عزیر ویسی دستور حمله به گریلاها را صادر کرده است، پیشمرگه‌های روژ آن را انجام داده‌اند

طبق اطلاعات کسب شده، مشخص شده است که فرمان قتل ۵ نفر از گریلاهای پ.ک.ک که در منطقه خلیفان در کمین افتاده بودند، از سوی عزیر ویسی و دلوفان روباری صادر و پیشمرگه‌های روژ هم این دستور را اجرا و گریلاهای جنبش آزادیخواهی را به شهادت رسانده‌اند.

٣ اکتبر ۲۰۲۱/ ١١ مهر ١۴٠٠ نیروهای مدافع خلق با انتشار بیانیه‌ای اعلام نمودند که در نتیجه کمینی از سوی نیروهای پارت دمکرات کوردسنتان، در شب ۲۸ اگوست، از یک گروه ۷ نفره گریلاهای کوردستان، ۵ نفر به شهادت رسیده‌اند.

در بیانیه نیروهای مدافع خلق اطلاعات زیر آمده است: در نتیجه این حملات آشکار شده است که ۵ نفر از هوالان ما به شهادت رسیده‌اند، احتمال می‌رود که یکی از رفقای ما مجروح و دستگیر شده باشد. هوال حقی که خود در این گروه از گریلاها حضور داشته است، شاهد این رویداد بوده و بعد از مدتی توانسته است که از این منطقه خارج شود.

عزیز ویسی و دلوفان روباری دستور حمله را صادر کرده‌اند

منبعی که نخواست که نامش فاش شود، در رابطه با حمله صورت گرفته به نیروهای گریلا در خلیفان اعلام کرد که فرمان این حمله از سوی عزیز ویسی، فرمانده نیروهای ویژه زیروانی و یکی از مسئولان پیشمرگه به نام دلوفان روباری صادر شده است. همین منبع اعلام کرد که نیروهای وابسته به پارت دمکرات کوردستان در مسیر نیروهای گریلا کمین گذاشته و در میان این نیروها، پیشمرگه‌های روژ هم حضور داشته‌اند. براساس اطلاعات به دست آمده، اسامی برخی از پیشمرگه‌های روژ که همراه با نیروهای پارت دمکرات کوردستان در این کمین حضور داشته‌اند عبارت است از: شیران رمضان سیما، میوان عیسی ابراهیم، اسماعیل محمد صالح و راید عیسا.

حمله به خلیفان نخستین جنایت پیشمرگه‌های روژ نیست

پیشمرگه‌های روژ از زمان تاسیس خود با دستور پارت دمکرات کوردستان، به جای آنکه در مقابل نیروهای اشغالگر قرار بگیرند، حملات خود را به نیروهای آزادیبخش کوردستان ادامه داده‌اند. در سوم مارس ۲۰۱۷ پیشمرگه‌های روژ با نیروهای پارت دمکرات کوردستان به منطقه خانسور در شنگال حمله کردند. زمانیکه در روژآوا در مقابل حملات تبهکاران داعش مقاومت در جریان بود، پیشمرگه‌های روژ به نیروهایی حمله کردند که شنگال را از دست داعش آزاد کردند. در حمله به خانسور در سال ۲۰۱۷، ۱۲ نفر به شهادت رسیدند که «نوژیان ارهان» از روزنامه‌نگاران جنبش آزادیبخش کوردستان در میان این شهدا بود.

جنبش آزادی کوردستان و خلق کورد انتظار دارند که پارت دمکرات کوردستان واقعیت قتل‌عام خلیفان را آشکار کند و جنازه‌های گریلاهای شهید را به خانواده‌های آنها تحویل دهد. اما تا کنون فراخوان و درخواست‌های خلق و جنبش آزادی از سوی پارت دمکرات کوردستان پاسخی دریافت نکرده است.