آیدنیز: راهپیمایی به نتایج خود دست یافته است

صالحه آیدنیز ریاست مشترک حزب مناطق دمکراتیک در رابطه با راهپیمایی دمکراسی و تداوم آن به مدت ۶ روز اظهار داشت: از کوچه‌ها گرفته تا دیدارهای ما برای سازماندهی خلق، دریافتیم که این راهپیکایی به اهداف خود دست یافته است.

راهپیمایی برای دمکراسی در مقابله با کودتا که از سوی حزب دمکراتیک خلق‌ها از  دو محور جولمرگ و ادرنه به سوی آنکارا شروع شده بود، امروز در ششمین روز خود قرار دارد. راهپیمایان محور جولمرگ بعد از عبور و دیدار با ساکنان شهرهای وان، الیح، آمد، روحا، دیلوک و ادانا به آنکارا رسیدند. امروز راهپیمایان در پارک مجلس در ساعت ۱۷:۰۰ نشستی خبری را برگزار می‌کنند.

امیدهای خلق را دیدیم

صالحه آیدنیز ریاست مشترک حزب مناطق دمکراتیک که از افراد شرکت کننده در این راهپیمایی است با ارزیابی این راهپیمایی ۶ روزه اظهار داشت که هدف این راهپیمایی ایجاد خط مشی مبارزه با فاشیسم بوده و در این رابطه آیدنیز گفت: راهپیمایی ما در تمامی شهرها با موانع متعددی مواجه شد. اما علیرغم ممانعت‌ها و  محدودیتها ما امید را در چشم خلق مشاهده کردیم. حاکمیت هیچگاه نمی‌تواند با ممنوع کردن مبارزات ما به اهداف خود دست پیدا کند.

دمکراسی گسترش می‌یابد

آیدنیز با اشاره به راهپیمایی جولمرگ اظهار داشت: در جولمرک خلق بسیار امیدوار ظاهر شد. در تمامی شهرهایی که ما از انها گذشتیم، تحت محاصره پلیس قرار داشتیم. در تمامی مناطق جولمرگ ارتش و پلیس استقرار یافته بود. آیدنیز با اشاره به آغاز این راهپیمایی از جولمرگ افزود: خلقمان در این شهر  نسبت به این راپیمایی بسیار امیدوار بود. با این وجود شمار فراوانی پلیس در این شهر استقرار یافته بود تا مانع از پیوستن خلق به این راهپیمایی و مشارکت در ان شوند. حتی پلیسها بر بام ساختمان حزب نیز مستقر شده بوند. هر آنچه را که در توان داشتند برای ممانعت از آن به کار بردند. با این وجود نتوانستند مانع از تداوم راهپیمایی خلق شوند. این راهپیمایی می‌تواند دمکراسی در ترکیه را گسترش دهد و در مقابله با سیستم فاشیستی عمل نماید. با محاصره این راهپیمایی نیز نشان دادند که تا چه حد از آن در هراسند.

به اهدافمان دست یافته‌ایم

آیدنیز با اشاره به مشارکت خلق در این راهپیمایی اظهار داشت: در هر منطقه‌ای، در تمامی محلات و کوچه‌ها شاهد جوش و خروش خلق بودیم. ترس از حاکمیت شکسته شد. علیرغم فشار برای ممانعت از ادامه این راهپیمایی، اما نتوانستند به اهداف خود دست پیدا کنند. نتوانستند مانع از پیوستن خلق به راهپیمایی و دیدار با ما شوند. در جولمرگ، وان، بدلیس و تاتوان در آن حضور یافتند. امروزه حاکمیت آ.ک.پ/م.ه.پ در هر جایی که امکان داشته باشد دستاوردهای خلق کورد را مورد حمله قرار می‌دهد. در روژآوا، باکور و باشور کوردستان نیز بر همین مدار عمل می‌کند. تلاش می‌شود تا اراده خلق در هم شکسته شود. به مخمور و شنگال حمله می‌شود. در حمله به کورد حد و مرزی قایل نیستند. باید علیه این حملات نابودگرانه، مبارزه‌ای بی‌نظیر انجام شود. لازم است که خلق کورد علیه این حملات اتحاد ملی خود را ایجاد و صفوف خود را انسجام بخشد. اگر امروز کورد نتواند اتحاد خود را عملی نماید، تمامی دستاوردهای خود را از دست می‌دهد. به همین دلیل راهپیمایی ما از اهمیت والایی برخوردار است. به منظور تداوم حفاظت از دستاوردهایمان، تنها راه ممکن و پیش روی ما مبارزه مشترک و اتحاد ملی است.