠ از فاصله نزدیک علیه آنان عملیاتی را ترتیب دادند. در این عملیات یک اشغالگر کشته و یک اشغالگر دیگر زخمی شد.

در نتیجه حملات هوایی ارتش متجاوز ترکیه و جنگ در منتقه دره حسنا واقع در کوهستان جودی دو رفیقمان به نام‌های «سرهلدان»و «باران» پس از آنکه ضربات مهلکی بر اشغالگران وارد کردند به شهادت رسیدند.

جزئیات شناسنامه رفقای شهید به شرح زیر است:

   نام و نام خانوادگی: حسن آدانر

   کد سازمانی: سرهلدان جودی

   محل و سال تولد: جزیر

   نام مادر – نام پدر: غربت - حسین

  تاریخ و محل شهادت: ٢ اکتبر ٢٠٢٠ / بوتان


   نام و نام خانوادگی: احمد چاکداول

   کد سازمانی: باران بوتان

   محل و سال تولد: جزیر

   نام مادر – نام پدر: آمنه - عثمان

  تاریخ و محل شهادت: ٢ اکتبر ٢٠٢٠ / بوتان

ه.پ.گ از مبارزات انقلابی شهید سرهلدان و شهید باران تجلیل به عمل آورده و ضمن اعلام تسلیت به خانواده گرانقدر این دو شهید و عموم میهن‌دوستان کوردستان با آرمان‌های شهیدان راه آزادی کوردستان تجدید میثاق نموده است.