یوسف کارا: هار شدن اردوغان به سبب شکست داعش از سوی کوردهای آپوییست

رئیس مشترک مجلس دمکراتیک مخمور یادآور شد که طیب اردوغان رئیس جمهور رژیم غاصب ترک درصدد است با حملات هوایی به مخمور و روژاوا انتقام نابودی داعش را بگیرد و افزود:"اراده‌ای که داعش را نقش زمین کرد فاشیسم اردوغان را نیز بر زمین می‌زند."

۶ آگوست ٢٠١۴ تبهکاران داعش به کمپ پناهندگان شهید رستم جودی (مخمور) حمله کردند. گریلاهای یژاستار و ه.پ.گ و نیروهای دفاع جوهری مخمور در مقابل داعش ایستادگی کردند. در این مقاومت گروه تبهکار داعش کنترل شد و از گسترش حملات بسوی هولیر جلوگیری به عمل آمد.

رژیم اشغالگر ترک برای انتقامگیری از شکست‌ داعش بدست ملت کورد به حملات هوایی و زمینی به روژاوای کوردستان، مناطق حفاظتی میدیا ادامه داده و از سال ٢٠١٧ نیز کمپ پناهندگان مخمور را هدف حملات هوایی قرار داده است. یوسف کارا، رئیس مشترک مجلس دمکراتیک خلق مخمور در گفتگو با خبرگزاری فرات به ارزیابی واکنش رژیم تبهکار ترکیه در قبال شکست گروه داعش پرداخت.

'ارتش تبهکاران از سوی اردوغان هدایت شد'

یوسف کارا در آغاز سخنان خود به اقدامات داعش برای ایجاد رعب و وحشت در میان مردم اشاره کرده و گفت:"همچنانکه شاهد بودیم این ارتش تبهکاران را اردوغان تشکیل داده و هدایت کرد. یعنی اردوغان یک سازمان جهادگرا همچون داعش را همسو با اهداف خود دید و به همین دلیل روابط آنها بسرعت گسترش یافت و این گروه هم با حمایت ترکیه بسرعت حوزه فعالیت خود را گسترش داد. وقتی در ٣ آگوست قتل‌عام ناجوانمردانه در شنگال را مرتکب شدند تأثیر بزرگی بر جغرافیای منطقه باقی گذاشت. بسیاری از ارتش تصور می‌کردند که کنترل و یا شکست داعش غیرممکن است."

'با ورود نیروهای جنبش آزادیبخش کوردستان اراده و عزم نبرد با داعش شکل گرفت'

کارا در ادامه سخنان خود گفت:"در سایه نیروهای مبارزه آزادیبخش کوردستان در خلال چند روز تبهکاران داعش از منطقه پاکسازی شدند و اینچنین ساکنان منطقه به مناطق خویش بازگشتند. جنبش آزدیبخش کوردستان با کمک جوانان اینجا و نیروهای دفاع جوهری کمپ تا مناطق باقرت، سلطان عبدالله و حوالی کرکوک عملیات‌های پاکسازی منطقه از لوث داعش را با موفقیت به انجام رساندند و اینگونه بود که داعش مهار شد. از آن روز تاکنون تدابیر امنیتی در این منطقه موفق عمل کرده‌اند. از سال ٢٠١۴ به بعد تبهکاران به شیوه‌های گوناگون دست به حمله زده و درصدد ورود به کمپ مخمور بوده‌اند. اما در سایه گریلاهای ه.پ.گ و یژا ستار تیم‌های تبهکاران که در کوهستان قرچوخ مستقر شده‌اند خنثی شدند. ما دراین مدت شهدایی را تقدیم کردیم اما تعداد بسیاری از تبهکاران به سزای اعمالشان رسیدند.

امروز هم این کمپ در خطر حمله داعش قرار دارد. چندی پیش ارتش عراق درصدد عملیاتی نظامی علیه داعش در کوهستان قرچوخ با نیروهای پیشمرگ بود. اما بر اساس مشاهدات ما و گزارش‌هایی که دریافت کردیم در این عملیات نه انفجار و نه جنگ سختی با تبهکاران مستقر در غارها و مواضع این گروه در کوهستان قرچوخ روی نداده است."

'هار شدن اردوغان به دلیل شکست داعش بدست کوردهای آپوییست'

کارا خاطرنشان کرد که جنبش آزادی و کوردهای شرافتمند با تکیه بر اراده و عزم خود گروه تبهکار داعش را شکست دادند و در ادامه افزود:"به همین دلیل است که رژیم فاشیست ترکیه در تلاش انتقامگیری از ماست. یعنی اگر از ٢٠١٧ تا امروز به شیوه‌ای ناجوانمردانه به حملات هوایی علیه کمپ پناهجویان ادامه داده است، اگر امروز به سراسر کوردستان، به مناطق حفاظتی میدیا و روژاوا حمله‌ور می‌شود برای گرفتن انتقام شکست و نابودی داعش توسط کوردهای آپوییست. روزی نیست که روژاوا را بمباران نکند، اما نیروهای بین‌المللی هیچ واکنشی نشان نمی‌دهند. هار شدن اردوغان به دلیل شکست داعش از سوی کوردهای شرافتمند و آپوییست. اگر شکست داعش و واکنش‌های اردوغان را کنار هم قرار دهد به وضوح می‌تواند این واقعیت را مشاهده کند. اردوغان امروز با تهدید روژاوا می‌خواهد تبهکارانش را به بسوی منبج، عفرین و سریکانی روانه کند. بدون شک اراده‌ای که داعش را نقش زمین کرد علیه فاشیسم اردوغان هم می‌رزمد و آنرا بر زمین می‌زند."

یوسف کارا، ریاست مشترک مجلس دمکراتیک خلق مخمور در پایان سخنان خود از آحاد خلق میهن‌دوست و آزادیخواه کورد درخواست کرد که در رابطه با تبهکارانی که از سوی نیروهای بین‌المللی تشکیل شده‌اند هشیار باشند و خودسازماندهی و خوددفاعی خویش را ارتقا بخشند.