اسامی چهار گریلای شهید مناطق مردین و جولمرگ

ه.پ.گ در اطلاعیه‌ای جزئیات شناسنامه‌های چهار گریلای شهید را که در روزهای ۵ آگوست و ٢٠-٢۶ سپتامبر در جولمرگ در جنگ با اشغالگران تُرک به شهادت رسیده‌ بودند منتشر کرده و با آرمان‌های آنان تجدید میثاق کرده است.

مرکز اطلاع‌رسانی و رسانه‌های نیروهای مدافع خلق کوردستان (ه.پ.گ) در اطلاعیه‌ای اسامی چهار گریلای شهید ماه‌های آگوست و سپتامبر مناطق مردین و جولمرگ را منتشر کرد.

بنابر اطلاعیه ه.پ.گ روز ۵ آگوست ارتش اشغالگر ترک از روز ۵ آگوست تحرکات اشغالگرانه‌ای را در بخش دیرک استان مردین آغاز کرد و ساعت ٢٠ روز ٨ آگوست میان گریلاهای کوردستان و اشغالگران جنگ شدیدی آغاز شد که تا ظهر روز بعد (٩ آگوست) به درازا کشیده است. در این جنگ ٣ اشغالگر تُرک کشته و تعدادی بیشتری زخمی شده‌اند. دو گریلا به نام‌های دیرن و هیوی تا آخرین گلوله خود قهرمانانه ایستادگی نموده‌ و برای اینکه به اسارت دشمن درنیایند با انفجار بمب‌های دستی خویش، فدائیانه به شهادت رسیده‌اند. جزئیات شناسنامه‌های دو گریلای شهید به این شرح است:

   نام و نام خانوادگی: گلستان شاهین

   کد سازمانی: دیرن آونت

   محل و سال تولد: وان

   نام مادر – نام پدر: اسمر پری - حاجی

  تاریخ و محل شهادت: ٨ آگوست ٢٠٢٠ / مردین
 

   نام و نام خانوادگی: خوناف آیهان

   کد سازمانی: هیوی هَرَکُل

   محل و سال تولد: سرت

   نام مادر – نام پدر: آتیشاه - نظیر

  تاریخ و محل شهادت: ٨ آگوست ٢٠٢٠ / مردین

ه.پ.گ یاد و خاطره شهدا دیرن و هیوی را گرامی داشته و از مبارزات انقلابی آنان تجلیل به عمل آورده است.

ه.پ.گ در بخش دیگری از اطلاعیه‌ از حملات اشغالگرانه رژیم ترک در روز ٢٠ سپتامبر به مناطق سرته باک، سرته تاسوت و شهید مُردم واقع در عرصه سمبل استان جولمرگ سخن به میان آورده که غروب روز ٢۶ سپتامبر ادامه داشته‌ است. در نتیجه جنگ و حملات هوایی دشمن دو گریلا به نام‌های رسول و بروسک به شهادت رسیده‌اند. جزئیات شناسنامه شهدا به شرح زیر است:

   نام و نام خانوادگی: محمد ناظم اَیهان

   کد سازمانی: رسول هَرَکُل

   محل و سال تولد: سرت

   نام مادر – نام پدر: مقبوله - عبدالمحسن

  تاریخ و محل شهادت: ٢١ سپتامبر ٢٠٢٠/ جولمرگ
 

   نام و نام خانوادگی: صمد کارا

   کد سازمانی: بروسک کوپ

   محل و سال تولد: موش

   نام مادر – نام پدر: موثبت – محمد ظاهر

  تاریخ و محل شهادت: ٢١ سپتامبر ٢٠٢٠ / جولمرگ

ه.پ.گ از مبارزات انقلابی شهید رسول و شهید بروسک تجلیل به عمل آورده و ضمن ابراز تسلیت به خانواده‌های گرامی این چهار شهید و تمامی میهن‌دوستان کوردستان با آرمان‌های آنان تجدید میثاق کرده است.