احضار ۲۲ تن از بازداشت شدگان اعتراضات آبان خونین به دادسرای عمومی و انقلاب اورمیه

روز دوشنبه ۲ دیماه ۲۲ تن از شهروندان اورمیه‌ای طی ابلاغیه‌ای رسمی برای ارائه‌ی آخرین دفاعیه فرا خوانده شدند.

۲۲ تن از افرادی که در جریان اعتراضات آبان ماه توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده بودند، طی ابلاغیه‌ای برای ارائه‌ی آخرین دفاعیه‌ی خود به دادسرای عمومی و انقلاب اورمیه احضار شدند.

این ابلاغیه توسط بهزاد سارخانلو بازپرس شعبه‌ی ۶ دادسرای عمومی و انقلاب اورمیه صادر شده است.

پیشتر در جریان اعتراضات آبان تعداد زیادی از شهروندان اورمیه‌ای توسط نیروهای رژیم بازداشت و به بازداشتگاههای مراکز امنیتی منتقل شده بودند.

تعدادی از این افراد پس از دوران بازجویی با قرار وثیقه آزاد شده بودند.

اتهام این افراد در ابلاغیه‌ی صادر شده "اخلال در نظم و امنیت عمومی" اعلام شده است.

افرادی که به دادسرای عمومی و انقلاب اورمیه فراخوانده شده‌اند عبارتند از:

 زهرا بیات ماکو، محمد نیکخوداش تپه، زهرا حبیبی، سودا محمدی بالانجی، حمید پورنجفی، کیوان نجفی بالدرلو، رامین حیدری قطلو، فاطمه زینالی، پویان بشیرخدایی، مژگان طهماسب زاده، علی حسینی آلمان آباد، رضا درویشی، امیر مشعوف، محمد علیزاده، عرفان اصغر دوست رضایی، عذرا خدادادی آق گنبد، محمدرضا قادر مکری، حسین حبیب وندیان، محمود علیزاده، سجاد صابر کردلر، رسول داماد چونقرالوی یکان، کیوان علیزاده.

در ابلاغیه از این افراد خواسته شده که جهت اخذ آخرین دفاع ظرف ۵ روز از زمان ابلاغ این احضاریه خود را به دادسرای عمومی و انقلاب معرفی کنند.

از میان این افراد حسن حبیب وندیان پیشتر سابقه‌ی دستگیری و حبس را دارد. وی در سال ۹۷ به ۷ سال و ٨ ماه زندان محکوم شده بود که پس از اعتراض حکم او در دادگاه تجدید نظر به ۲ سال و ٨ ماه تقلیل یافته بود. وی نهایتا در جریان موج آزادی زودهنگام زندانیان سیاسی در اسفند ماه آزاد شد.