اسامی دو گریلای شهید عرصه آمد منتشر شد

ه.پ.گ اسامی دو گریلا را که در عرصه آمَد در جنگ با نظامیان اشغالگر ترک به شهادت رسیده بوند منتشر کرده و می‌افزاید:"مقاومت رفقا نعمان و آدر برای همیشه به منبع الهام مبارزه آزادیخواهی مبدل گشته است."

مرکز خبررسانی و مطبوعات نیروهای مدافع خلق کوردستان (ه.پ.گ) با صدور اطلاعیه‌ای اسامی دو گریلای شهید را منتشر کرد.

در اطلاعیه آمده است:

"روز ٨ ژوئن / ١٩ خرداد در منطقه شهید کندال عرصه آمد در نزدیکی روستای هندس در جریان تحرکات اشغالگرانه ارتش ترکیه میان نیروهای ما و نظامیان دشمن درگیری روی داد.

رفقای ما نعمان و آدر در این جنگ ضربات مهلکی را بر دشمن وارد کردند. تا آخرین گلوله خود جنگیدند و به شهادت رسیدند. جزئیات شناسنامه رفقای شهید به این شرح است:

   نام و نام خانوادگی: رمضان اوغورلویان

   کد سازمانی: بروسک هَلهَل

   محل و سال تولد: آمَد

   نام مادر – نام پدر: محترم – محمد سلیم

  تاریخ و محل شهادت: ٨ ژوئن ٢٠٢٠/ آمد


   نام و نام خانوادگی: رمضان گُرکان

   کد سازمانی: آدر خزنگُس

   محل و سال تولد: آمد

   نام مادر – نام پدر: خاتون - ابراهیم

  تاریخ و محل شهادت: ٨ ژوئن ٢٠٢٠ / آمد

رفقا نعمان و آدر در قلعه مقاومت، آمَد متولد شدند. آمَد از نخستین مناطقی است که بذر مقاومت در آن کاشته شده و علیه ظلم دولت ترکیه با ایستادگی خویش به مقاومت آزادیخواهی خلق کورد روحیه بخشیده است. در این منطقه ایستادگی و مبارزه علیه ستمگران تحولی بزرگ را رقم زده است. رفقایمان نعمان و آدر برای تداوم این تحول و پیشاهنگ مبارزه شرف به سوی کوهستان‌های آزاد رهسپار شده‌اند.

رفقایمان در مناطق مبارزاتی فراوانی انجام وظیفه نموده‌اند، سال‌های مدیدی در صفوف مقاومت آمَد حضور داشته‌اند، رفقا نعمان و آدر با اراده‌ی نیرومند آپویی به تنهایی ساعت‌ها مقابل نظامیان رژیم اشغالگر ترک جنگیده و ضربات مهلکی را بر اشغالگران وارد کرده‌اند. مقاومت رفقا نعمان و آدر برای همیشه به منبع الهام مبارزه آزادیخواهی مبدل گشته است.

مراتب تسلیت خود را به خانواده گرامی رفقایمان نعمان و آدر و تمامی خلق میهن‌دوست کوردستان اعلام می‌داریم و پیمان می‌بندیم که بیرق آزادی را که امانت شهیدان قهرمان است برای همیشه در اهتزاز نگه داریم."