زوزان چولک: نبرد در مناطق حفاظتی میدیا جنگ دو ایدئولوژی است

چولک جنگ‌های سال جاری را متفاوت از همەی سال‌های قبل عنوان کرد و گفت جنگی که در زاپ، آواشین و متینا جریان دارد یک جنگ تاریخی و استراتژیک است. دشمن نسل‌کش به دنبال نابودی ما با سلاح‌های شیمیایی است.

زوزان چولک فرمانده قرارگاه مرکزی یگان‌های زنان آزاد در گفتگویی با خبرگزاری فرات اعلام کرد گرچه آنچه در مناطق حفاظتی میدیا رخ می‌دهد یک جنگ نظامی دیده می‌شود اما حقیقت آن جنگ میان دو ایدئولوژی است. او قدرت‌عمل زنان گریلای یژاستار را در اوج عنوان کرد.

زوزان چولک با توصیف ویژگی‌ چند الگوی انقلابی زن که طی سالیان گذشته جان خود را از دست دادند تصریح کرد بزرگانی چون زیلان، سما و گلان و یاران آنها با شهادتشان موجب بازیابی فطرت واقعی زن و رهائی انسان‌های دیگری از بی‌ارادگی و اسارت نظم فاشیستی شدند. زنانی که مسائل اجتماعی و جنسیتی را به سکویی برای مبارزه آزادی بدل کردند. زندگی، پیکار و مرگ در این راه، قابل احترام‌ترین انتخاب است.

فرمانده قرارگاه مرکزی یژاستار به تداوم مبارزه آزادیخواهی در چهار بخش کوردستان در خط زیلان اشاره کرد و گفت نباید فراموش کنیم این مبارزه به سادگی به اینجا نرسید و برای آن زیباترین و شجاع‌ترین جوانان قهرمان این مردم هزینه پرداختند.

او جنگ‌های سال جاری را متفاوت از همەی سال‌های قبل عنوان کرد و گفت جنگی که در زاپ، آواشین و متینا جریان دارد یک جنگ تاریخی و استراتژیک است. دشمن نسل‌کش به دنبال نابودی ما با سلاح‌های شیمیایی است.

زوزان چولک به ناجوانمردی دشمن اشاره کرد و گفت آنها حتی لاستیک‌ها را آتش می‌زنند و درون تونل‌ها می‌اندازند تا همرزمان ما را خفه کنند. وقتی که حمله اشغال آغاز شد ما آنرا جنگ هستی و نیستی اعلام کردیم. محدودەی این جنگ فقط کوردستان نیست، همانطور که گریلاهای بر بلندای کوهستان فقط اشخاص نیستند و جنگ با آنها و وطنشان فقط در آن کوه‌ها رخ نمی‌دهد.

فرمانده یژاستار گفت: "جنگی که علیه گریلاها انجام می‌شود، جنگ با معیارهایی است که آنها نمایندگی می‌کنند. جنگی علیه حقانیت مردم آنها و سایر اجتماعاتی که در آن جغرافیا زندگی می‌کنند. می‌خواهند امید آزادی زنان و خلق‌های تحت ستم را بشکنند. می‌خواهند به همه جنبش‌های مخالف نظام جهانی که از گریلاها الگوبرداری می‌کنند بگویند شما شانسی در برابر سیستم ندارید. می‌خواهند جوانەهایی که از بذر آزادی سبز شده‌اند را بخشکانند. این حملات نظامی به نظر‌می‌آیند، اما حملاتی ایدئولوژیک هستند."

زوزان چولک به سومین ماه متوالی جنگ در مناطق حفاظتی میدیا پرداخت و گفت: گریلاهای آزادی کوردستان شب یا روز و گرسنگی و تشنگی و خستگی را نمی‌شناسد تا جنگی تاریخی و استراتژیک را پیش ببرند. دولت فاشیست ترکیه می‌خواهد بقای زمامداری خود را بر خون گریلاها استوار کند. گروه چهارضلعی تبهکار اردوغان، باغچلی، آکار و سویلو، قاتلینی هستند که برای حفظ قدرتشان آدمکشی می‌کنند.

فرمانده قرارگاه مرکزی یژاستار گفت گریلاهای ما در تونل‌ها و خارج از آن بر اشغالگران می‌تازند و ضربات سختی به آن می‌زنند. دشمن بعضا مجبور به اعلام هویت تلفات نظامی خود می‌شود. قدرت ‌عمل زنان گریلای حرفەای یژاستار در اوج است. آنها عملیات دلاورانه متعددی علیه دشمن انجام داده‌اند.