زنان شنگال: برای دفاع از خاک، کوهستان و فرزندانمان مقاومت می‌کنیم

زنان شنگال علیه تهدیدهای دولت ترکیه و حکومت عراق، بیانیه‌ای منتشر کرده و خاطرنشان نمودند، تا آخرین نفس مقاومت کرده و فرزندان و خاک و کوهستان خود را حفظ می‌کنند.

شورای خودمدیریتی شنگال همراه با نمایندگان ی.ب.ش و ی.ژ.ش، آسایش ایزدخان، PADÊ و TAJÊ، سازمان‌های جامعه ی مدنی در شنگال و ریش‌سفیدان منطقه جمع شده و تصمیم گرفتند، برای حفظ دستاوردهای ایزدخان مقاومت کنند.

پس از این گردهمایی گسترده، جنبش آزادی زنان ایزدی تاژه جلسه‌ای ویژه برگزار کرد و تاکید نمود، در مقابل همه‌ی تهدیدهای علیه شنگال می‌ایستند و بیان نامه‌ای در این رابطه منتشر کرده که توسط سیهام شنگالی خوانده شد.

در بیانیه‌ی تاژه آمده است؛"ما به عنوان زنان ایزدی تا پایان از خاک خود دفاع کرده و با هرگونه تهدید و حمله‌ای مقابله می‌کنیم".

در این بیانیه همچنین اشاره شده است؛"پس از آنکه شنگال توسط گریلاهای آزادی کوردستان آزاد شد، ما دستگاه‌ها و سازمان‌های مدنی و خودمدیریتی دمکراتیک خود را تاسیس کردیم و کارهایمان بر اساس شنگالی خودگردان بود که به نفع کشورهای منطقه نبود به همین دلیل به توطئه علیه آن پرداختند."

تاژه همچنین اعلام کرد؛"اخیرا ارتش عراق درخواست کرده است تا کوهستان‌ها را ترک کرده و نیروهایمان را از این مناطق خارج کنیم"، به همین دلیل تاکید می‌کنند" ما این موضع‌گیری‌ها و تهدید اراده‌ی شنگال را محکوم کرده و کوهستان‌های شنگال برای ما مقدس هستند و مکان دفاعی ما می‌باشند و هرگز نمی‌پذیریم دشمنان آنجا را تصرف نمایند."

در پایان تاژه از حکومت عراق درخواست می‌کند، حملات و تهدیدهای خود را متوقف کند. اما می‌گوید؛"اگر آنها بر تهدیدهای خود پافشاری نمایند، آنگاه ما نیز سلاح به دست گرفته و با هم می‌جنگیم و برای دفاع از خاک و کوهستان مان مبارزه می‌کنیم."