ارتش ترکیه از اهالی روستای خلیفان می‌خواهد که روستایشان را تخلیه کنند

سربازان ترکیه پس از اشغال ارتفاعات مشرف بر روستای خلیفان در منطقه سوران روز شنبه به سوی روستائیان تیراندازی کرده و به روستائیان گفته‌اند که خانه و کاشانه‌ خود را ترک کنند.

سایت شارپرس اعلام کرد، نیروهای نظامی ارتش ترک که تعداد آنها حدود ۳۰ سرباز و افسر می‌باشد، از دور به طرف یک روستا از توابع بخش سوران استان هولیر تیراندازی کرده و سپس وارد این روستا شده و از اهالی آن می‌خواهند که روستا را تخلیه کنند.

این سایت همچنین اعلام کرده است، "دیروز عصر [١ فوریه/ ١٢ بهمن] نیروهای نظامی ارتش ترکیه متشکل از ۳۰ سرباز و یک افسر ترک از دور به روستای خلیفان تیراندازی نموده‌اند."

همچنین آمده است، سپس این سربازها وارد روستا شده و از اهالی روستا خواسته‌اند منطقه را تخلیه کنند، اما اهالی روستا قبول نکرده و گفته‌اند که آنها در این فصل زمستان و سرما نمی‌توانند روستای خود را ترک کنند.

همچنین از دیروز عصر پس از آنکه سربازهای ترک وارد روستا شده‌اند هیچ کس نمی‌تواند از خانه خارج شود و رفت و آمد ممکن نیست. منطقه‌ی خلیفان در دامنه‌ی چیادیل واقع شده و سال گذشته ارتش ترکیه پس از یک جنگ سنگین با پ.ک.ک به بلندی‌های این کوهستان وارد شد.

منبع شارپرس همچنین اعلام کرده است، "در طول تاریخ تاسیس پ.ک.ک و حضور آنها در مناطق مرزی تاکنون حتی یک گریلا از روستای ما حتی عبور هم نکرده است و ما نمی‌دانیم این درخواست ارتش ترکیه به چه دلیل می‌باشد".

در مقابل یک منبع مسئول در نیروهای مدافع خلق بخش نظامی پ.ک.ک به صورت اختصاصی به شارپرس اعلام کرده است، "ارتش ترکیه این درخواست را در روستاهای بسیاری مطرح کرده است  و مدتی پیش نیز همین درخواست را از اهالی روستایی نزدیک کوهستان خواکورک کرده بودند و از آنها خواسته بودند روستایشان را تخلیه کنند."

سال گذشته نیز تعدادی از سربازهای ترکیه با تانک وارد روستای برمیزه و چند روستای دیگر شده بودند و از مردم خواسته بودند منطقه را تخلیه کنند، همچنین از مردم روستا خواسته بودند تا با آنها همکاری کنند تا مکان و مقر نیروهای پ.ک.ک را به آنها گزارش دهند اما مردم روستا این درخواست را رد کرده بودند.