زهرا محمدی، معلم زبان کوردی به ۵ سال حبس محکوم شد

دادگاه انقلاب رژیم اشغالگر جمهوری اسلامی پیش از این زهرا محمدی را به ١٠ سال زندان محکوم کرده بود.

 به گزارش شبکه‌ی حقوق بشر کوردستان طی روزهای گذشته زهرا محمدی فعال مدنی و اعضای انجمن نوژین در دادگاه تجدید نظر به پنج سال زندان محکوم شده است.

 زهرا محمدی پیشتر از سوی شعبه اول دادگاه انقلاب سنه به ده سال زندان محکوم شده بود که این حکم از سوی شعبه ۴ دادگاه تجدید نظر به پنج سال تقلیل یافته است.

روز شنبه ۲۵ بهمن زهرا محمدی این خبر را در صفحه ی شخصی خود در اینستاگرام اعلام کرد. وی این حکم را بی‌عدالتی خوانده و در این رابطه گفت، "صدور حکم ۵ سال زندان بدون مدرک، دلیل و بدون توجه به واقعیت‌ها، نهایت بی‌عدالتی است."

 دادگاه تجدید نظر خانم محمدی در مهر ماه سال جاری برگزار شد و این حکم طی روزهای گذشته رسماً به وی اعلام شده است. جلسه دادگاهی وی در تاریخ ۲۷ بهمن ۹۸ در شعبه اول دادگاه انقلاب سنه به ریاست قاضی سعیدی برگزار شده بود و وی در این جلسه به ده سال حبس محکوم شده بود. اتهام خانم‌ محمدی" تشکیل دسته و جمعیت با هدف بر هم زدن امنیت" ملی اعلام شده است.

 زهرا محمدی در تاریخ دوم خرداد سال ۱۳۹۸ توسط نیروهای امنیتی در شهر سنه بازداشت و در یازدهم آذر ماه سال گذشته با سپردن وثیقه ۷۰۰ میلیون تومانی آزاد شده بود.

زهرا محمدی مدیر موسسه فرهنگی نوژین بوده و به تدریس زبان و ادبیات کوردی فعالیت داشته است.