آریو برزن: خلق کورد برای جهانی شدن با فرهنگ و هویت خود مبارزه می‌نماید

آریو برزن اظهار کرد: در صورت هر خطر و تهدیدی بر زینب جلالیان به رژيم ایران هشدار می‌دهیم و بدون عکس‌العمل نخواهیم ماند. پارادایم رژيم ایران مشکل‌ساز است به گونه‌ای که انسان‌ها دیگر فرصت ادامه‌ی حیات ندارند

آریو برزن عضو شورای مدیریتی جامعه‌‌ی دمکراتیک و آزاد روژهلات کوردستان (کودار) در برنامه‌ی هفتگی هلی‌ سه از شبکه‌ی تلویزیونی آرین یاد و خاطره‌ی شهید قاسم انگین عضو کمیته‌ی مرکزی پ.ک.ک را گرامی و بر تحقق اهداف و آرمان‌های وی سوگند یاد نمود و به طرح نابودی و پاکسازی خلق کورد و جنبش‌آزادیخواه آپویی،‌ موج دوم کرونا و  وضعیت زندانیان سیاسی پرداخت.

برزن به وضعیت زندانیان سیاسی در ایران و روژهلات کوردستان پرداخت و خاطرنشان ساخت: قانون اساسی رژيم ایران یکی از ناشفاف‌ترین قوانین است که بسیار مشکل‌آفرین می‌باشد. حتی خود مسئولان نظام نیز با مشکلاتی به مانند و فساد اقتصادی و ناکارآمدی دستگاه قضا که نمود بارز آن اکبر طبری می‌باشد، برخورد نموده‌اند. در احکام سیاسی حکومت ایران هیچ تعریفی جز ضد انقلاب و ضد امنیت ملی و...  وجود ندارد. در صورت تداوم تهدید و خطر بر زندانیان سیاسی، بدون عکس‌العمل نخواهیم بود و جمهوری طناب‌دار اسلامی نیز مسئول سلامت روحی و روانی آنان می‌باشد. اگر رژیم ایران زندگی و مقاومت زندانی سیاسی، زینب جلالیان را به خطر می‌اندازد ما بعنوان جنبش‌آزادیخواهی آپویی هشدار می‌دهیم که بدون عکس‌العمل نخواهیم ماند.

آریو برزن به موج دوم کرونا اشاره و گفت: در زمان شیوع ویروس کرونا تاکنون خلق و دمکراسی در قرنطینه قرار گرفته و دولت و دستگاه‌های آن در فضای آزاد هستند. کرونا باعث ازدیاد مشکلات اجتماعی، خانوادگی و آموزشی شده است. مشکلات کنونی ناشی از عدم چاره‌یابی مسائل و مشکلات تاریخی و کنونی از لحاظ سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، خانوادگی و آموزشی و... است که امروزه خود را در نمود پدیده‌هایی همچون خودکشی و خودسوزی بازتاب می‌دهد. باید دانست که پارادایم رژيم ایران مشکل‌ساز است به گونه‌ای که انسان‌ها دیگر فرصت ادامه‌ی حیات ندارند.

وی در مورد خودکشی‌های اخیر در ایران و شرق کوردستان گفت: از تمامی جوانانی که روبه راه‌های اشتباه همانند خودکشی و خودسوزی آورده‌اند خواستاریم که نظام استبدادزده‌ی ایران را به کناری نهاده و در صفوف مبارزات آزادیخواهی جای گیرند. نباید به راحتی و آسانی مرگ را در آغوش گرفت. چرا در برابر نظامی که مانع از جهانی شدن و آرمان‌ها و خواسته‌های ما است مبارزه ننماییم؟ اگر مرگی وجود داشته باشد لازم است شرافتمندانه باشد. خودکشی راهکاری برای پایان‌ بخشیدن به نظام کنونی نیست؛ بلکه مبارزه‌ راهکاری راستین در برابر نظام سرمایه‌داری است. کوهستان‌های کوردستان برای هر فردی خصوصا جوانان باز است و ما در تلاش برای همیاری و مبارزه‌ای دوشادوش برای تحقق آرزو و آرمان‌هایمان هستیم.

آریو برزن در ادامه یاد و خاطره‌ی شهید قاسم انگین عضو کمیته‌ی مرکزی پ.ک.ک که طی حملات هوایی دولت فاشیست ترکیه به کاروان شهدا پیوست را گرامی و بر تحقق اهداف و آرمان‌های شهدا سوگند یاد نمود و افزود: در کوردستان دو خط جهانی شدن و جهانی کردن خلق کورد یعنی «خط قهرمانی» و «خط خیانت» وجود دارد. خط قهرمانی که خواهان است با فرهنگ و هویت خود جهانی شود و در این راستا به مبارزات آزادیخواهانه ادامه می‌دهد. خط خیانت نیز سیاست‌های نظام سرمایه‌داری در قبال خلق کورد را پیرو و پیاده می‌نماید و خواستار است که خلق کورد در نظام سرمایه‌داری بدور از فرهنگ و هویت خود جهانی شود. فرد فرد کورد باید پاسخ این سوال را که آیا من می‌خواهم در خط قهرمانی جای گیریم و با فرهنگ و هویت خود جهانی شوم را بدهد.

