اتحادیه میهنی کوردستان: ارتش ترک را از عراق اخراج کنید

فراکسیون اتحادیه میهنی کوردستان در مجلس عراق، حملات ارتش ترک را به شنگال، مخمور و قندیل محکوم کرده و خواستار خاتمه حضور نظامی ارتش ترک در جنوب کوردستان شد.

فراکسیون اتحادیه میهنی کوردستان در پارلمان عراق در رابطه با حملات هوایی ارتش ترک و ایران علیه مناطق شنگال، مخمور و قندیل در جنوب کوردستان بیانیه‌ای را منتشر کرد.

بیانیه اتحادیه میهنی کوردستان در رابطه با اهداف دولت ترک مبنی بر تهدید ترس و وحشت در منطقه اقلیم کوردستان و ناگزیر ساختن شهروندان به کوچ متاطق خود اظهار می‌دارد که دولت ترکیه به منظور دخالت هر چه بیشتر در منطقه خواهان عاری کردن این منطقه از ساکنان آن است. خصوصا که تلاش می‌کند منطقه برادوست را که از توابع هولیر است از سکنه خالی نماید و نیروهای خود را در آن مستقر کند.

نقض حاکمیت عراق

بیانیه اتحادیه میهنی کوردستان در رابطه با حملات همزمان ایران و  ترکیه در منطقه حاجی عمران نیز اظهار می‌دارد: دولت ترک و ایران حاکمیت عراق را نقض کرده‌اند. حملات ترکیه خلاف حقوق بین‌الملل است. ما این حملات را در تقابل با حاکمیت عراق دانسته و آن را محکوم می‌کنیم واز حکومت عراق می‌خواهیم که در مقابل این حملات موضعی جدی بگیرد. باید حکومت عراق، خلق، خاک و حاکمیت خود را از حملات ترکیه مصون نگاه دارد. باید از این حملات ممانعت به عمل آمده و اجازه نداد که غیرنظامیان هدف قرار بگیرند. برای خاتمه حضور نظامی دولت ترک در عراق و اقلیم کوردستان عراق، لازم است که در وهله نخست افکار عمومی بین المللی وارد عمل شود تا با فشار بر ترکیه، این کشور را وادارند مسائل و مشکلات خود را به شیوه‌ای دمکراتیک حل نماید.