ادامه‌ی اعتصاب غذای سهیلا حجاب زندانی سیاسی کورد

سهیلا حجاب زندانی سیاسی کورد علی رغم داشتن علائم ابتلا به کرونا همچنان به اعتصاب غذای خود ادامه می‌دهد

بنابر گزارش منتشر شده از سوی شبکه‌ی حقوق بشر کوردستان، سهیلا حجاب زندانی سیاسی کورد در ۱۹مین روز اعتصاب غذای خود و علی رغم داشتن علائم ابتلا به کرونا، از تماس تلفنی با خانواده‌ی خود نیز محروم شده است.

سهیلا حجاب وکیل دادگستری اهل کرماشان است که از ۲۷ خرداد در زندان قرچک ورامین دست به اعتصاب غذا زده است. وی در اعتراض به نگهداریش در زندان قرچک و عدم انتقال به زندان اوین و همچنین فشار بر خانواده‌اش دست به اعتصاب غذا زده است. وی همچنین خواهان انتقال زینب جلالیان به زندان خوی یا اوین شده است.

خانم حجاب روز پنج‌شنبه ۵ تیر هنگامی که ماموران قصد انتقال زینب جلالیان به مکان نامعلومی را داشتند برای ممانعت از این کار با آنها درگیر شده که به شدت مورد ضرب و شتم قرار گرفته و مجروح شده بود. علاوه بر این اعتصاب غذا و بروز علائم ویروس کرونا سبب وخامت حال او شده اما همچنان از رسیدگی پزشکی محروم می‌باشد و فقط یک بار به بهداری زندان منتقل شده است.

سهیلا حجاب به دلیل انتشار نامه‌ای سرگشاده از تماس با خانواده‌اش محروم شده است.

سهیلا حجاب، وکیل دادگستری اهل کرماشان است که خرداد ماه سال گذشته توسط نیروهای سازمان اطلاعات سپاه پاسداران بازداشت و مدتی بعد به یکی از خانه‌های امن این سازمان منتقل و اندکی بعد مجدداً به بند زنان زندان اوین بازگردانده شد. وی نهایتا پس از ۸ ماه با سپردن وثیقه ۳ میلیارد تومانی آزاد شد. این وکیل دادگستری در تاریخ ۲۸ اسفند ۱۳۹۸ به اتهام "تبلیغ علیه نظام"، "اجتماع و تبانی"،‌ "تشویش اذهان عمومی به قصد آشوب" و "تشکیل گروه غیرقانونی" مجموعا به ۱۸ سال حبس محکوم شد. بر اساس ماده تجمیع احکام ۵ سال از این میزان قابل اجرا خواهد بود. وی در تاریخ ۳ خرداد پس از احضار به  شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به زندان قرچک منتقل شد.