آلدار خلیل: امیدواریم که مرحله آینده بتواند در راستای منافع خلقمان باشد

آلدار خلیل در رابطه با مرحله کنونی مذاکرات برای اتحاد کوردی اظهار داشت: امیدواریم که این مرحله مایه پیشرفت تاریخی بوده و در راستای منافع خلقمان باشد.

احزاب متشکل در اتحادیه میهنی کورد و شورای میهنی کورد در سوریه با برگزاری نشستهایی، در ۱۰ ژوئن مذاکرات کوردی-کوردی را وارد مرحله جدیدی نمودند. خلق کورد در رابطه با این نشست و این مرحله تاریخی در مبارزات خلق کورد در روژاوای کوردستان نظرات خود را بیان کرده و براین باورند که اتحاد ملی کورد تضمین کننده ممانعت از حملات ترک‌ها به مناطق شمال-شرق سوریه و روژآوای کوردستان است.

در چارچوب مذاکرات و گفتگوهای کوردی-کوردی امروز آلدار خلیل، عضو هیات و ریاست مشترک حزب اتحاد دمکراتیک، در صفحه خود در فیبسبوگ پیامی را منتشر ساخت.

آلدار خلیل در پیام خود نوشته است: بعد از نشست و گفتکوهایی، به منظور موفقیت در دستیابی به منافع ملی خلقمان، از تمامی افرادی که در این رابطه همکاری کردند تا مسائل و مشکلات موجود بین شورای میهنی کورد در سوریه و احزاب اتحادیه میهنی کورد حل شوند، سپاسگذاری می‌کنیم. تلاش‌های انجام شده در مرحله نخست، برای تحقق اتحاد خلق کورد گامی بلند تلقی مشود، اما امیدواریم که مرحله آینده، مرحله پیشرفتی تاریخی بوده و در راستای منافع خلقمان و خواسته‌های دمکراتیک باشد.