خبر فوری: استرک تی‌وی و مدیا هابر‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌: این حمله غیرقانونی و توطئه است، نمی‌توانند ما را ساکت کنند

احضار ۵ فعال کارگری شهر کامیاران به ستاد خبری این شهر

۵ فعال کارگری و عضو هیئت مدیره‌ی انجمن صنفی کارگران و استادکاران ساختمانی اهل کامیاران روز گذشته به ستاد خبری این شهر احضار شده و بازجویی شدند.

به گزارش شبکه‌ی حقوق بشر کوردستان ۵ فعال کارگری در پی راه اندازی کمپینی با عنوان "قرنطینه بدون تامین معیشت یعنی گرسنگی" به ستاد خبری شهر کامیاران احضار شده و بازجویی شدند.

پس از شیوع ویروس کرونا در ایران تعداد زیادی از کارگران ساختمانی بیکار شده و مجبور به قرنطینه شده‌اند. این افراد که معمولا روزمزد هستند و بیمه هم نیستند با مشکلات معیشتی بسیاری مواجه هستند.

تعدادی از فعالان کارگری و هیئت مدیره ی انجمن صنفی کارگران و استادکاران کامیاران در راستای اطلاع‌رسانی در مورد وضعیت معیشتی نامناسب کارگران اقدام به آغاز کمپینی با عنوان "قرنطینه بدون تامین معیشت یعنی گرسنگی" نمودند.

پس از آنکه تعداد زیادی از شهروندان و کارگران در این کمپین شرکت نموده و عکس‌های آنها در کانال تلگرامی کمپین منتشر شد، نیروهای اطلاعات کامیاران ۵ تن از اعضای کمپین را احضار نمودند.

نیروهای امنیتی در ستاد خبری کامیاران اقدام به ضبط گوشی‌های موبایل این ۵ تن نموده و عکس‌های کمپین را از کانال تلگرامی آنها حذف کرده و بیانیه‌ای جعلی را در کانال منتشر کردند.

افراد بازداشت شده پس از چند ساعت آزاد شدند اما همچنان گوشی‌های موبایل ۳ تن از آنها در دست نیروهای امنیتی می‌باشد.