زیدان: رنج‌های خلقمان آزادی و صلح را به ارمغان خواهد آورد

عبدالله زیدان نماینده پیشین حزب دمکراتیک خلق‌ها از حوزه انتخابیه گوَر روز گذشته از زندان آزاد و در جمع افرادی که به استقبال از وی گردهم آمده بودند اظهار داشت: ما تا آخرین نفس همراه و همگام با خلقمان بوده و به آنان باور داریم.

عبدالله زیدان نماینده پیشین حزب دمکراتیک خلق‌ها از حوزه انتخابیه گوَر روز گذشته بعد از ۵ سال حبس در زندان‌های دولت ترک روز گذشته از سوی خلق گوُر مورد استقبال قرار گرفت. زیدان و هیات همراه وی روز گذشته علیرغم برودت و یخبندان با استقبال گرم خلق مواجه شدند.

جانمان فدای خلقمان

زیدان در مقابل دفتر حزب دمکراتیک خلق‌ها با خلق دیدار کرده و اظهار داشت: استقبال گرمی که از من شده است در نهایت می‌تواند سیاستهای ترکیه را تغییر دهد. زیدان همچنین اعلام کرد که ریاست اسبق مشترک حزب دمکراتیک خلق‌ها، صلاح الدین دمیرتاش به خلق کورد و اهالی شهر گوَر درودهای گرم خود را فرستاده است. آقای دمیرتاش درودهای گرم خود را خلقمان در گَور فرستاده است و گفته است که ما همیشه با مواضع گرم و پر از حمایت خلقمان سربلند و خوشحال هستیم. پنج سال است که ما در زندان هستیم، ما دزدی نکرده‌ایم، به قتل‌عام و تاراج دست نزده‌ایم. ما تنها خواهان صلح بوده و از شرافت و شکوه خلقمان دفاع کرده‌ایم. هر زمان که به آسمان نگرسته‌ایم، سلام‌ها و درودهای خلقمان را به یاد اورده‌ایم. نه فقط ۵ سال، حتی اگر ۵ هزار سال هم در زندان بمانیم، جانمان فدای خلقمان باد.

مبارزه برای آزادی ادامه پیدا خواهد کرد

در بخش دیگری از سخنان خود زیدان خاطرنشان ساخت که مبارزه و رنج خلق به وسیله‌ای برای باز شدن درهای زندان‌ها و دست‌یابی به صلح تبدیل می‌شود. زیدان در این باره افزود: ما برای آزادی هوالان زندانیمان مبارزه را گسترش می‌دهیم. خلقمان در گوَر یک جامعه همبسته است. هیچ تفاوتی میان آحاد خلقمان وجود ندارد. ما تا آخرین نفس به خلقمان باور داشته و مبارزه و رنج خلقمان به وسیله‌ای برای دست‌یابی به صلح در ترکیه و خاورمیانه تبدیل می‌شود.