اتحاد میهنی: برای توقف حملات ترکیه، تلاش‌های دیپلماتیک خود را آغاز می‌کنیم

بلیسه جبار عضو شورلی رهبری یکیتی علاوه بر محکوم کردن حملات دولت ترکیه به باشور کوردستان گفت: "تلاش‌های دیپلماتیک خود را برای توقف این حملات آغاز کرده‌ایم."

بلیسه جبار عضو شورای رهبری اتحاد میهنی در مصاحبه‌ای با خبرگزاری فرات نیوز در مورد حملات ارتش ترکیه و تلاش‌ها در بغداد برای توقف این حملات صحبت کرد.

وی در این رابطه گفت؛"در شرایط کنونی که اقلیم کوردستان و همچنین دولت عراق با بحران‌های مختلفی مانند مشکلات اقتصادی گسترده و همچنین شیوع ویروس کرونا مواجه هستند، کشور ترکیه نیز اقدام به بمباران مناطق و شهرهایی از عراق می‌کند. ما به عنوان فراکسیون یکیتی در پارلمان عراق تلاش می‌کنیم تا همه‌ی طرف‌های مرتبط را از این شرایط مطلع کنیم که این حملات نه تنها نقض حق حاکمیت اقلیم بلکه نقض حق حاکمیت عراق است."

وی در مورد موضع‌گیری طیفهای مختلف در مورد حملات ترکیه گفت؛"خوشبختانه در این زمینه نه تنها فقط کوردها بلکه فراکسیونهای عراقی نیز در پارلمان پشتیان ما بوده و این حملات را نقض حاکمیت عراق می‌دانند. دولت ترکیه نه تنها به حقوق همسایگان خود مانند عراق پایبند نیست بلکه در حال دخالت در کشورهای دیگر مانند یمن و لیبی است و مزدورانش را به این کشورها فرستاده است."

وی در ادامه گفت؛"بهتر است در چنین شرایطی مسائل با گفتگو و مذاکره حل شوند. دولت ترکیه باید بداند حاکمیت کورد وجود دارد و کوردها در عراق و ترکیه هم زندگی می‌کنند. باید از طریق انتخابات و قانون حقوق کوردها داده شود و به این جنگ خونین صد ساله پایان دهند. آنها باید بدانند کوردها تحت هیچ شرایطی دست از حقوق مشروع خود نخواهند کشید."