عضو شورای مدیریتی کودار در مورد طرح و توطئه‌ی پاکسازی پ.ک.ک از سوی نظام جهانی گفت: پروژه‌ی پاکسازی نیروهای آزادیخواه از سوی قدرت‌های هژمونیک منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای در گام اول به صورت به اسارت درآوردن رهبران جنبش‌ها انجام می‌پذیرد و در گام دوم نیز پاکسازی پیشاهنگان جنبش‌ها در دستور کار قرار می‌گیرد. در این راستا پروژه‌هایی که در فلسطین اجرایی کردند درصددند همان پروژه‌ها را در راستای پاکسازی پ.ک.ک نیز پیاده سازند. قدرت‌های هژمونیک با طرح سَرزنی خواستارند پیشاهنگان جنبش‌های آزادیخواه را پاکسازی نمایند. از یاد نبریم در سال‌های اخیر برای به شهادت رسانیدن جمیل باییک، مراد کاراییلان و دوران کالکان از سوی آمریکا جایزه‌ اختصاص داده شده بود. شهادت قاسم انگین بعنوان یکی از پیشاهنگان جنبش آزادیخواه آپویی نیز در این راستا انجام پذیرفته است. همه باید بدانند که افکار خودمدیریتی، مدیریت و کادرسازی در پ.ک.ک نهادینه شده و به صورتی سازماندهی شده این پروسه انجام می‌پذیرد.

برزن به نقش پ.د.ک در این طرح اشاره و خاطر نشان ساخت: حکومت اقلیم کوردستان بعد از برنامه‌ی چکش تعادل با ایجاد پایگاه انجرلیک در ترکیه برمبنای منطقه‌ی امن هوایی تاسیس شد. از یاد نبریم که آسمان باشور کوردستان از سوی ناتو مدیریت می‌شود نه از سوی حکومت اقلیم کوردستان و حکومت عراق. وی همچنین به این موضوع اشاره نمود که حکومت اقلیم کوردستان هیچ دخالتی در حریم هوایی خود ندارد. تاسیس حکومت اقلیم کوردستان طرح و برنامه‌ای در راستای پاکسازی جنبش‌های آزادیخواهی است که در برابر نظام سرمایه‌داری مقاومت می‌نمایند. بالکانیزه‌ نمودن خاورمیانه پروژه‌ای است که خلق کورد نیز در این طرح در راستای ایجاد دولت مینیمال کوردی در آن جای داده شده است.

وی در ادامه افزود: اگر حضور پ.ک.ک نبود تاکنون چیزی از حکومت اقلیم کوردستان برجای نمانده بود. برخی از افرادی که در ساختار حکومت اقلیم کوردستان جای ‌گرفته‌اند به مانند خاندان بارزانی از سطح جاسوسی و مزدوری گذار ننموده‌اند. بارزانی را می‌توان به عنوان والی دولت استعمارگر ترکیه در هولیر(اربیل) نام نهاد. باید به خوبی بدانیم که بارزانی نیز در طرح پاکسازی و ناکام ساختن مبارزات آزادیخواهی خلق کورد جای گرفته است.

برزن به ایجاد دیوار مرزی مابین ایران و ترکیه اشاره و گفت: بعد از دوره‌ی پهلوی تنها عملکرد متفاوت گشته و از لحاظ ذهنیتی تغییری صورت نگرفته است؛ اکنون نیز پیمان سعدآباد میان دولت ایران و دولت ترکیه تداوم دارد. نمود بارز آن ایجاد دیوار مرزی میان هر دو کشور است. انقلاب آرارات و کوچگیری با همکاری شاه ایران و دولت ترکیه از میان رفت. امروزه نیز همانگونه که در تاریخ بوده، خواهان از میان برداشتن نیروهای آزادیخواه کوردی با همکاری یکدیگر هستند. مسئله‌ی کورد بایستی به شیوه‌ای دمکراتیک چاره‌یابی نمود. در صورت عدم رهگشایی مسئله‌ کورد، گریلا به مبارزات خود  در تمامی نقاط کوردستان و عمق استراتژیک ترکیه ادامه‌ می‌دهد و هیچ دیواری مانعی در برابر آن ایجاد نخواهد نمود.

آریو برزن عضو شورای مدیریتی کودار در پایان برنامه در مورد کشته شدن شخصی در منطقه‌ی روار گفت: ما اولاد این خلق هستیم و اولین موضع ما حساب‌‌خواهی از دشمنان و حساب‌دهی به خلق‌مان خواهد بود  و به هیچ حزب و اپوزیسیونی حساب نخواهیم داد. سیاست‌های جنبش ما شفاف بوده و در صورت هرگونه عملکردی آن را شفافانه بیان می‌نماییم. کشته ‌شدن فردی در روار در منطقه‌ی میان کو‌هستان‌های شاهو و کوسالان هیچ ارتباطی با ما ندارد.