ادای احترام نیروهای مدافع خلق به شهیدان مقاومت هفتانین

ه.پ.گ در اطلاعیه‌ای اسامی چهار شهید مقاومت هفتانین را منتشر کرده و می‌افزاید:"سوگند یاد می‌کنیم که مبارزه را به پیروزی برسانیم و از میراث شهیدان صیانت به عمل آوریم."

اطلاعیه مرکز خبررسانی و مطبوعات نیروهای مدافع خلق کوردستان (ه.پ.گ) به شرح زیر است:

"در اطلاعیه ١١ آگوست ٢٠٢٠ اعلام کردیم روز ٩ آگوست (١٩ مرداد) رأس ساعت ٢١ در بمباران ارتفاعات پیربولا در هفتانین از سوی هواپیماهای جنگنده ارتش اشغالگر تُرک، رفقایمان فرمان و مظلوم به شهادت رسیدند. جزئیات شناسنامه‌های رفقای شهید به این شرح استپ؛

   نام و نام خانوادگی: سمیح کاپلان

   کد سازمانی: فرمان ممیان

   محل و سال تولد: آمَد

   نام مادر – نام پدر: ظریفه - محمد

  تاریخ و محل شهادت: ٩ آگوست ٢٠٢٠ / هفتانین


   نام و نام خانوادگی: میلاد قبادی

   کد سازمانی: مظلوم جودی

   محل و سال تولد: کامیاران

   نام مادر – نام پدر: صاحبه - محمد

  تاریخ و محل شهادت: ٩ آگوست ٢٠٢٠ / هفتانین

علیه حملات اشغالگرانه دولت فاشیست ترکیه به هفتانین با پیشاهنگی رفقای شهید مقاومت قهرمانانه‌ای جریان دارد. رژیم اشغالگر تُرک حمله اشغالگرانه به هفتانین را بر اعمال جنایتکارانه خویش علیه خلق کورد افزوده است. پاسخ نیروهای گریلا به مزدوران و خودفروشانی که پیش‌قراول دولت اشغالگر ترکیه شده‌اند مقاومت تا دستیابی به پیروزی است. فرزندان قهرمان کورد همچنانکه به مزدوران داعش که دشمن بشریت بودند پایان دادند، دولت اشغالگر و سفاک ترکیه را که حامی اصلی داعش بود با همان اراده و روحیه فدایی از میان برخواهند داشت. رفقا فرمان و مظلوم مبارزه رفقای شهید قهرمان خود را ادامه دادند و راه فدایی مبارزان آپویی را پی گرفته پیشاهنگ مقاومت تاریخی شدند. این رفقا مبارزه فدایی را یکبار دیگر به اوج رساندند.

رفقا فرمان و مظلوم در دو بخش متفاوت کوردستان متولد شده و در محیطی میهن‌دوست بزرگ شدند. آنان از نزدیک شاهد اعمال نژادپرستانه رژیم اشغالگر بودند و بر این مبنا تنها راه پایان دادن به اشغالگری و همچنین دستیابی به آزادی را مبارزه گریلایی دیدند. بر این مبنا به صفوف مقاومت ملحق شدند. رفقایمان در عرصه‌های گوناگونی وظایف خطیر انقلابی را به انجام رساندند و ضربات مهلکی را بر اشغالگران وارد کردند و به کاروان شهیدان همیشه جاوید پیوستند. مقاومت رفقا فرمان و مظلوم یکبار دیگر نشان داد که اشغالگران و نوکران آنان هیچگاه نخواهند توانست اراده ملیتان آپویی را که الهام‌بخش ایستادگی است تضعیف کنند.

در اطلاعیه روز ٩ آگوست ٢٠٢٠ و ١١ آگوست ٢٠٢٠ اعلام کرده بودیم که در ارتفاعات پیربولا در عرصه هفتانین در نبردهای شدید روزهای ٨ و ٩ آگوست رفقایمان وارشین و سورخوین به شهادت رسیدند. جزئیات شناسنامه رفقای شهید به این شرح است:

   نام و نام خانوادگی: گُلشن یولور

   کد سازمانی: وارشین آواشین

   محل و سال تولد: آمد

   نام مادر – نام پدر: عالیه - محمود

  تاریخ و محل شهادت: ٨ آگوست ٢٠٢٠ / هفتانین


   نام و نام خانوادگی: جولیانا خلو

   کد سازمانی: سورخوین آمَد

   محل و سال تولد: عفرین

   نام مادر – نام پدر: روشین - محمد

  تاریخ و محل شهادت: ٩ آگوست ٢٠٢٠ / هفتانین

رفیق وارشین در آمد متولد شد، در خانواده‌ای میهن‌دوست رشد کرد و برای تحقق ارمان‌های آزادیخواهانه خلق خود در سن جوانی به صفوف نیروهای گریلا پیوست. اشتیاق وی برای درک زندگی پ.ک.ک فرصت ژرف‌اندیشی هر چه بیشتر را به وی بخشید. رفیق وارشین جستجوگر بود، به پیشرفت خویش اهمیت می‌داد و دانایی خویش را به مرحله عمل گذاشته و با رفقایش تقسیم می‌کرد. اینچنین به ملیتانی پیشاهنگ، وظیفه‌شناس و مسئولیت‌پذیر مبدل شد و وظایف خود را به انجام رساند.

رفیق سورخوین در عفرین متولد شد، رفیق سورخوین شاهد انقلاب روژاوا بود و فعالانه در آن جای گرفت. سال ٢٠١٣ به صفوف نیروهای گریلا پیوست و مبارزات انقلابی خود علیه اشغالگران را در کوهستان‌های کوردستان ادامه داد. علی‌رغم سن جوان خویش همیشه به پیشاهنگی برخواست و با مشارکت صادقانه خویش، با شخصیت زحمت‌کش و عشق به رفقایش در قلب همرزمانش جای گرفت. رفیق سورخوین شخصیت ملیتان آپویی را در شخصیت خویش به ثمر رساند، با موفقیت به مسئولیت‌هایش عمل کرد.

مراتب تسلیت خود را نخست به خانواده گرامی شهیدان قهرمان و خلق میهن‌دوست کوردستان ابراز می‌داریم و سوگند یاد می‌کنیم که مبارزه را به پیروزی برسانیم و اینچنین از میراث شهیدان صیانت به عمل آوریم."