استقبال شکوهمند باشور از پیکرهای سه شهید مقاومت شرف

صدها نفر از میهن‌دوستان باشور کوردستان در مراسمی شایسته از پیکرهای سه شهید مقاومت شرف که در نبرد با ارتش اشغالگر ترک و تبهکاران اردوغان به شهادت رسیده‌اند استقبال کردند.

عصر روز گذشته پس از انتقال پیکرهای سه شهید مقاومت شرف به نامهای دلیل خالد با کد گلهات گابار، کارزان خورشید با کد سوران تولهلدان و محمد نزار با کد آرام کرکوک صدها نفر در تقاطع هیزوپ در مسیر شهرهای دوکان- رانیه با سردادن شعار "شهیدان زنده‌اند" از آنان استقبال کردند. پیکر شهیدان مقاومت شرف پس از مراسمی شایسته‌‌ با کاروان‌های مردمی به زادگاه آنان روانه شد.

مراسم با یک دقیقه سکوت در گرامیداشت یاد شهیدان راه آزادی کوردستان آغاز شد.

سپس بیان فرج به نمایندگی از کمیته خانواده شهیدان پ.ک.ک در باشور کوردستان طی سخنانی اظهار کرد:"اگر امروز جوانان میهن در برابر حملات اشغالگرانه ترکیه ایستادگی نکنند تمام خلق کورد همچون خلق ایزدیمان با قتل‌عام و نسل‌کشی روبرو خواهند شد. اگر ترکیه در روژاوا موفق شود پس از آن به دیگر بخش‌های کوردستان حمله خواهد کرد. خوشبختانه خلق به این مسئله آگاه است و با اراده خویش به پیروزی دست می‌یابد."

در ادامه مراسم خالد مصطفی به نمایندگی از جنبش آزادی و هفال مسعود به نمایندگی از اداره خودگردان شمال و شرق سوریه سخنانی ایراد کردند.

سپس یوسف عمر به نمایندگی از خانواده این سه شهید در سخنانی گفت:"به شهادت فرزندانمان مفتخریم، آنها برای محافظت از حیات و شرف خلقشان جان خود را فدا کردند، آنان اینگونه مایه سربلندی خانواده و خلق کورد هستند. این شهیدان مایه سرافرازی ملتمان هستند."

در پایان پیکر سه شهید از سوی کاروان‌های مردمی با سردادن شعار "شهیدان زنده‌اند" به سوی زادگاهشان در رانیه، کرکوک و هولیر روانه شدند.

شایان ذکر است که شهید دلیل خالد در کوبانی، شهید کارزان خورشید در دیرالزور و شهید محمد نزار در سریکانی در مقاومت شرف به شهادت رسیده‌اند.