احزاب و سازمان‌های کورد: سکوت، زمینه‌ی قتلعام را هموار می‌کند

احزاب و سازمان‌های کورد در بیانیه‌ای با محکوم کوردن قتلعام سه زن کورد در مخمور اعلام کرده‌اند:سکوت در مقابل دولت ترک به او نیرو و جسارت تداوم حملات علیه کوردها را می‌دهد. احزاب و سازمان‌های کورد به مواضع حکومت اقلیم کوردستان و باشور کوردستان اعتراض کردند.

احزاب سیاسی، سازمان‌های اجتماعی مدنی و نهادهای کورد (به استثنای حزب دمکرات کوردستان- پ.د.ک) در رابطه با قتلعام پناهجویان مخمور از سوی دولت اشغالگر ترکیه بیانیه‌ای مشترک منتشر کردند.

"سه زن به قتل رسیدند"

در بیانیه مشترک احزاب و سازمان‌های کورد آمده است:

"تمامی بشریت در حال مبارزه علیه پاندمی کروناویروس و کنترل آن است. حکومت‌های مختلف در کشورهای جهان سعی دارند که از خلق‌هایشان در برابر این فلاکت صیانت به عمل آورند. ولی در حالیکه جهانیان در مبارزه با این بلا هستند دولت ترکیه گسترش پاندمی کروناویروس را برای خود همچون فرصتی دیده و به حملات علیه ملت کورد سرعت بخشیده است.

روز گذشته در جریان حمله هوایی دولت ترکیه به کمپ پناهجویان مخمور سه زن که در حال چرای دام‌های خود بودند به قتل رسیدند. همچون احزاب سیاسی و سازمان‌های مدنی که نام آنان در پایان این بیانیه قید شده است ما این حمله را بشدت محکوم می‌کنیم.

"سکوت جسارت و نیرو می‌بخشد"

هر کدام از حکومت اقلیم کوردستان، حکومت عراق و سازمان ملل متحد تا این ساعت در قبال این قتلعام سکوت کرده‌اند. این سکوت به دولت ترکیه جسارت داده است به حملات تا این لحظه ادامه دهد. ما این سکوت را به هیچ عنوانی نمی‌پذیریم. بویژه سکوت نهاد ریاست حکومت اقلیم و حکومت اقلیم کوردستان مایه نارضایتی بزرگی در میان خلق کورد است. همزمان با حمله به کمپ مخمور میان نیروهای پیشمرگ پ.د.ک و ی.ن.ک در منطقه زینی ورتی تنش بی‌سابقه‌ای روی داده است. این مسئله احتمال آغاز جنگ داخلی را افزایش می‌دهد. این وضعیت نیز غیرقابل پذیرش است. وقوع جنگ احزاب کورد با همدیگر، تنها به خواسته‌های دولت‌های اشغالگر و بویژه دولت ترکیه در این مقطع خدمت می‌کند.

"فورا به تحریم پایان داده شود"

ما نخست ریاست حکومت و حکومت اقلیم کوردستان را خطاب قرار داده و می‌گوییم؛ سکوت و مماشات در قبال حملات دولت ترک هزینه‌های گزافی را بر ملت کورد تحمیل می‌کند و تحت هیچ شرایطی قابل پذیرش نیست. لازم است در این رابطه اعتراض نشان داده و اتخاذ موضع کنید و به تحریم کمپ پناهجویان مخمور پایان داده شود، زیرا این تحریم برای ملت کورد شرم‌آور است.

"علیه اشغالگران متحد شویم"

فراخوان ما برای خلق کوردستان است؛ حمله و دشمنی دولت ترک تنها محدود به کمپ مخمور نیست، حمله علیه موجودیت ملت کوردستان است. جهان در حال مبارزه علیه بلای کروناست، اما دولت ترک در این برهه دشمنی با کوردها را تداوم می‌بخشد و با تمام توان خود به دستاوردهای ملت کورد حمله‌ور شده است. لازم است خلقمان در هر چهاربخش کوردستان، احزب اسیاسی، سازمان‌های مدنی، روشنفکران، هنرمندان، رسانه‌های کوردی در برابر حملات دولت ترک یکصدا شوند. ما نمی‌توانیم از خلقمان در برابر حملات دولت ترکیه دفاع نکنیم و نسبت به تاریخ خلقمان پاسخگو نباشیم. ما از سازمان ملل متحد و حکومت عراق می‌خواهیم که در مقابل حملات دولت ترکیه به سکوت خود پایان دهند، سکوت به معنی همکاری با دولت ترکیه است، برای دفاع از ساکنان کمپ مخمور لازم است به وظایف خویش عمل کنند.

احزاب و سازمان‌های کورد:

اتحادیه میهنی کوردستان (ی.ن.ک)

جنبش تغییر (گوران)

کنگره جوامع کوردستانی در اروپا (ک.ج.د.ک- اروپا)

جنبش زنان کوردستانی در اروپا (ت.ژ.ک- اروپا)

حزب کمونیست کوردستان (باشور)

حزب زحمت‌کشان (باشور)

حزب آزادی و دمکراسی ایزدی‌‌ها (پاده- باشور)

جنبش آزادی جامعه کوردستان

حزب اتحاد دمکراتیک (پ.ی.د) (روژاوا)

حزب دمکرات کورد- سوریه (روژاوا)

حزب چپ کورد – سوریه (روژاوا)

جنبش نوین کوردستان- سوریه (روژاوا)

حزب دمکرات کورد سوریه (الپارتی) (روژاوا)

حزب دمکرات پیشرو کورد- سوریه

حزب چپ دمکرات کورد – سوریه

حزب اتحاد دمکرات کورد – سوریه

حزب توافق کورد- سوریه

حزب اصلاح کورد – سوریه

حزب سبز کوردستان – سوریه

حزب دمکرات کوردستان سوریه

حزب کمونیست کوردستان – سوریه

حزب اسلامی کوردستان

حزب کمونیست کوردستان

جنبش کاوه

حزب حیات آزاد کوردستان (پژاک)

اتحادیه انقلابیون کوردستان

جامعه دمکراتیک و آزاد روژهلات کوردستان (کودار)

جامعه زنان روژهلات کوردستان (کژار)

پلتفرم هورام

پلتفرم زاگرس

پلتفرم یارسان

یاری کورد

جمعیت کورد اشتوتگارت

فدراسیون علوی‌های کوردستان

فدراسیون جوامع ایزدی

مرکز کوردی برلین

جامعه اسلامی کوردستان

انستیتوی کوردی – آلمان

انستیتوی کوردی بروکسل

مجلس شنگال در تبعید

اتحادیه معلمین کوردستان

اتحادیه ایزدی‌های سوریه

جمعیت کورد براندنبورگ – برلین

سازمان چتر مجالس زنان ایزدی

فروم دوستی آلمان- کورد در درسدن

کنگره خلق‌های‌ مزوپوتامیا

جمعیت حقوق بشر کوردستان