خبر فوری: یورش به استرک تی‌وی و مدیا هابر: پلیس ساختمان را غارت کرد

زینب مراد: دولت‌های اشغالگر از طریق برخی نیروهای داخلی مانع برگزاری کنگره ملی کورد می‌شوند

رئیس مشترک کنگره ملی کوردستان اظهار کرد؛ دولت‌های اشغالگر در کوردستان بواسطه برخی نیروهای داخلی از برگزاری کنگره ملی کورد جلوگیری می‌كنند.

زینب مراد، رئیس مشترک کنگره ملی کوردستان (ک.ن.ک) در گفتگو با خبرگزاری روژنیوز به ارزیابی موانع برگزاری کنگره ملی کورد پرداخت. زینب مراد اظهار کرد:"رژیم‌های اشغالگر همیشه نیرو و توانایی خود را برای خنثی کردن برنامه‌های کنگره ملی کوردستان بکار می‌گیرند، از طریق برخی از نیروهای داخلی که منافع و روابط گرمی با آنان دارند جامعه کورد را دچار انشقاق و چنددستگی نموده‌اند."

زینب مراد گفت:"متأسفانه اکنون جامعه کورد دچار انشعاب و انشقاق بیشتری از چهاربخش است، این نتیجه سیاست‌های اشغالگران است که حتی در یک بخش از کوردستان هم دچار چنددستگی شده‌اند. این وضعیت نتایج منفی را درخصوص موضع مشترک نیروهای کورد و اتحاد آنها باقی گذاشته است. به همین دلیل ضروریست نیروهای کورد خود را از تأثیرگذاری نیروهای اشغالگر نجات دهند و با موضعی متحد به منافع ملی خلقشان خدمت کنند."

رئیس مشترک کنگره ملی کوردستان گفت:"اگر نیرویی مایل به مشارکت در کنگره ملی نباشد، حق ندارد همچون اشغالگران در تلاش نابودی یک نیروی دیگر کورد باشد. زیرا امروز لازم است نیروهای کورد همکار و حامی یکدیگر باشند و به مبارزه خلقشان خدمت کنند.

به گفته زینب مراد رئیس مشترک کنگره ملی کوردستان برگزاری کنگره ملی کورد تنها وظیفه نیروهای سیاسی نیست، بلکه وظیفه شخصیت‌ها، روشنفکران و سازمان‌هاست تلاش کنند کورد را متحد نموده و اتحاد را در میان خلق گسترش دهند. زینب مراد در خاتمه گفت:"وضعیت کنونی نیازمند اتحاد جامعه است، بویژه اکنون که وضعیت عراق بحرانی است، اگر نیروهای کورد متحد شوند مبارزه کورد می‌تواند به پیش گام بردارد و در جنوب کوردستان مرحله تازه‌ای از کسب دستاورد به نتیجه برسد."