یژاستار انتقام خون بریوان زیلان را از ارتش ترکیه گرفت؛ ١٧ نظامی به هلاکت رسیدند

تیم‌های سیار یژاستار در انتقام خون شهید بریوان زیلان عملیاتی انقلابی را علیه علیه اشغالگران ترک در منطقه مقاومت شکفتا بریندارا به انجام رساندند. در این عملیات ١٧ ارتشی ترک به هلاکت رسیدند و به یک خودرو زرهی صدمه وارد شد

مرکز رسانه نیروهای مدافع خلق کوردستان (ه.پ.گ) در اطلاعیه‌ای اعلام کرد:"با پیشاهنگی تیم‌های سیار یژاستار، در انتقام خون پیشاهنگ جنبشمان رفیق بریوان زیلان عملیاتی انقلابی در منطقه شکفتا بریندارا به انجام رسید. نیروهای یژاستار ما با این عملیات انتقامی نشان دادند که نیروی مدافع مشروع هستند که تمامی زنان بویژه زنان کورد می‌توانند به آن تکیه کنند. دولت‌ها اشغالگر دارای ذهنیت مردسالار و مرتجع هر اندازه به اراده آزاد زن حمله کنند باکی نیست، زیرا زندگی آزاد ما در کوهستان‌های آزاد کوردستان به ثمر نشسته است و با پیشاهنگی جنبش زنان آزاد همیشه به عنوان یک حقیقت خودنمایی می‌کند.

در عملیات نیروهای ما ١٧ متجاوز کشته شدند، یک اشغالگر زخمی گشت و به یک خودرو زرهی صدمه وارد شد.

ه.پ.گ در شرح عملیات انتقامی نیروهای یژاستار می‌گوید: روز ٢٣ آگوست در چارچوب کازار انقلابی شاهین‌های زاگرس در زاپ تیم‌های سیار یژاستار از سه محور عملیاتی را علیه اشغالگران در منطقه شکفتا بریندارا به انجام رساندند. در این عملیات در حمله اول ١١ اشغالگر به هلاکت رسیدند و یک تن زخمی شد. در حمله دوم نیز ٢ اشغالگر کشته شد و در غروب همان روز در حمله سوم ٢ اشغالگر دیگر از پای درآمدند.

ه.پ.گ خاطرنشان کرده است که اجساد کشته شدگان ارتش ترکیه تحت کنترل نیروهای گریلا قرار دارند.

در همین روز در منطقه چمچو در عملیات تیم‌های سیار ٢ اشغالگر کشته شدند.

شهادت یک گریلا در آواشین

ه.پ.گ از شهادت یک گریلا به نام باز مُردَم در روز ۴ آگوست ٢٠٢٢ در عرصه آواشین خبر داده و می‌افزاید:"۴ آگوست ٢٠٢٢ در سنگرهای مقاومت مناطق حفاظتی میدیا، رفیقمان باز مُردَم در حین نبرد علیه استعمارگران به دلیل بیماری به شهادت رسید. هوال باز مردم با مقاومت حماسی خود حلیه دشمنان استعمارگر به یکی از مقاومتگران تاریخ آزادی خلقمان مبدل شد. وی با شهامت و عزمی نستوه به ملیتان آپویی مبدل گردید. شهادت هوال به دلیل بیماری مایه تأثر و تأسف ما و خلقمان شد. هدف هوال باز مُردَم آفرینش جهانی آزاد، صلح‌جو و دمکراتیک برای خلقها بود. ما پیمان می‌بندیم که آرمان‌های وی را محقق کنیم. مراتب تسلیت خود را به خانواده وی و عموم خلق میهن‌دوست کوردستان ابراز می‌داریم.

شناسنامه شهید به این شرح است؛

   نام و نام خانوادگی: محمد جان أورَن

   کد سازمانی: باز مُردَم

   محل و سال تولد: آمَد

   نام مادر – نام پدر: سلطان - محمد

  تاریخ و محل شهادت: ۴ آگوست ٢٠٢٢ / آواشین

باز مُردَم

 

ه.پ.گ به شیوه‌ای مبسوط از مبارزات انقلابی شهید باز تجلیل به عمل آورده است.

حملات شیمیایی و هسته‌ای تاکتیکی ارتش متجاوز ترک به مناطق مقاومت

ارتش اشغالگر ترک در روزهای ٢٢ و ٢٣ آگوست ١٢ بار با بمب‌های هسته‌ای تاکتیکی، تسلیحات شیمیایی و گاز فلفل مناطق مقاومت کارکر، چمچو و شکفتا بریندارا را بمباران کرد. همچنین در ٢٣ آگوست ٧ بار منطقه ساجا را با بالگردهای تهاجمی هدف حمله قرار داد، ۴ بار توسط هواپیماهای جنگنده منطقه سیدا را بمباران کرد و ده‌ها بار با توپ منطقه مقاومت حکاری را هدف حمله قرار داد.